Gå til innhold

Bekymret for hjerterytmen :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på TUL privat for noen uker siden. Ble da målt til 7+2. Ifølge siste mens skulle jeg være 7+6, men det gir absolutt mening at jeg ble satt tilbake fire dager, så akkurat dét bekymrer meg ikke så mye (ble satt tilbake mye mer med første barnet). Fikk aldri med meg hjerterytmen, men jordmoren kommenterte at «hjertet har akkurat begynt å slå». Har ikke tenkt så mye mer på dette da svangerskapsymtpomene har økt osv. Men nå som jeg skal på offentlig TUL om noen dager har jeg begynt å bekymre meg for om hjerterytmen var for lav og at det var årsaken til kommentaren fra jordmoren. Hadde hun sagt noe om hun tenkte det var unormalt/kunne gå galt? Merker ikke så mye ligamentsmerter eller økt utflod som jeg gjorde med første barnet heller, så nå har jeg blitt så redd for MA :( 

Anonymkode: 6b348...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det var grunn til bekymring hadde jo jordmor sagt dette spesifikt. Sikkert lett å si, men prøv å ikke tenk på denne kommentaren og er jo ikke lenge til neste ultralyd. Og jeg har en helt annerledes graviditet mtp symptomer med andre enn med første, men alt står bra til så langt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ville garantert fått det med deg om jordmor var bekymret for hjerterytmen. Da hadde hun jo prøvd å lytte flere ganger, skiftet grep på stroben eller stilt flere spørsmål om svangerskapslengde etc. 

Anonymkode: 41c63...7f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 7+2 så har jo hjertet akkurat begynt å slå? 😅 det var nok bare det hun mente. Jeg var på ul 7+0, daværende gyn trodde jeg var 6+4 da og var direkte overrasket over at vi så hjerteslag. Så du legger nok bare altfor mye i kommentaren og overtenker voldsomt. 

Anonymkode: 6e0aa...f5e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor hadde garantert sagt fra om hun så noe unormalt 😊 Det har jeg forsikret meg om mange ganger selv, at man får alle de opplysninger de har.

Anonymkode: 04ffc...e42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var hjerterytmen, da?

At "hjertet har akkurat begynt å slå" er jo fakta i uke 7. Hjertet begynner jo å slå tidligst i uke 6. Det har ikke noe med hjerterytmen å gjøre. Hun har bare kommentert den naturlige utviklinga. Hadde det vært noe galt med hjerterytmen, hadde hun nok sagt det.

Anonymkode: 29142...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Var på TUL privat for noen uker siden. Ble da målt til 7+2. Ifølge siste mens skulle jeg være 7+6, men det gir absolutt mening at jeg ble satt tilbake fire dager, så akkurat dét bekymrer meg ikke så mye (ble satt tilbake mye mer med første barnet). Fikk aldri med meg hjerterytmen, men jordmoren kommenterte at «hjertet har akkurat begynt å slå». Har ikke tenkt så mye mer på dette da svangerskapsymtpomene har økt osv. Men nå som jeg skal på offentlig TUL om noen dager har jeg begynt å bekymre meg for om hjerterytmen var for lav og at det var årsaken til kommentaren fra jordmoren. Hadde hun sagt noe om hun tenkte det var unormalt/kunne gå galt? Merker ikke så mye ligamentsmerter eller økt utflod som jeg gjorde med første barnet heller, så nå har jeg blitt så redd for MA :( 

Anonymkode: 6b348...c6b

Sa jordmor at hjerterytmen var for lav?  Hjertet har jo nettopp begynt å slå tidlig i uke 7, det er derfor man ikke anbefaler å se etter hjerterytme før da det kan være vanskelig å se selv om alt er bra. Husk også at hjerterytmen varierer fra barn til barn og om ditt er høyere eller lavere enn andre sitt betyr det ikke at det er noe galt. Hadde det vært noe galt ville jordmor sagt det. 
Symptomer varierer fra svangerskap og svangerskap også, prøv å ikke sammenligne med deg selv, eller andre. Og all bekymring i verden kan ikke forebygge MA/SA, så forsøk å snakke rasjonelt med deg selv før bekymringen tar overhånd. :) 

Anonymkode: b6d46...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...