Gå til innhold

Enormt tungpusten, normalt? Uke 37

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært slik i 2-3 uker minst. Føler jeg ikke får nok luft, og blir ekstremt andpusten av den minste ting. Bare å snakke. Er dette normalt? Kjenner baby ligger langt oppe 

Anonymkode: 29fae...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yep. Det er dårlig plass til lungene som nå kjemper om plassen med andre organer som presses rundt. Skikkelig digg 

Anonymkode: 0f5fc...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med lege/jordmor om dette?
Tenker det absolutt kan være lurt å få det sjekket, jeg ville ringt legekontoret/helsestasjonen i dag. 

Å bli tungpusten av bare å snakke kan være symptom på andre ting enn bare å være høygravid, og bør tas på alvor. 

Anonymkode: dbfca...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dette også, men tidligere - kanskje rundt uke 30. Fikk plutselig ikke sove en natt, måtte liksom konsentrere meg for å trekke pusten helt. Det varte hele neste dag og når neste kveld kom fikk jeg heller ikke sove, så jeg ble nervøs og kontakta legevalt. De sjekket alt mulig men alt var bra. Var nok bare kroppen som måtte justere seg litt pga. alt som vokste :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Bruker skrev (2 timer siden):

Normalt.

Hvor mange kg gikk du opp?

Har gått opp 2,5 kg i svangerskapet grunnet kvalme og oppkast 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du snakket med lege/jordmor om dette?
Tenker det absolutt kan være lurt å få det sjekket, jeg ville ringt legekontoret/helsestasjonen i dag. 

Å bli tungpusten av bare å snakke kan være symptom på andre ting enn bare å være høygravid, og bør tas på alvor. 

Anonymkode: dbfca...ab3

Hvilke andre ting kan det være da? 

Saltwatertaffy skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk dette også, men tidligere - kanskje rundt uke 30. Fikk plutselig ikke sove en natt, måtte liksom konsentrere meg for å trekke pusten helt. Det varte hele neste dag og når neste kveld kom fikk jeg heller ikke sove, så jeg ble nervøs og kontakta legevalt. De sjekket alt mulig men alt var bra. Var nok bare kroppen som måtte justere seg litt pga. alt som vokste :D  

Varte det kun i noen dager eller frem til fødsel? Jeg er ganske lav så mistenker at baby skviser alt 🙈 Ja regner med det er det samme her også, heldigvis ikke lenge igjen!!

Anonymkode: 29fae...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mest sannsynlig lite plass, men alltid greit å sjekke med lege, man er ikke bare gravid 😊 fikk selv slike plager, men mye tidligere, viste seg å være stoffskifte symptomer som kan komme av hcg produksjon. Stabiliseres mest sannsynlig etter fødsel, men skal likevell følges med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...