Gå til innhold

Botox for migrene, hvor mye påvirker dette utseende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge holdt igjen botox for migrenen min, jeg har nå vært igjennom så mye medisin utprøving og bivirkninger at nå mener nevrologen at tiden er moden for botox. Jeg er redd for hva det kan gjøre med utseende mitt. Vil jeg bli "unormal" stiv? Vil det være vanskelig med ansiktsbevegelser? Har jo sett skrekk eksempler på tv når noen har tatt botox. 
Jeg blir jo å ikke ta det kosmetisk, det er jo ikke fokuset i det hele tatt. Redd da for å rett og slett få hengende øyne, stiv i panne osv. 

Jeg er helt blank når det gjelder botox behandling, så dere som får dette, har det påvirket utseende? Jeg blir å få det om en måned eller to, og nå var det dette de mente ble mest riktig for meg

Anonymkode: 078f8...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en kompis som bruker dette. Han har helt normale uttrykk i ansiktet. Klarer fint å løfte på øyebryn/normal ansikts mimikk ect. Eneste jeg ikke ser lengre er alle smårynkene han så si hadde konstant pga smerter. 

Anonymkode: a54af...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det jevnlig, aldri sett noen forskjell. Har ikke spesielt synlig sinnarynke verken med eller uten, da. 

Fikk ørlite heng i et øyelokk én gang, og har fått blåmerker et par ganger. Tatt hver tiende til tolvte uke i fem-seks år, så det er greit innafor hva jeg synes er akseptabelt. 

Setter flest stikk utenfor den synlige ansiktshuden, men også i sinnarynkeområdet, ved kinnbein og på "utsiden" av øynene.

Anonymkode: 1fbb4...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mimikken ble begrenset i starten, men det ga seg etter hvert. Fikk dog det litt karakteristiske uttrykket i panna der «pannerynkene» ligger på litt feil sted, lengre opp, slik man ser det gjør på kjendiser som tar mye botox (en kjent norsk influenser som jeg kanskje ikke skal nevne med navn er den første jeg tenker på når jeg så panna mi i starten 😅)

Men iflg. behandler slipper man unna de mest karakteristiske botox-trekkene fordi man går til andre punkter enn de typiske rynkene. 

Heldigvis varte effekten mot migrene lengre enn de på utseendet. Men hvis migrenen min kommer tilbake så er det ikke spørsmål en gang, jeg skal ta botox igjen. Har gjort livskvaliteten min mye bedre. 

Anonymkode: 1d872...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen effekt av botox mot migrene, og prøvde det i 9 mnd (3x3 mnd). Ble litt stivere i pannen, men ikke noe jeg merket med mindre jeg aktivt prøvde å rynke pannen foran speilet. De setter noen få stikk/punkter i pannen, men de fleste blir satt andre steder. I tinningen, bakhodet og nakken.

Anonymkode: 580a0...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de fleste stikkene settes jo andre steder i hode enn i pannen.. 
image.png.da326a6de57e8d733ad5bbc11f33328f.png

Anonymkode: 576ae...2df

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegaen min fikk botox mot migrene, og noen av dem ble satt lavt i pannen over øynene. 
Hun fikk et utrykk hvor pannen "hang" litt. Ikke noen voldsom endring, men hun så litt morsk ut,😅

Anonymkode: 2582a...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig protokoll er å sette i øyebrynene og øverst i panna. (Samt i hodebunnen og eventuelt i nakke/siuldre). Jeg har fått dette hver tredje måned i over to år og eneste forandring er at sinnarynka er glattet ut. 
Det kan gjøre at øyelokk henger, hvis det stikkes feil. Det går jo likevel over, og for meg handler alt om å slippe smertene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer botox i nakken?
Jeg har migrene og så plaget av smerte som på bilde 3 og bak øynene. Kommer om natta ved press på nakken/hodet.

Spiser innimellom medisiner som pastiller 😰

Anonymkode: d51cf...5f1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fungerer botox i nakken?
Jeg har migrene og så plaget av smerte som på bilde 3 og bak øynene. Kommer om natta ved press på nakken/hodet.

Spiser innimellom medisiner som pastiller 😰

Anonymkode: d51cf...5f1

jeg får hjelp av smertene i nakken fra botox

Anonymkode: 576ae...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...