Gå til innhold

Kan "alle" stå på slalom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er slalom noe liksom "alle" kan? Jeg er oppvokst med langrenn, men aldri gått på slalom. Nå har jeg jo barn og hverken jeg eller pappaen kan stå. Er det sånn at vi bør melde de på kurs så de lærer seg? Vil ikke de skal falle utenfor når de blir eldre, om "alle" skal stå på slalom og de ikke kan. Barna er 7 og 8 år. 

Anonymkode: b49a3...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke akkurat obligatorisk. Vi bor på et sted med skianlegg, så det blir nok til at vi må få ungene i bakken når de blir større, men det får bli med instruktør siden hverken jeg eller faren har interesse av å kjøre opp og ned et fjell. 

Anonymkode: 605c3...fc8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle, jeg kan det ikke, men i min erfaring kan nesten alle andre. De gjør det jevnlig og ser ut til å like det også. 

Anonymkode: dc2b6...c2a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei må dem kan det da? Kommer dere til å dra i bakken for å stå på slalåm? Vi har aldri gjort det med barna. Vi har ikke noen interesse for verken det eller ski. Men våre barn har spilt ishockey da. Så hver helg var vi opptatt med det. 

Anonymkode: c35fe...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg er 37 og kan det ikke. Ingen av mine nære venner kan det heller. 

Jeg har lyst til å prøve da, så når barna er større håper jeg å teste det ut, men føler ikke noe ansvar for at de skal lære det. Det kan de ta initiativ til selv hvis det er viktig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss foreldre er trygge nok til å ta med oss barna selv, men her vi bor er det noe «alle» gjør, så kommer til å sende dem på kurs når de er litt større, så kan de få avgjøre selv om de liker det eller ikke. 

Anonymkode: d0213...945

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også oppvokst med langrenn og turski. Prøvde slalom, men det var ikke lett! Kom meg ned på et vis…..men det ser ut til at folk har problem med å lære bort hvordan en skal bremse på slalomski….

Anonymkode: 9936b...570

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vokst opp med at skolen, og etterhvert jobb, arrangerer vinterturer. Tenker det er en ting man bør kunne i livet. 

Anonymkode: 44273...46c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med slalåm og er elendig på langrenn 😂 Vi har en liten slalombakke ti min unna oss. Mine barn kan det. De har aldri gått på kurs. Hadde jeg ikke kunnet det selv så hadde jeg sendt dem på kurs. Det gjør dem tryggere i bakken. 

Endret av Irak
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor dere bor. Står onkler, tanter, søskenbarn? Står vennefamilier på slalåm? De i klassen? Bor dere et sted man typisk har hytter ved alpinanlegg? Er det tilgjengelig bakke i rimelig nærhet der dere bor? Har dere råd? 

Anonymkode: a4be2...9c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har aldri stått på slalom hele mitt liv (er 32). De færreste av mine venner gjør dette. 

Anonymkode: ace40...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tatt dem med til et sted der de har familebakke av noe slag og prøvd selv med dem. Ikke bruk langrennsskiene, lei eller kjøp billig på Finn. Det siste kan faktisk lønne seg selv om du ikke bruker utstyret så mange ganger, bare pass på å få det tilpasset. Det har de gjerne noen som tar seg av på skianlegget.

Vi er nok mange som ikke helt ser poenget med slalåm, men til nød kan komme oss ned en bakke.

Anonymkode: 8457c...47b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri stått (er over 40) og det er ikke naturlig for oss å dra med barna på det heller.

Anonymkode: a0b86...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri prøvd, men jeg er et helvete på langrenn. Sønn hater ski og snø og har bosatt seg et sted der sola alltid skinner. 

Men jeg er vel for gammal til å uttale meg om hva som er basisferdigheter for dagens barn, alt for mye skal/bør/må nå for tida. Stakkars foreldre (og stakkars barn)

Anonymkode: a2a52...24b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er slalom noe liksom "alle" kan? Jeg er oppvokst med langrenn, men aldri gått på slalom. Nå har jeg jo barn og hverken jeg eller pappaen kan stå. Er det sånn at vi bør melde de på kurs så de lærer seg? Vil ikke de skal falle utenfor når de blir eldre, om "alle" skal stå på slalom og de ikke kan. Barna er 7 og 8 år. 

Anonymkode: b49a3...ab8

Jeg har aldri stått på slalom i hele mitt liv, så nei. Alle kan ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte i voksen alder, for dette er noe barna driver med og jeg ønsker å kunne delta. Jeg blir som regel kjørende alene for jeg er ikke fartsblind. Er nok heller ikke så elegant som jeg hadde "sett" for meg. Er ganske morsomt, men det beste er å ta av seg skoene etter en endt dag i bakken.  Jeg hadde noen timer med instruktør og det var verdt pengene. 

Kan du ploge kommer du deg ned.

Anonymkode: aa723...1aa

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...