Gå til innhold

Redd samboer/eks er i gang med noe drit mot meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er slutt mellom oss og siden det ble avgjort har han endret seg ganske mye til å både være snill og hjelpsom. En fyr som ellers har kalt alt arbeid med barn og hjem for kvinnfolkarbeid. 

I dag lekte jeg med eldste barnet som snubla da vi småløp i huset. Eksen sier "slo du?" Jeg svarer nei, så klart gjør jeg ikke sånt, hn snubla bare. Så ber jeg eksen om å være forsiktig med sånne ord, om noen skulle tro noe sånt så mister vi ungene. Hans svar var ekkelt. 

"VI mister ikke ungene, du mister ungene." Jeg blir sjokkert av svaret hans og det tar litt tid før jeg sier, skulle likt å se at du hadde klart å ta deg av alt. Da sier han "uansett, barnevernet fungerer ikke sånn, du må slutte å tro ting." 

Jeg er sterkt bekymret nå, planlegger han noe mot meg? 

Anonymkode: f3b6e...7d0

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han driver kanskje å posisjonerer seg fram mot barnefordeling/samværsavtale. Hvis han får igjennom 50/50 så blir det mindre bidrag.

Du går med på det du synes er gode løsninger for ungene. Ikke la deg skremme av løgn og manipulering. Og ta bidrags- utregning og -innkreving gjennom NAV. 

Anonymkode: 0f0d2...ba9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han driver kanskje å posisjonerer seg fram mot barnefordeling/samværsavtale. Hvis han får igjennom 50/50 så blir det mindre bidrag.

Du går med på det du synes er gode løsninger for ungene. Ikke la deg skremme av løgn og manipulering. Og ta bidrags- utregning og -innkreving gjennom NAV. 

Er det gitt at det er han som skal betale bidrag?

Anonymkode: b840c...839

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er slutt mellom oss og siden det ble avgjort har han endret seg ganske mye til å både være snill og hjelpsom. En fyr som ellers har kalt alt arbeid med barn og hjem for kvinnfolkarbeid. 

I dag lekte jeg med eldste barnet som snubla da vi småløp i huset. Eksen sier "slo du?" Jeg svarer nei, så klart gjør jeg ikke sånt, hn snubla bare. Så ber jeg eksen om å være forsiktig med sånne ord, om noen skulle tro noe sånt så mister vi ungene. Hans svar var ekkelt. 

"VI mister ikke ungene, du mister ungene." Jeg blir sjokkert av svaret hans og det tar litt tid før jeg sier, skulle likt å se at du hadde klart å ta deg av alt. Da sier han "uansett, barnevernet fungerer ikke sånn, du må slutte å tro ting." 

Jeg er sterkt bekymret nå, planlegger han noe mot meg? 

Syns du skal holde deg mest mulig unna han i tiden fremover . Du ser jo hvilken forvirring han skaper hos deg . Er snill og hjelpsom det ene øyeblikket og giftig det neste . Umulig å si om han planlegger noe dritt. Men med en så forvirrende adferd , ville jeg holdt han mest mulig unna . Å husk på en ting , barnevernet er slett ikke dumme . Å ingen mister omsorgen for ungene av at et barn har snublet eller at eksen slenger dritt . Der er en veldig lang vei å miste barna , rettssak m m . Så fokuser på å bygg opp deg selv , og ha minst mulig med han å gjøre . 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han har allerede 50 50 som skriftlig avtale. Og halvert bidrag etter hva jeg egentlig har krav på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (2 timer siden):

Han høres bitter og hevngjerrig ut. Var det du som gikk?

Jeg foreslo og han var helt enig så tror han har tenkt på det lengre enn meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gitt at det er han som skal betale bidrag?

Anonymkode: b840c...839

Han tjener mer enn dobbelt så mye som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg heller hadde blitt for han derre kommer til å bli et helvetesild å gå ifra. Han kommer til å sabotere alt og lader opp til samværsbruddett fra helvete. Han kommer til å søke minst 50% omsorg så uansett må du ta barnebidrag gjennom nav. 

Du må også spare på alt av suser og sånn når han begynner. 

Og hadde jeg vært deg hadde jegfaktisk tatt passene, banknøkler ol til deg og felles barn og gjemt hos andre familiemedlemmer. 

Anonymkode: 7fa9f...5d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror faktisk jeg heller hadde blitt for han derre kommer til å bli et helvetesild å gå ifra. Han kommer til å sabotere alt og lader opp til samværsbruddett fra helvete. Han kommer til å søke minst 50% omsorg så uansett må du ta barnebidrag gjennom nav. 

Du må også spare på alt av suser og sånn når han begynner. 

Og hadde jeg vært deg hadde jegfaktisk tatt passene, banknøkler ol til deg og felles barn og gjemt hos andre familiemedlemmer. 

Rette skrivefeil. 

Helvetesild= helvete 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (3 timer siden):

Syns du skal holde deg mest mulig unna han i tiden fremover . Du ser jo hvilken forvirring han skaper hos deg . Er snill og hjelpsom det ene øyeblikket og giftig det neste . Umulig å si om han planlegger noe dritt. Men med en så forvirrende adferd , ville jeg holdt han mest mulig unna . Å husk på en ting , barnevernet er slett ikke dumme . Å ingen mister omsorgen for ungene av at et barn har snublet eller at eksen slenger dritt . Der er en veldig lang vei å miste barna , rettssak m m . Så fokuser på å bygg opp deg selv , og ha minst mulig med han å gjøre . 

Å jo det kan skje du, desverre. At en bitter eks kan fabrikkere noe slikt og få gjennomslag hos barnevernet om han er god til å snakke for seg og andre parten ikke er(gjelder vel både kvinner og menn).

Barn kan fort bli snappet ut fra en forelder som muligens har utøvd vold. Samvær stopper/ alt blir en prosess. Ikke minst psykisk belastende dersom det er feilaktig anklage.

Anonymkode: e4bed...404

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har allerede 50 50 som skriftlig avtale. Og halvert bidrag etter hva jeg egentlig har krav på. 

Det bidraget må du få fikset på med en gang du/dere er ute av døra. Rett bør være rett. Men ikke lurt å gjøre det mens du fremdeles er under samme tak dersom han har endret seg til det verre.

Uff håper ikke det eskalerer.. finn deg et annet annet sted å bo fort(og helst noe permanent, hvis ikke kan han komme til å bruke ustabilitet mot deg også dersom han har fast bopæl)!

Hilsen ei som har opplevd lignende.

Anonymkode: e4bed...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke jeg hadde turt å gå før han sprekker og du kan anmelde han for noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopat? 

Anonymkode: 929ef...51b

Diagnosejeger?

Anonymkode: 59f17...90f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Diagnosejeger?

Anonymkode: 59f17...90f

Naiv? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

På tide å ikke bo sammen mer, tenker jeg.

Anonymkode: e86b9...db8

Jeg jobber med saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...