AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:40 #1 Del Skrevet onsdag kl 21:40 Godt nytt år. Samboer døde for 14 mnd siden, og etterhvert som tiden går kjenner jeg at jeg får litt panikk når jeg sier at han døde for x antall mnd siden eller for drøyt ett år siden. Nå er vi i 2025 og da må jeg si at han døde i 2023, som virker veldig lenge siden, men det er det jo ikke for meg. Jeg har ikke lyst at tiden bare skal gå, men det er vel normal sorgreaksjon regner jeg med? Er det andre som har det slik? Anonymkode: f6266...c94 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:44 #2 Del Skrevet onsdag kl 21:44 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Godt nytt år. Samboer døde for 14 mnd siden, og etterhvert som tiden går kjenner jeg at jeg får litt panikk når jeg sier at han døde for x antall mnd siden eller for drøyt ett år siden. Nå er vi i 2025 og da må jeg si at han døde i 2023, som virker veldig lenge siden, men det er det jo ikke for meg. Jeg har ikke lyst at tiden bare skal gå, men det er vel normal sorgreaksjon regner jeg med? Er det andre som har det slik? Anonymkode: f6266...c94 Du kan fortsatt si han døde for ett drøyt år siden. Hvordan man reagerer, tenker og føler i slike situasjoner er individuelt. Anonymkode: 9a63e...8a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:45 #3 Del Skrevet onsdag kl 21:45 Jeg ville sagt "gikk bort for litt over et år siden". Kondolerer så mye. Kjenner meg igjen fra da faren min døde, jeg også følte på dette med tid, at jeg kom lenger og lenger vekk fra da han levde, og ikke minst at jeg kom ikke videre i sorgen så fort som tiden gikk. Det er snart 2 år siden han gikk bort, folk ser nærmest ut til å ha glemt det. Anonymkode: 39962...34e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:49 #4 Del Skrevet onsdag kl 21:49 Frem til det er halvannet år kan du si et drøyt år uten at det er feil på noe vis, etter det kan du si halvannet osv. Anonymkode: 40273...fb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:55 #5 Del Skrevet onsdag kl 21:55 Synes du kan si litt over 1 år helt til april da er det 1,5 år. Men det er jo ikke lenge! Anonymkode: b7df0...976 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:55 #6 Del Skrevet onsdag kl 21:55 Som den over meg skriver: Per dagens dato vil det være korrekt å si at han døde for et drøyt år siden, eller for litt over ett år siden. Til sommeren kan du si at han døde for halvannet år siden, for eksempel. Uansett, hvis du har folk rundt deg som mener at man skal være ferdig med å sørge over mennesker som døde i år 2023 fordi det er jo lenge siden..vel, da ville jeg blåst en lang marsj i disse folka. Det er selvsagt vondt for en sørgende at tiden tikker videre, men samtidig vil tiden være til hjelp i sorgprosessen. PS. Jeg er fullstendig klar over at det ofte prates mindre om en avdød når det er gått 1-2 år. De nærmeste kan fortsatt ha behov for å snakke, mens "alle andre" tilsynelatende har gått videre. Det er vondt. Man dyrker ikke sorgen selv om man lever i minnet om personen. Anonymkode: e002b...0a1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:56 #7 Del Skrevet onsdag kl 21:56 Føler det samme med min mor, det er straks to år siden. For meg føles det som om det var i går, samtidig som det føles ut som jeg ikke har snakket med henne på er helt år. Sorgen er der enda, og det må være lov selv om dager blir til måneder, måneder til år. Lov å si 1 år ts, sender deg ek god klem. Det er mye tanker som kommer når vi får ett nytt år❤️ Anonymkode: fe5a1...d70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:57 #8 Del Skrevet onsdag kl 21:57 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Godt nytt år. Samboer døde for 14 mnd siden, og etterhvert som tiden går kjenner jeg at jeg får litt panikk når jeg sier at han døde for x antall mnd siden eller for drøyt ett år siden. Nå er vi i 2025 og da må jeg si at han døde i 2023, som virker veldig lenge siden, men det er det jo ikke for meg. Jeg har ikke lyst at tiden bare skal gå, men det er vel normal sorgreaksjon regner jeg med? Er det andre som har det slik? Anonymkode: f6266...c94 Her går vi inn i 5 året. Og det føles som det var i går. Anonymkode: 10e0d...228 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:58 #9 Del Skrevet onsdag kl 21:58 Ingen andre tenker over det, så du kan et år så lenge det passer deg. Det kan da ikke være så ofte du må nevne det vel? Anonymkode: 625ea...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:01 #10 Del Skrevet onsdag kl 22:01 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen andre tenker over det, så du kan et år så lenge det passer deg. Det kan da ikke være så ofte du må nevne det vel? Anonymkode: 625ea...1bd Er overraskende ofte jeg må nevne at faren min har gått bort, og kan tenke meg oftere med ens partner. Man møter nye folk og bare hverdagsprat om hva man gjør, bor, familie, hvor en feirer jul osv. Anonymkode: 39962...34e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:05 #11 Del Skrevet onsdag kl 22:05 1 år eller 3 år, det er faktisk ganske nylig han døde. ..og det tar vel minst 2 år å komme over sjokket. Jeg har heldigvis ingen erfaring med samboer som dør, men jeg mister jo samboer til sykdom. Og barna mistet han fra sitt liv i noen år. ( Han var bipolar, uten at vi visste det) Det var en enorm sorg, men ingen kondolerte. Føler du at det stiller krav til deg? At det er en forventning om å gå videre? Anonymkode: f8709...7e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:13 #12 Del Skrevet onsdag kl 22:13 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 1 år eller 3 år, det er faktisk ganske nylig han døde. ..og det tar vel minst 2 år å komme over sjokket. Jeg har heldigvis ingen erfaring med samboer som dør, men jeg mister jo samboer til sykdom. Og barna mistet han fra sitt liv i noen år. ( Han var bipolar, uten at vi visste det) Det var en enorm sorg, men ingen kondolerte. Føler du at det stiller krav til deg? At det er en forventning om å gå videre? Anonymkode: f8709...7e6 Ja jeg føler det. Det er jo litt som med nyheter; når en katastrofer skjer er det på alles lepper, men så skjer det noe nytt i verden og da glemmer man forrige måneds katastrofe. Litt fint å vite at jeg ikke er alene om slike tanker Ts Anonymkode: f6266...c94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:22 #13 Del Skrevet onsdag kl 22:22 Jeg forstår deg ❤️ Å gå fra i år, til i fjor, var tøft. Å gå fra ett år siden, til et drøyt år, var tøft. Og nå må jeg si "noen år siden". Men det er ikke lenge siden, det er fortsatt så alt for tett på, så det føles veldig, veldig feil. Anonymkode: a680c...332 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:22 #14 Del Skrevet onsdag kl 22:22 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstår deg ❤️ Å gå fra i år, til i fjor, var tøft. Å gå fra ett år siden, til et drøyt år, var tøft. Og nå må jeg si "noen år siden". Men det er ikke lenge siden, det er fortsatt så alt for tett på, så det føles veldig, veldig feil. Anonymkode: a680c...332 Vi som har mistet noen nær, forstår deg ❤️ Anonymkode: 39962...34e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet torsdag kl 00:49 #15 Del Skrevet torsdag kl 00:49 Snart 28 år siden min pappa døde. Tida går uvirkelig fort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet torsdag kl 11:52 #16 Del Skrevet torsdag kl 11:52 Kondolere så masse til deg ♥️ jeg må nå også gå rundt og si at et er 14 Måneder siden min kjære far gikk bort 16 Desember 2023 sender varme tanker til deg ♥️ og noen lys og roser 🕯️🕯️🕯️🕯️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:01 #17 Del Skrevet torsdag kl 12:01 Du er ikke alene ❤️ Mine foreldre gikk bort i 20 og 21, enkelte ganger føles det lenge siden og andre dager er det som om det var i går. Det føles anderledes for de som er etterlatt enn de som "står på utsiden". For oss føles det som at verden stoppet og ofte blir den ikke helt den samme igjen. For de andre går verden videre. Jeg føler ofte på det og ofte betegner jeg tiden som før og etter dødsfallene. Anonymkode: 08f03...aae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå