flamingoline Skrevet onsdag kl 21:23 #1 Del Skrevet onsdag kl 21:23 Poster her, men passer inn under flere tema. Case: nabo har to hunder, men den ene hunden, en hann på 7 år, blanding av bichon havanis, ser uansett mye større ut enn en vanlig. De lar hunden gå fritt, null kontroll. Den hunden har lagt min hund for hat og har flere ganger gått rett i angrepsmodus, eier får null kontakt. Jeg har en kastrert staff på 9 år. Jeg går alltid i bånd. Nabohunden trenger ikke å se min hund, kjenner igjen lukta og løper rett på. Jeg bor i enden av gata og må forbi de hver gang jeg går tur i nabolaget, har ikke anledning til å kjøre langt avgårde hver dag for tur. I går var det fjerde fysiske angrep på min siden i sommer. Har allerede anmeldt første gang det hendte. I går fikk min nok og gikk til motangrep. Har flere ganger klart å stoppe nabohund med å hosje den vekk og at vi har vært to voksne på tur når man er i starten av tur.siden da har jeg full oversikt, men på vei hjem er det en stor hekk som sperrer sikt. Snakket igjen med politiet og fikk beskjed om å sende melding til mattilsynet, og ta kontakt i morgen med politiet for ny anmeldelse. Hva mer kan jeg gjøre? Har ikke penger til å kjøpe nytt hus, for det frister å flytte. Marsjerte opp til naboen etter jeg gikk hjem med min hund, og min indre demon fløy ut av min munn. Var så sint og frustrert. Ikke får man unnskyld for at deres hund angrep min hund, ingen av de andre gangene heller. De bortforklarer med at de har verdens snilleste hund som kun leker i hagen sin. Det er min hund som er farlig og om jeg er redd for at min hund skader naboens får jeg passe bedre på. Filmet hele samtalen. Har og vitner. Hva gjør man med slike folk? Trenger tips. Håper bare det ikke går så langt som at jeg må avlive min pga den blir skadet eller for redd til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:37 #2 Del Skrevet onsdag kl 22:37 Jeg ville nok gått tur med et go pro kamera slik at du har video av at det er deres hund står for angrepene. Sånne mennesker tror jeg dessverre ikke at man kan endre, ikke før de får seg en rolig skramme i alle fall. Ellers er det en del som har med et retiverbånd på tur, men jeg vet ikke hvor lett den er å fange. Får skikkelig vondt av både deg og hunden din, utrolig urettferdig situasjon. Anonymkode: 23330...be8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:38 #3 Del Skrevet onsdag kl 22:38 Og "rolig" skulle være "salig". Anonymkode: 23330...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flamingoline Skrevet onsdag kl 23:22 Forfatter #4 Del Skrevet onsdag kl 23:22 Har heldigvis mange på min side og fra nabolaget som støtter oss. Til og med politiet støtter oss, men det er jo akkurat det med bevisets stilling. Får vel bare få tak i en mobilholder til brystet som brukes til trening og sette på opptak hver gang man går forbi. Foretrekker egentlig å gå tur langt ute i ingenmannsland. Dette er bare ren frustrasjon. Får så vondt av min hund. Har heldigvis noen smser fra eier som blir brukt. Får og vondt av mine barn som har vært vitne til disse agrepene, de vet hva som skjer om en hund blir alvorlig skadet eller endrer atferd veldig negativt da det innad i nær familie var en hund som ble avlivet. Det er bare fire måneder siden vår andre hund tok farvell grunnet sykdom. Beklager. Det måtte ut. Kanskje ha med et slikt bånd og for å ha det tilgjengelig. Ironisk nok i kveld møtte vi på en annen løshund, trodde først det var den hunden siden var mørkt ute. Men denne kunne man fint følge til riktig hjem. Skal snart opp til praktisk prøve for opptak til å bli godkjent til kurs for å bli besøkshund, får håpe ikke det er spolert nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:03 #5 Del Skrevet torsdag kl 06:03 Film hver gang du går forbi, i tilfelle hunden er ute. De fleste hunder vil skygge banen om de blir konfrontert av en sint person. Trekk inn pusten dypt og brøl fra brystet mens du går rett mot hunden (og hold din egen bak deg). Gjør stemmen så dyp og kraftig som mulig. Det er ikke nødvendigvis noe som kommer automatisk for oss kvinner, så det kan være greit å øve. Fyll lungene og øv med å rope "hey!" Kraften skal ligge nederst i halsen/i brystet. Du skal kjenne at det vibrerer godt i brystkassen. Anonymkode: 896f3...bcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:29 #6 Del Skrevet torsdag kl 06:29 https://www.bodyguard.nu/no/sjalvforsvarsspray/dog-defense Anonymkode: 933d8...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:37 #7 Del Skrevet torsdag kl 06:37 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): https://www.bodyguard.nu/no/sjalvforsvarsspray/dog-defense Anonymkode: 933d8...4eb Men ut fra beskrivelsen, vil ikke denne sprayen også ramme ts’ egen hund? Anonymkode: ddf1c...188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:35 #8 Del Skrevet torsdag kl 08:35 Jeg hadde gått i front og tuppa den nabohunden så hardt at den til neste gang husket å holde avstand!! Anonymkode: 3cf8c...9b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:17 #9 Del Skrevet torsdag kl 09:17 Jeg hadde gitt den et godt spark om den nærmet seg med slike hensikter, spesielt stor og uhåndterlig er den jo ikke? Så anmelder du hver gang du ser den løs og utenfor eiers kontroll. Anonymkode: b8302...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:21 #10 Del Skrevet torsdag kl 09:21 Hadde også sparka til dyret. Anonymkode: 5ce2f...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:44 #11 Del Skrevet torsdag kl 11:44 Kan du snakke med andre i nabolaget som har hund og få deres opplevelser? Slik at om drittsekken prøver seg på ord mot ord, så har du flere på din side? Anonymkode: 22647...71e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:09 #12 Del Skrevet torsdag kl 17:09 Funker det om du har en neve godbiter og kaster på den? Det er alltid min første go to. For å tenke litt mer kreativt. Jeg vet ikke om det er praktisk der du bor, men er det mulig å ta med kompostgrind mens du går forbi og dermed holde hunden på avstand uten å risikere noe selv? Ser sikkert dumt ut, men jeg hadde vært villig til å prøve 🙈🤣 Ellers går jeg personlig alltid mellom, og min hund er vant til å være bak meg. De færreste hunder går til angrep når et menneske er mellom, men det krever litt koordinasjon med egen hund. Anonymkode: ac5ad...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:12 #13 Del Skrevet torsdag kl 17:12 Ta med deg en kniv på lomma når du går tur med hunden. Anonymkode: 504fc...73d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flamingoline Skrevet i går, 02:49 Forfatter #14 Del Skrevet i går, 02:49 Har både ropt høyt mot den og prøvd å virke skummel, men den enser meg så vidt. I tillegg er jeg nærmer 180 cm høy. Vet jeg er skummel når jeg er sint når det virkelig gjelder. Har fått 6 ungdommer til å snu når de forsøkte å rømme fra politiet da det var ganske alvorlig handling som involverte fyrverkeri mot mitt barn og meg. Den indre demonstemmen kaller jeg den 🙊De gikk frivillig tilbake til politiet. Den har bare et mål og det er min hund. Selvfølgelig gjør jeg alt for å sperre tilgang med bein og få min hund bak meg. Som oftest kjører jeg forbi og parkerer på andre siden i gata for å gå tur, men de siste dagene har bil og bakken vært litt risikosport. Ellers prøver jeg å gå på tidspunkt det er mins sannsynlig å treffe på nabo. Går ofte med to hunder og. Hadde ingen av mine hunder hørt,.hadde det ikke vært mye igjen av den "søte snilleste familiehunden" igjen. Stod der med mitt barn og to hunder, barnet tenker mye på dette. Oppdatering etter anmeldelse i dag: den er skrevet, hatt fin samtale med en dame som gav mange tips for hva som må og bør være med. Da er det bare å vente, samtidig som man går rundt å filmer nabolaget. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå