AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:57 #1 Del Skrevet onsdag kl 22:57 For mange år siden var jeg involvert i en motorsykkelulykke og lå på sykehus hardt skadd. Den ene venninnen min droppet meg allerede etter 5-6 uker, fordi hun mente jeg var sutrete og kunne ikke forstå at jeg hadde skadet meg så alvorlig at jeg fremdeles var sengeliggende når jeg kom hjem. Hun var veldig lykkelig pga ny type og baby på vei, og kunne ikke omgi seg med folk som var negative, skrev hun i en sms. Den andre vennen droppet meg etter et par måneder og jeg hørte ikke noe før jeg møtte henne på gaten 4 år senere, og da sa hun til meg at det var jo ikke vits å besøke meg for jeg "lå jo bare der", men nå som jeg var oppe og gikk ville hun gjerne ta opp igjen vennskapet. For et par måneder siden kontaktet "den lykkelige" venninnen meg ut av det blå og lurte på om vi kunne være venner igjen, fordi hun var skilt og følte seg ensom. Hun beklaget og mente at hun hadde vært en dårlig veninne, og unnskyldte seg med at hun ikke forstod hvor alvorlig skadet jeg var den gangen. Den andre veninnen som trodde jeg "bare lå der", gjenopptok jeg vennskapet med den gangen og var glad for det, men da jeg mistet min lillebror i mars i fjor, ghostet hun meg igjen kort tid etter at han døde. I julen kontaktet hun meg fordi hun savnet meg, og skrev at hun hadde masse tid til meg nå, fordi mannen hadde begynt å jobbe i utlandet og var hjemme kun én uke pr mnd. Hva hadde dere gjort? Gitt de en sjanse? Skjelt de ut? Anonymkode: 438c1...72c 1 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:00 #2 Del Skrevet onsdag kl 23:00 Nei jeg hadde ikke sluppet de menneskene inn igjen nært på meg, perifere bekjente ja. Høflig omfang ja, men ikke noe mer. Forbered deg på at hun som er skilt skal snakke MYYYYE om det. Jeg har opplevd noe lignende, den vennen kom også igjen senere, og sviktet meg igjen. Noen folk har det ikke i seg å være nær med andre, slipp de fri. Anonymkode: 86274...694 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:02 #3 Del Skrevet onsdag kl 23:02 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg hadde ikke sluppet de menneskene inn igjen nært på meg, perifere bekjente ja. Høflig omfang ja, men ikke noe mer. Forbered deg på at hun som er skilt skal snakke MYYYYE om det. Jeg har opplevd noe lignende, den vennen kom også igjen senere, og sviktet meg igjen. Noen folk har det ikke i seg å være nær med andre, slipp de fri. Anonymkode: 86274...694 Jeg har erfart at folk som oppfører seg sånn har gjerne mange rundt seg når de selv opplever en krise, men de er ikke noe medmenneske til andre som kanskje ikke har like mange rundt seg. Ts Anonymkode: 438c1...72c 2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:03 #4 Del Skrevet onsdag kl 23:03 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har erfart at folk som oppfører seg sånn har gjerne mange rundt seg når de selv opplever en krise, men de er ikke noe medmenneske til andre som kanskje ikke har like mange rundt seg. Ts Anonymkode: 438c1...72c Nei rare greier det der. Anonymkode: 86274...694 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:03 #5 Del Skrevet onsdag kl 23:03 NEI Anonymkode: efca7...9a3 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:07 #6 Del Skrevet onsdag kl 23:07 Nei. Bestevenninne 25 år dumpet meg på messenger og var frekk i tonen. Når jeg sa at hun var feig som dumpet meg på slik måte i stedet for å si det direkte til meg svarte hun med å blokkere meg og slette meg på sosiale medier!!! Våres dilemma er at jeg har healet meg selv mye og blitt til en mer positiv person. Hun har alltid vært miserabel og ekstremt negativ. Så nå når jeg har det bedre, klarer hun ikke å være venn med meg mer. Misery loves company? Det er hun som taper på dette- ikke meg. Det var de siste ordene hun skrev/sa til meg. Så får hun leve livet sitt i depresjon og venneløs da, og så kan jeg blomstre og leve lykkelig! Anonymkode: 5678b...1c3 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet onsdag kl 23:10 #7 Del Skrevet onsdag kl 23:10 Nei det der hadde jeg ikke tilgitt. Har vært i en, riktignok langt mindre alvorlig situasjon, men ei venninne kuttet meg ut fordi jeg var for kjedelig for henne. Hun fant noen fargerike venner som var mye mer spennende enn meg, så da var flere års vennskap over og ut. Så etter noen år, kom hun tilbake som om ingenting hadde skjedd og mimret om hvor snill og omsorgsfull jeg var og at hun gjerne ville gjenoppta kontakten. Jeg tenkte bare at: om jeg ikke var bra for deg den gangen, så er jeg vel fortsatt ikke det i hennes øyne. Man kan ikke svikte noen på det groveste og late som om det aldri har skjedd 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:11 #8 Del Skrevet onsdag kl 23:11 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Bestevenninne 25 år dumpet meg på messenger og var frekk i tonen. Når jeg sa at hun var feig som dumpet meg på slik måte i stedet for å si det direkte til meg svarte hun med å blokkere meg og slette meg på sosiale medier!!! Våres dilemma er at jeg har healet meg selv mye og blitt til en mer positiv person. Hun har alltid vært miserabel og ekstremt negativ. Så nå når jeg har det bedre, klarer hun ikke å være venn med meg mer. Misery loves company? Det er hun som taper på dette- ikke meg. Det var de siste ordene hun skrev/sa til meg. Så får hun leve livet sitt i depresjon og venneløs da, og så kan jeg blomstre og leve lykkelig! Anonymkode: 5678b...1c3 Hvordan healer man seg selv? Ts Anonymkode: 438c1...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:12 #9 Del Skrevet onsdag kl 23:12 Neineinei. Jeg droppet en venninne en gang fordi hun rett og slett oppførte seg ufyselig. 5 år senere legger hun meg til på Facebook. Jeg aksepterer ikke, bare Ignorerer. Møter henne tilfeldigvis på byen noen måneder senere. Hun sier at hun savner meg og ønsker å gjenoppta vennskapet. Jeg spør om hun er klar for å innrømme at hun var grunnen til at det havarerte i utgangspunktet. Det var hun ikke. Da kan det være det samme for min del. Per i dag har vi ikke kontakt. Anonymkode: cbe58...af4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:13 #10 Del Skrevet onsdag kl 23:13 Laraa skrev (2 minutter siden): Nei det der hadde jeg ikke tilgitt. Har vært i en, riktignok langt mindre alvorlig situasjon, men ei venninne kuttet meg ut fordi jeg var for kjedelig for henne. Hun fant noen fargerike venner som var mye mer spennende enn meg, så da var flere års vennskap over og ut. Så etter noen år, kom hun tilbake som om ingenting hadde skjedd og mimret om hvor snill og omsorgsfull jeg var og at hun gjerne ville gjenoppta kontakten. Jeg tenkte bare at: om jeg ikke var bra for deg den gangen, så er jeg vel fortsatt ikke det i hennes øyne. Man kan ikke svikte noen på det groveste og late som om det aldri har skjedd Jeg tror ikke at de er klar over at de svikter, men at det har mangel på selvinnsikt og at er egoistiske. Ts Anonymkode: 438c1...72c 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet onsdag kl 23:14 #11 Del Skrevet onsdag kl 23:14 Nei, tar ikke tilbake noen som har sviktet, de er jo for pokker ikke noe å samle på. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:17 #12 Del Skrevet onsdag kl 23:17 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan healer man seg selv? Ts Anonymkode: 438c1...72c Den er vanskelig å svare på! Men jobbe med traumer, virkelig "purge it out". Finne ut hva/hvem som gjør livet ditt verre, og kutte det ut. Min vei var spiritualitet. Vi har sklidd mer og mer fra hverandre og jeg innså selv at dette ikke blir like tett kontakt i fremtiden. Men avslutt nå et 25 års langt vennskap med verdighet for pokker!! Viser hennes ekte personlighet meget godt og er sjokkert (men samtidig ikke). Har også hatt opp og nedturer med andre venner i lignende situasjon som du beskriver. Jeg har måtte sagt nei til slikt- og det er en måte å heale på! Veldig tøft å stå i da ❤️ Anonymkode: 5678b...1c3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:17 #13 Del Skrevet onsdag kl 23:17 Ts her Saken er at jeg har ikke så mange venner pga ulykken for mange år siden, har ikke klart å jobbe og har et lite nettverk, men én god venn er vel bedre enn to egoistiske venner? Ts Anonymkode: 438c1...72c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:20 #14 Del Skrevet onsdag kl 23:20 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her Saken er at jeg har ikke så mange venner pga ulykken for mange år siden, har ikke klart å jobbe og har et lite nettverk, men én god venn er vel bedre enn to egoistiske venner? Ts Anonymkode: 438c1...72c Samme båt. Det var min ene venninne som stod som en standhaftig soldat og hjalp meg, men som nå sviktet meg og er nå i en enda mer sårbar situasjon. Er i en mellomfase nå- men på vei til et bedre liv. Liksom, rett før målstreken gjør hun dette! Hun taklet ikke at jeg hadde forandret meg til et bedre menneske etter min ulykke. Jeg føler med deg, virkelig ❤️ Anonymkode: 5678b...1c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet onsdag kl 23:22 #15 Del Skrevet onsdag kl 23:22 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her Saken er at jeg har ikke så mange venner pga ulykken for mange år siden, har ikke klart å jobbe og har et lite nettverk, men én god venn er vel bedre enn to egoistiske venner? Ts Anonymkode: 438c1...72c Det er det. Jeg tar meg selv i å savne venninen som forlot meg, ironisk nok. Men da må jeg minne meg på at om vi hadde gjenopptatt kontakten, hadde jeg ikke klart å se på henne som den samme uansett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:25 #16 Del Skrevet onsdag kl 23:25 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva hadde dere gjort? Gitt de en sjanse? Skjelt de ut? Anonymkode: 438c1...72c Når du allerede har gitt dem en ny sjanse og de ghoster igjen med en gang det blir vanskelig, ville jeg droppet dem. Ikke skjelt dem ut da. Men vet ikke hvem av dem som tar kaka, hun i babybobla som ikke kan ha negativitet i livet, eller hun med "du lå jo bare der". Noen folk er ikke så flinke til å håndtere sykdom i nære relasjoner, men de trengte jo ikke bli frekke av den grunn. Anonymkode: ffba6...305 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:31 #17 Del Skrevet onsdag kl 23:31 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når du allerede har gitt dem en ny sjanse og de ghoster igjen med en gang det blir vanskelig, ville jeg droppet dem. Ikke skjelt dem ut da. Men vet ikke hvem av dem som tar kaka, hun i babybobla som ikke kan ha negativitet i livet, eller hun med "du lå jo bare der". Noen folk er ikke så flinke til å håndtere sykdom i nære relasjoner, men de trengte jo ikke bli frekke av den grunn. Anonymkode: ffba6...305 Hun i lykkebobla har unnskyldt seg og sagt at hun ikke forstod at jeg var hardt skadd, og mente at hun var helt på trynet som kuttet meg ut. Hun andre som har ghostet meg to ganger og så tar kontakt fordi hun kjeder seg når mannen er utenlands, sa engang til meg når hun var full at hun var litt kynisk og egentlig mest glad i seg selv! Ts Anonymkode: 438c1...72c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:32 #18 Del Skrevet onsdag kl 23:32 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ts her Saken er at jeg har ikke så mange venner pga ulykken for mange år siden, har ikke klart å jobbe og har et lite nettverk, men én god venn er vel bedre enn to egoistiske venner? Ts Anonymkode: 438c1...72c Litt uenig her jeg. Hvorfor må alt være så die hard svart hvitt? Du kan beholde den ene vennen nært og distansere deg litt fra den andre, men hvis du har så få å spille på kan det vel være fint å ha en å bare skravle litt overflatisk med innimellom for å dekke sosialt behov vel? Utenat det er vedtatt at dere er hverandres besteste bestevenn som aldri prioriterer annerledes. Brenne broer er sjeldent lurt irl er min opplevelse. Nettverk er kjekt å ha det. Bare vær litt pragmatisk. Anonymkode: 89669...680 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:34 #19 Del Skrevet onsdag kl 23:34 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun i lykkebobla har unnskyldt seg og sagt at hun ikke forstod at jeg var hardt skadd, og mente at hun var helt på trynet som kuttet meg ut. Hun andre som har ghostet meg to ganger og så tar kontakt fordi hun kjeder seg når mannen er utenlands, sa engang til meg når hun var full at hun var litt kynisk og egentlig mest glad i seg selv! Ts Anonymkode: 438c1...72c Da er jo premisset lagt. Dette er 3n person du kan ta kontakt med når du kjeder deg, for å se om hu gjør det samme, og finne på noe. Vinn vinn. Da deler du ikke dype hemmeligheter eller forventer at hun dukker opp i kriser. Du har en sosial buffer i henne. Hun er ærlig på det. Anonymkode: 89669...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:35 #20 Del Skrevet onsdag kl 23:35 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Litt uenig her jeg. Hvorfor må alt være så die hard svart hvitt? Du kan beholde den ene vennen nært og distansere deg litt fra den andre, men hvis du har så få å spille på kan det vel være fint å ha en å bare skravle litt overflatisk med innimellom for å dekke sosialt behov vel? Utenat det er vedtatt at dere er hverandres besteste bestevenn som aldri prioriterer annerledes. Brenne broer er sjeldent lurt irl er min opplevelse. Nettverk er kjekt å ha det. Bare vær litt pragmatisk. Anonymkode: 89669...680 Men jeg har behov for å fortelle hun som har ghostet meg to ganger hva jeg synes om slik oppførsel, så etter det blir jeg kanskje ghostet for tredje gang? Ts Anonymkode: 438c1...72c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå