AnonymBruker Skrevet 2. januar #1 Del Skrevet 2. januar Jeg merker at 13-åringen har kommet dit hvor hun heller vil sitte på rommet enn å være sammen oss. Jeg kjenner faktisk på en slags sorg siden vi kun har et barn og jeg føler meg nå tom rett og slett. Jeg savner henne. Jeg vet jo at det er slik det er i den alderen, men allikevel. Jeg tenkte å finne på noe med henne nå til helgen, noen som har tips? Geografien er Oslo og mot Østfold. Har tenkt på kino og hotell. Spa var det kun 16-års grenser på det jeg fant. Andre tips? Anonymkode: aabcb...0dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SitronTre Skrevet 2. januar #2 Del Skrevet 2. januar Føler med deg for jeg har akkurat det samme utfordring med min egen datter. Det er så sørgeful og Føler meg udugelig som mor selv om jeg vet helt innerst det er alderen for det. Noe ute aktivitet hun liker må at det er snø? Brettspill? Vi må nesten tvinge henne ut med oss. Jeg trener på Sats og skal få se om jeg kan bruke min ta-med-en-venn kupong og ta henne med. Klem til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #3 Del Skrevet 2. januar Kjøp noen nye brettspill? Gjør det gjerne til en kjekk greie med noe god snacks hun liker, brus og premie til vinneren. Spadag hjemme. Ansiktsmaske, hårkur, fotbad, neglelakk. Kanskje fotbad foran tven med film. Lag mat sammen. Feks tapas, pizza, taco. Dra på kino, shopping, klatrepark, ridetur. Dra på kafe Har hun interesser for hund? Lån nabo/venn sin og gå tur. Ta med kakao eller noe annet. Weekendtur til London eller et annet sted. Anonymkode: 68ce6...621 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #4 Del Skrevet 2. januar 13 år gamle jenter, vel hun liker trolig mye av det samme som deg? Jentefilmer, kafé, kino, shopping osv 😊 Anonymkode: 9e3d6...28f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #5 Del Skrevet 2. januar Bare for å gi litt håp, mi var likedan når hun var 13, hjemme satt hun mest på rommet og det å bli sett offentlig med meg var helt krise. . Nå som 15 år er hun nesten ikke på rommet mer, og skal være med hver gang jeg skal på butikk eller kjøpesentre, så her var det bare en periode. Men, i den perioden vi så av og til på hennes serier eller film hun ville se og jeg spurte om hun kunne lakke neglene mine eller ordne håret mitt, det ble en greie vi hadde det året, så serie og lakket negler. Annen aktivitet var å lage litt spennende kveldmat som ost og kjeks, porsjonspizza, tapsa.. Anonymkode: a4d86...c81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #6 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg merker at 13-åringen har kommet dit hvor hun heller vil sitte på rommet enn å være sammen oss. Jeg kjenner faktisk på en slags sorg siden vi kun har et barn og jeg føler meg nå tom rett og slett. Jeg savner henne. Jeg vet jo at det er slik det er i den alderen, men allikevel. Jeg tenkte å finne på noe med henne nå til helgen, noen som har tips? Geografien er Oslo og mot Østfold. Har tenkt på kino og hotell. Spa var det kun 16-års grenser på det jeg fant. Andre tips? Anonymkode: aabcb...0dc Skøyter?Sushi etterpå? Anonymkode: bcf03...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #7 Del Skrevet 2. januar Har en datter på 14 år. Hun er også stort sett på rommet eller ute med venner. Sånn er det i den alderen Det jeg har funnet ut at hun liker og stort sett blir med på er å kjøre en tur (da spiller vi høy musikk, skravler og har det fint), spille UNO eller Yatzy. Det liker hun. Hun kan også finne på si ja til å bli med på museum, på kafè eller å komme opp av rommet for kveldsmat med kakao og ferskt brød. Min "jobb" er å aldri slutte å tilby. Jeg tilbyd filmkvelder, spille spill, dra på tur osv. Jeg tåler å få et nei, men jeg slutter likevel ikke. Hun skal vite at jeg liker å være sammen med henne og at tilbudene er der. Plutselig kan hun slumpe til å si ja Innimellom har vi tatt helgeturer til København eller London, leid hytte et sted og hatt hyttehelg osv. Komme oss bort litt. Hytteturene er veldig koselig. Anonymkode: 15333...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbbb Skrevet 2. januar #8 Del Skrevet 2. januar Hva liker hun å gjøre? Hva med restaurantbesøk, ordne negler, teater, kino, konsert eller shoppingtur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #9 Del Skrevet 2. januar Jeg og 13 åringen lager tre retters fra bunnen av hver fredag. Da bestemmer vi menyen ila uken, handler inn og lager mat fra bunnen sammen. Da får vi flere koselige øyeblikk sammen, både når vi snakker og diskuterer smaker, handler, klargjør, lager mat, anretter fint på tallerken og rydder etterpå, samt spise maten. Ting vi har laget (for tips): Forretter: sashimi, kyllingspyd, kamskjell, tartarer, scampi osv hovedretter: sushi, ulike pasta med tilbehør, biff, dumplings, ulike pizzaer, baos, gryteretter, forskjellige pureer, ulike fiskemiddager osv Desserter: ulike kaker i porsjonsstørrelser, fondant, is/sorbet/granite, coulis, marengser, vannbakkels, makroner osv. Må legge til at jeg aldri har likt å stå på kjøkkenet, men dette var en fin måte for oss begge å lære og lage mat, lære å like mat, og også forstå smaker. Anonymkode: a6b10...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #10 Del Skrevet 2. januar Jeg hadde dratt på en dnt-hytte! Det er alltid suksess for meg og min trettenårige jente. Vi legger fra oss mobilene, koser oss på hytta, lager mat, går små turer, ser på stjernene, drikker kakao, spiller spill. Hva med Haukenestårnet i Østfold? https://www.dnt.no/dnt-der-du-er/dnt-indre-ostfold/lokale-hytter/ Eller Lille Tømtehytta i Nordmarka? Anonymkode: 50c40...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2. januar #11 Del Skrevet 2. januar Skitur ? ☺️ Varm kakao/toddy og kvikklunsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #12 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har en datter på 14 år. Hun er også stort sett på rommet eller ute med venner. Sånn er det i den alderen Det jeg har funnet ut at hun liker og stort sett blir med på er å kjøre en tur (da spiller vi høy musikk, skravler og har det fint), spille UNO eller Yatzy. Det liker hun. Hun kan også finne på si ja til å bli med på museum, på kafè eller å komme opp av rommet for kveldsmat med kakao og ferskt brød. Min "jobb" er å aldri slutte å tilby. Jeg tilbyd filmkvelder, spille spill, dra på tur osv. Jeg tåler å få et nei, men jeg slutter likevel ikke. Hun skal vite at jeg liker å være sammen med henne og at tilbudene er der. Plutselig kan hun slumpe til å si ja Innimellom har vi tatt helgeturer til København eller London, leid hytte et sted og hatt hyttehelg osv. Komme oss bort litt. Hytteturene er veldig koselig. Anonymkode: 15333...069 Jaaaa. Det er stas det. Hadde langfri etter ferie og siden faren måtte jobbe og der var fint vær, dro vi på camping i Strømstad, I telt. Først erfaring for begge to og det gikk kjempe bra selv om det var folk som snorket rundt oss... Anonymkode: 318bb...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå