AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:47 #1 Del Skrevet onsdag kl 21:47 Tenker spesielt på de som har mindre kull (12-25 studenter) over flere semestre og blir god kjent med studentene. Får dere vite eller kan dere finne ut karakterer? Hvis ja til siste, gjør dere det? Anonymkode: fe110...ec4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:56 #2 Del Skrevet onsdag kl 21:56 Nei, vet ikke hvem som har fått hvilken karakter, og det er heller ikke noe vi kan slå opp. Anonymkode: 5da69...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:07 #3 Del Skrevet onsdag kl 22:07 Jeg kunne ikke se karakteren, men jeg kunne se om de hadde bestått eller ikke i noe som heter fagpersonweb. Anonymkode: c18d6...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:07 #4 Del Skrevet torsdag kl 11:07 Min 'academic tutor' fikk i alle fall vite mine karakterer. Det var noe han logget inn på. Han kunne også lese mine essays, litt usikker på om han kunne lese mine eksamner siden de var 'på papir', altså håndskrevne. Men, ja, dette var på ett universitet i UK, så kan hende det er anderledes i Norge. Jeg hadde abselutt ingen problem med det. Anonymkode: b60de...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:37 #5 Del Skrevet torsdag kl 17:37 Nei. Med unntak av ved mappevurdering eller hvis du ber om begrunnelse. Da får vi vite navnet. Anonymkode: 760dc...04c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:23 #6 Del Skrevet torsdag kl 19:23 Nei, bare hvis de ber om begrunnelse. Jeg tror det går an å se hvem som har strøket/stått også, men jeg har aldri prøvd. Bachelor- og masteroppgaver er ikke anonyme. Anonymkode: 81647...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:25 #7 Del Skrevet torsdag kl 19:25 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min 'academic tutor' fikk i alle fall vite mine karakterer. Det var noe han logget inn på. Han kunne også lese mine essays, litt usikker på om han kunne lese mine eksamner siden de var 'på papir', altså håndskrevne. Men, ja, dette var på ett universitet i UK, så kan hende det er anderledes i Norge. Jeg hadde abselutt ingen problem med det. Anonymkode: b60de...94e Hehe, jeg studerte også i utlandet. Der ble karakterene til hele kullet hengt opp på veggen. Og muntlig karakter fikk du vite foran mange andre studenter, og det var ikke noen “ekstern sensor”. Anonymkode: 81647...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:39 #8 Del Skrevet torsdag kl 19:39 Takk for svar! Hva med eksamensbesvarelser (anonyme). Vil skriftlige eksamener kun leses av eksterne sensorer eller får noen gang forelesere tilsendt ekstremt dårlige, morsomme eller gode besvarelser fra sensor (eller leser dere mange/alle av deres egne studenters besvarelser? Bare lurer litt på hva som gjemmer seg bak noen glimt i øya og skjultr glis fra foreleserne når de snakker om eksamen. Anonymkode: fe110...ec4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:35 #9 Del Skrevet torsdag kl 20:35 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Takk for svar! Hva med eksamensbesvarelser (anonyme). Vil skriftlige eksamener kun leses av eksterne sensorer eller får noen gang forelesere tilsendt ekstremt dårlige, morsomme eller gode besvarelser fra sensor (eller leser dere mange/alle av deres egne studenters besvarelser? Bare lurer litt på hva som gjemmer seg bak noen glimt i øya og skjultr glis fra foreleserne når de snakker om eksamen. Anonymkode: fe110...ec4 To av emnene jeg hadde i høst ble bare vurdert av to interne sensorer. Hvis deres vurdering sprikte ble en ekstern sensor satt inn for å vurdere den enkelte eksamensoppgaven. 😅 Anonymkode: 98b87...062 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:58 #10 Del Skrevet torsdag kl 20:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Hva med eksamensbesvarelser (anonyme). Vil skriftlige eksamener kun leses av eksterne sensorer eller får noen gang forelesere tilsendt ekstremt dårlige, morsomme eller gode besvarelser fra sensor (eller leser dere mange/alle av deres egne studenters besvarelser? Bare lurer litt på hva som gjemmer seg bak noen glimt i øya og skjultr glis fra foreleserne når de snakker om eksamen. Anonymkode: fe110...ec4 Ikke alle eksamener som har ekstern sensor, men om de har er det også intern sensor. Og nei, det er sjelden moe er så særegent hverken i den ene eller andre retningen at det blir diskutert. Det handler mer om krav og innhold i eksamen, hva som er gjort og ikke, hvorfor man lander på den ene eller andre karakteren. Men på generell basis, mange skriver dårlig, vil du imponere gjør noe med dine skriftlige fremstillingsevner, og lær et akademisk språk. Anonymkode: 5da69...1e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:06 #11 Del Skrevet torsdag kl 21:06 Jeg får statistikk og tilbakemeldinger/evaluering fra studentene. Jeg går ikke inn og sjekker hver enkelt student, men jeg ser jo da hvor mange studenter som syns spørsmål x var krevende mens spørsmål Y var greit. Anonymkode: 6c997...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:03 #12 Del Skrevet torsdag kl 23:03 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar! Hva med eksamensbesvarelser (anonyme). Vil skriftlige eksamener kun leses av eksterne sensorer eller får noen gang forelesere tilsendt ekstremt dårlige, morsomme eller gode besvarelser fra sensor (eller leser dere mange/alle av deres egne studenters besvarelser? Bare lurer litt på hva som gjemmer seg bak noen glimt i øya og skjultr glis fra foreleserne når de snakker om eksamen. Anonymkode: fe110...ec4 Nå er det lite ekstern sensur (regelendring), jeg har uansett vært medsensor på egne eksamener. Jeg har ofte tenkt at jeg skulle ønske jeg kunne lage et dokument med morsomme besvarelser, men det tar jeg ikke sjansen på, for det ville ikke tatt seg godt ut hvis det hadde kommet ut. Det hender vi kolleger diskuterer morsomme ting, men jeg husker det aldri etterpå. Og vi vet stort sett ikke hvem som har svart (med noen få unntak). Så du trenger ikke bekymre deg, tror jeg. Vi ønsker jo ikke å drite ut noen, vi vil at dere skal lære. Anonymkode: 81647...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:27 #13 Del Skrevet i går, 11:27 Vår ene emneansvarlig skjekket det. Han har ofte kommentert hvilken karakter jeg har fått i forskjellige fagene hans... uting. Anonymkode: 9ff55...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:16 #14 Del Skrevet i går, 12:16 Hos oss er det strengt rundt innsyn på karakterer. Det er kun i spesielle tilfeller at karakter blir sjekket, f.eks. ved skikkethet. Anonymkode: 284e7...c2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:23 #15 Del Skrevet i går, 12:23 Jeg krysset alltid av for at besvarelsen kunne legges ut på nettet, og tror at dette bidro til at foreleserne visste at jeg hadde gode karakterer? Etterhvert visste hvertfall "alle" mine forelesere at jeg gjorde det svært bra, og det var slik jeg ble peilet inn mot en PhD også. Anonymkode: 0bd3b...bf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:27 #16 Del Skrevet i går, 13:27 På masteroppgaver er jeg ofte intern sensor. Da vet jeg karakteren. Hvis ikke vet jeg den ikke. Men det hender vi samtaler om karakterene i kullet. Vi blir dårlige veiledere om vi ikke vet hvordan kullet som helhet gjør det. Vi snakker også om dyktige studenter og hvem som trenger mer oppfølging. Men da oftere ut fra en helhetsvurdering. Jeg vet ikke hvilken karakter hver enkelt har på eksamen med ekstern sensor, men kan se den på arbeidskrav ol. Anonymkode: dbcb4...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:12 #17 Del Skrevet i går, 14:12 Hos oss er foreleser sensor, i tillegg en ekstern sensor, vet ikke om de kan linke kandidatnummer til navn. Anonymkode: 57834...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:29 #18 Del Skrevet i går, 14:29 Forelesere skal ikke ha tilgang til å se hva studentene har fått til karakter, uten at det er en god grunn til det. Men de som bruker fagpersonweb kan se om studentene har fått bestått karakter på eksamen. Dersom du finner ut at læreren vet hvilken karakter du har fått, kan og bør du lage litt bråk- for da er taushetsplikten brutt. Mvh ansatt på eksamenskontor. Anonymkode: a2fa3...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:32 #19 Del Skrevet i går, 16:32 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Takk for svar! Hva med eksamensbesvarelser (anonyme). Vil skriftlige eksamener kun leses av eksterne sensorer eller får noen gang forelesere tilsendt ekstremt dårlige, morsomme eller gode besvarelser fra sensor (eller leser dere mange/alle av deres egne studenters besvarelser? Bare lurer litt på hva som gjemmer seg bak noen glimt i øya og skjultr glis fra foreleserne når de snakker om eksamen. Anonymkode: fe110...ec4 Når jeg har rettet eksamener og vi har vært flere sensorer har det hendt at vi har diskutert av typen, "ganske mange fikk ikke til oppgave 1", "jeg hadde en som var smart og gjorde .. og sparte seg en del arbeid", men ikke opplevd at noe blir sendt. Har hendt at jeg viser kollega på nabopulten når noen som skal konte har brukt tiden på å skrive et dikt eller tegne en juletegning, og ler litt, men 5 minutter senere husker ikke hvilken besvarelse det egentlig var (bortsett fra at jeg kan lete blant de som fikk F da) . Vil legge til at jeg har fått opp karakterer når studenter har søkt på læringsassistentstillinger, men her er det snakk om så store kurs at det skal noe til å bli husket. Anonymkode: 9e20b...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:42 #20 Del Skrevet i går, 16:42 Der jeg jobbet i studieadministrasjonen, var karakterer strengt konfidensielt. Eksamen gjennomføres jo anonymt, med nytt kandidatnummer for hver eksamen. Da skal det godt gjøres å gjette hvilken student som står bak hvilken besvarelse selv om du er emneansvarlig. Det skjedde ganske ofte at faglige kom og spurte om å få se karakterene til navngitte studenter fordi de syntes de var interessante (f.eks stilte gode spørsmål i forelesning/gode på faglige diskusjoner). Jeg hadde i henhold til interne retningslinjer ikke lov å vise dem dette, så de gikk tomhendt ut igjen. Hvordan dette er andre steder vet jeg ikke, for det var som sagt interne retningslinjer, og karakterer er ikke dekket av personvern. Anonymkode: 31823...2a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå