AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:58 #1 Del Skrevet onsdag kl 22:58 Den Danske serien på nrk? Har du tenkt over hvor lite som egentlig skal til for at vi får en krise, hvor nesten alt mister sin verdi? Anonymkode: a367e...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:00 #2 Del Skrevet torsdag kl 08:00 Hehe, nei det tenker ikke folk flest på.. Da hadde de ikke satt alle sparepengene sine i fond og aksjer…… Anonymkode: d053e...2ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:10 #3 Del Skrevet torsdag kl 08:10 Jeg har ikke sett serien, bare tittelen i NRK appen. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hehe, nei det tenker ikke folk flest på.. Da hadde de ikke satt alle sparepengene sine i fond og aksjer…… Anonymkode: d053e...2ac Det er overraskende mange som ikke eier en bufferkonto. Mange bryr seg ikke om å ha forsikringer, fordi de tror at de aldri vil bli utsatt for en ulykke, krise eller sykdom. De tenker ikke på fremtiden, kun her-og-nå. De har ingenting for å kunne sikre seg selv. Hvis det blir krig, kommer gjerne myndighetene og redder dem 🙄 Anonymkode: 9b22f...8bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:00 #4 Del Skrevet torsdag kl 09:00 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har ikke sett serien, bare tittelen i NRK appen. Det er overraskende mange som ikke eier en bufferkonto. Mange bryr seg ikke om å ha forsikringer, fordi de tror at de aldri vil bli utsatt for en ulykke, krise eller sykdom. De tenker ikke på fremtiden, kun her-og-nå. De har ingenting for å kunne sikre seg selv. Hvis det blir krig, kommer gjerne myndighetene og redder dem 🙄 Anonymkode: 9b22f...8bf Tror ikke den største faren for krise er krig. Men sabotasje, cyberangrep som lammer internett eller banksystemet, klimakrise, flyktningkrise, matmangel. Folk som ikke har opplevd 40 årene vet ikke hva dette er. Alle bør ha et beredskapslager og litt edelt metall i tillegg. Anonymkode: a367e...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:10 #5 Del Skrevet torsdag kl 09:10 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg har ikke sett serien, bare tittelen i NRK appen. Det er overraskende mange som ikke eier en bufferkonto. Mange bryr seg ikke om å ha forsikringer, fordi de tror at de aldri vil bli utsatt for en ulykke, krise eller sykdom. De tenker ikke på fremtiden, kun her-og-nå. De har ingenting for å kunne sikre seg selv. Hvis det blir krig, kommer gjerne myndighetene og redder dem 🙄 Anonymkode: 9b22f...8bf Vel, hvis du synes det er overraskende mange som ikke har bufferkonto bør du få hue ut av ræva. Med en slik uttalelse er det lett å skjønne at du har mye penger. Jeg er ufør, hver eneste krone av uføretrygden forsvinner hver måned. Å det er mange som meg, som har dårlig råd. Anonymkode: a4f34...001 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:22 #6 Del Skrevet torsdag kl 09:22 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vel, hvis du synes det er overraskende mange som ikke har bufferkonto bør du få hue ut av ræva. Med en slik uttalelse er det lett å skjønne at du har mye penger. Jeg er ufør, hver eneste krone av uføretrygden forsvinner hver måned. Å det er mange som meg, som har dårlig råd. Anonymkode: a4f34...001 Du får gratis penger resten av livet og har i praksis vunnet i lotto hver 20. i mnd. Anonymkode: 9d530...bee 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:22 #7 Del Skrevet torsdag kl 09:22 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vel, hvis du synes det er overraskende mange som ikke har bufferkonto bør du få hue ut av ræva. Med en slik uttalelse er det lett å skjønne at du har mye penger. Jeg er ufør, hver eneste krone av uføretrygden forsvinner hver måned. Å det er mange som meg, som har dårlig råd. Anonymkode: a4f34...001 Ikke meg du refererte til, og jeg har stor respekt for dere som er uføre og ikke har det så fett! Men likevel, det er viktig at alle tenker igjennom hvordan en kan forberede seg best mulig til en krise. Noen enkle og billige ting som vann, kjeks, fyrstikker stearinlys, litt billig hermetikk. Trenger ikke koste mer en 100-lappen eller to? Anonymkode: a367e...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:47 #8 Del Skrevet torsdag kl 09:47 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du får gratis penger resten av livet og har i praksis vunnet i lotto hver 20. i mnd. Anonymkode: 9d530...bee Du tror ikke de uføretrygdede flest heller ville jobbet og kunne tjent en "skikkelig inntekt"? De får uføretrygd fordi de er for syke til å jobbe. Det er ikke snakk om å vinne i lotto å ha uføretrygd. Med den holdningen din håper jeg nesten du blir syk eller skadet så du må over på uføretrygd, så skal vi se hvor fett du synes det er. Men alle vi nordmenn har vunnet i lotto ved å være født i Norge, og vi skal være utrolig takknemlig for at vi har trygdeordninger så de som er syke slipper å lande på gata. Men slike holdninger du viser her, hører ingen plass hjemme. Anonymkode: cf184...b5a 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:29 #9 Del Skrevet torsdag kl 10:29 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du tror ikke de uføretrygdede flest heller ville jobbet og kunne tjent en "skikkelig inntekt"? De får uføretrygd fordi de er for syke til å jobbe. Det er ikke snakk om å vinne i lotto å ha uføretrygd. Med den holdningen din håper jeg nesten du blir syk eller skadet så du må over på uføretrygd, så skal vi se hvor fett du synes det er. Men alle vi nordmenn har vunnet i lotto ved å være født i Norge, og vi skal være utrolig takknemlig for at vi har trygdeordninger så de som er syke slipper å lande på gata. Men slike holdninger du viser her, hører ingen plass hjemme. Anonymkode: cf184...b5a Det er svært mange som heller vil ha uføretrygd enn å jobbe. Norge har dobbelt så mange uføre som Sverige. Anonymkode: 9d530...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:44 #10 Del Skrevet torsdag kl 10:44 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er svært mange som heller vil ha uføretrygd enn å jobbe. Norge har dobbelt så mange uføre som Sverige. Anonymkode: 9d530...bee Dette sier vel mer om legestanden her i landet? Man kan ikke selv velge å få uføretrygd. Men klart, leger er bundet opp i definisjoner og regler de også. Personlig vil jeg heller at et par for mye får uføretrygd en et par for få. Hva Sverige gjør er uinteressant. Anonymkode: a367e...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:04 #11 Del Skrevet torsdag kl 11:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, hvis du synes det er overraskende mange som ikke har bufferkonto bør du få hue ut av ræva. Med en slik uttalelse er det lett å skjønne at du har mye penger. Jeg er ufør, hver eneste krone av uføretrygden forsvinner hver måned. Å det er mange som meg, som har dårlig råd. Anonymkode: a4f34...001 Veldig enig. Bufferkonto er en luksus alle ikke kan unne seg. Er det ikke penger til overs, så er det ikke penger til overs, og bo- og levekostnadene i Norge er på det ekstremt høye nivået de er. Et annet moment i forhold til premissene for denne serien og store samfunnsomveltninger eller kriser generelt: Det hjelper lite med bufferkonto i banken hvis bank- og finanssystemet bryter sammen, eller hvis bankene i en krisesituasjon beslaglegger pengene dine for å redde seg selv. Det var vel også et av momentene i serien(?). Anonymkode: 20a09...378 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:14 #12 Del Skrevet torsdag kl 11:14 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Veldig enig. Bufferkonto er en luksus alle ikke kan unne seg. Er det ikke penger til overs, så er det ikke penger til overs, og bo- og levekostnadene i Norge er på det ekstremt høye nivået de er. Et annet moment i forhold til premissene for denne serien og store samfunnsomveltninger eller kriser generelt: Det hjelper lite med bufferkonto i banken hvis bank- og finanssystemet bryter sammen, eller hvis bankene i en krisesituasjon beslaglegger pengene dine for å redde seg selv. Det var vel også et av momentene i serien(?). Anonymkode: 20a09...378 Ja, men som det så vidt ble nevnt går det an å ha valuta i form av gull eller sølvmynter? (må jo handles før krisen er et faktum da). Anonymkode: a367e...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:18 #13 Del Skrevet torsdag kl 11:18 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dette sier vel mer om legestanden her i landet? Man kan ikke selv velge å få uføretrygd. Men klart, leger er bundet opp i definisjoner og regler de også. Personlig vil jeg heller at et par for mye får uføretrygd en et par for få. Hva Sverige gjør er uinteressant. Anonymkode: a367e...e4b Det er selvfølgelig ikke uinteressant at et naboland som ligner veldig på Norge på alle måter har en brøkdel så mange uføre som Norge. Anonymkode: 9d530...bee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:41 #14 Del Skrevet torsdag kl 11:41 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er selvfølgelig ikke uinteressant at et naboland som ligner veldig på Norge på alle måter har en brøkdel så mange uføre som Norge. Anonymkode: 9d530...bee Kan så være, men fortsatt kan ingen velge å få uføretrygd selv. Det må minst gå gjennom en lege. Da får du rette oppmerksomheten til legestanden da? Anonymkode: a367e...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:25 #15 Del Skrevet torsdag kl 12:25 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kan så være, men fortsatt kan ingen velge å få uføretrygd selv. Det må minst gå gjennom en lege. Da får du rette oppmerksomheten til legestanden da? Anonymkode: a367e...e4b Du blir ikke ufør med mindre du selv søker om det. Det er ikke slik at en lege erklærer deg ufør mot din vilje, og plutselig mottar du uføretrygd. Anonymkode: 9d530...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:32 #16 Del Skrevet torsdag kl 12:32 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du blir ikke ufør med mindre du selv søker om det. Det er ikke slik at en lege erklærer deg ufør mot din vilje, og plutselig mottar du uføretrygd. Anonymkode: 9d530...bee Men kjære deg, om du ikke er syk skal ingen lege godkjenne deg for rett til uføretrygd heller, samme hvor mye du søker? Anonymkode: a367e...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:33 #17 Del Skrevet torsdag kl 12:33 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Den Danske serien på nrk? Har du tenkt over hvor lite som egentlig skal til for at vi får en krise, hvor nesten alt mister sin verdi? Anonymkode: a367e...e4b Ser på den. Ja, helt enig. Det er lite som skal til, men på en annen måte mye. Jeg har selv investert i fysisk gull. Dette vil ha verdi uansett hva som skjer. Anonymkode: f16d0...fe6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:18 #18 Del Skrevet torsdag kl 13:18 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du får gratis penger resten av livet og har i praksis vunnet i lotto hver 20. i mnd. Anonymkode: 9d530...bee Nå er ikke jeg hun du siterer. Men nei, jeg har ikke vunnet på lotto. Jeg har flere diagnoser på fysisk sykdom. Kan gå 2 mnd, uten at jeg har mulighet til å komme meg ut av boligen. Før jeg ble syk, så hadde jeg en jobb jeg elsket, jeg trente mye, mye turer i naturen og jeg studerte og hadde mange venner. Alt det er borte. Jeg hadde og tjent dobbelt så mye som jeg har nå. Anonymkode: ed911...18b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:06 #19 Del Skrevet torsdag kl 14:06 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du får gratis penger resten av livet og har i praksis vunnet i lotto hver 20. i mnd. Anonymkode: 9d530...bee Vil med den kommentaren bare si deg en ting, nei to; Først 🖕 For det andre så ser jeg meg selv heldigere enn deg. Selv om jeg har en sykdom og dårlig økonomi er jeg hvertfall en bedre person enn deg 😘 Anonymkode: a4f34...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet torsdag kl 14:19 #20 Del Skrevet torsdag kl 14:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser på den. Ja, helt enig. Det er lite som skal til, men på en annen måte mye. Jeg har selv investert i fysisk gull. Dette vil ha verdi uansett hva som skjer. Anonymkode: f16d0...fe6 Blir det full krise så mister også gull sin verdi. Da er det stort sett bare våpen, ammunisjon, drivstoff og mat som har en verdi. Hva skal du med gull om du ikke har noe å spise og væpnede bander kjører rundt i nabolaget og raner folk? Sløborn kan være en grei TV-serie å se i denne sjangeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå