AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:23 #1 Del Skrevet torsdag kl 00:23 Er det mulig å ta en jussutdanning på UiO ved siden av fulltidsjobb? Jeg var alltid usikker på om jeg ville bli økonom eller jurist/advokat. Nå har jeg fullført siviløkonomstudiet og vært i arbeidslivet i snart tre år, og lysten på juridisk utdanning gnager enda. Nå eier jeg leilighet og rent økonomisk er jeg avhengig av jobben. Er dette mulig å få til? Anonymkode: cd654...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:27 #2 Del Skrevet torsdag kl 00:27 Hvis du ikke har barn og du har en vanlig fulltidsjobb med fleksitid og ikke trenger å jobbe overtid bør det gå fint. Men spørs om du gidder i 5 år? Og så bli fullmektig i mange år? Kanskje du kan vurdere juss på BI, det er vel mer rettet mot forretningslivet enn UiO? Kanskje er det noen snarveier til innpassing av økonomifag slik at du sparer tid? Anonymkode: 30cef...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:27 #3 Del Skrevet torsdag kl 00:27 Hvis du er en meget dyktig student. Altså over normalen. Anonymkode: f5cac...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:32 #4 Del Skrevet torsdag kl 00:32 Har du sjekket om det er noen økonom-jobber som ligner på det du ønsker å få ut av en jurist-jobb? Anonymkode: 61abc...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:45 #5 Del Skrevet torsdag kl 00:45 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis du er en meget dyktig student. Altså over normalen. Anonymkode: f5cac...ed6 Jeg gikk ut med A snitt fra mastergraden i økonomi, men jeg husker jo studentlivet som veldig stress AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du sjekket om det er noen økonom-jobber som ligner på det du ønsker å få ut av en jurist-jobb? Anonymkode: 61abc...f31 sikler nok mer på advokat-yrket Anonymkode: cd654...617 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:54 #6 Del Skrevet torsdag kl 00:54 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg gikk ut med A snitt fra mastergraden i økonomi, men jeg husker jo studentlivet som veldig stress Anonymkode: cd654...617 Da sier jeg bare GO FOR IT! Hvis du vil bli advokat. Det vil bli slitsomt som du vet, men det vil jo være verdt det. Med mindre KI begynner å ta over jussen også. Anonymkode: f5cac...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå