Gå til innhold

Jeg forstår ikke… bare jeg som reagerer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men alle gjør jo noe i disse dager.

Mange farger håret.

De fleste har brukt regulering. 

Har man utstående ører som barn korrigeres det med en rask operasjon. 

Ingen har kul på nesa lenger - det blir raskt fjernet kirurgisk i ung alder. 

Og mye mer. 

Anonymkode: 3c007...39a

Mennesker har gjort kosmetiske endringer med kroppen sin siden tidenes morgen. Farge håret er en av dem. Håret får glans og ser sunnere ut synes jeg, og det gjør meg glad. 

Regulering har jeg aldri hatt så jeg har vært heldig. Overbitt og underbitt har en del å si for kjevens funksjon. Min datter hadde feks 11 mm overbitt. Vil ikke si det er gunstig akkurat. 

Hun er også en av dem som valgte å operere ørene sine. Jeg sa hun ikke trengte det, men støttet henne. Hun hadde ører som stod veldig ut, og det plaget henne enormt. 

Hun hadde også helt lyse øyebryn som gjorde at på et bilde så det ikke ut som hun hadde noen. Så da fikk hun lov til å farge dem. 

Jeg synes likevel det er litt forskjell på å korrigere utvendig framfor å injisere ren gift i kroppen. Det må jo være skadelig tenker jeg. Mange har jo blitt alvorlige syke av det. 

Før i tiden brukte dem arsenikk på huden. Da visste dem ikke bedre. Det gjør vi nå. 

Tidligere var jeg en av dem som sminket meg mye. Full pakke med brunkrem, concealer og alt. Det valgte jeg å slutte med. Har funnet ut at jeg liker meg best naturlig. Mine døtre er også moderate med sminke og farger heller ikke håret. Husker min yngste datter ville farge håret. Jeg nektet henne det. Hun har en slik hårfarge mange kvinner ønsker å kjøpe seg, så håper hun aldri velger å gjøre det. Hun ble mobbet siden hun har rødbrunt hår. Verdens vakreste farge i mine øyne. Blant voksne får hun komplimenter hele tiden, og heldigvis nå har hun slått seg til ro med det. Noe må vi prøve å lære barna våre å stå i også selv om det kan være vanskelig. Barn er barn og de vil alltid finne noe å plukke på hverandre på hvis dem virkelig vil. 

Jeg tenker at det er viktig å være bevisst på hva man gjør, og grunnen til man gjør det. 

Tenker at det som skaper avhengighet er ikke hverken sunt eller bra. Ikke for kroppen hvertfall. Selvbildet blir noe annet, og det er ofte her årsaken ligger tror jeg. Mange er ikke fornøyd med seg selv eller liker seg selv. Det synes jeg er trist...

Endret av Irak
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irak skrev (2 timer siden):

Mange har jo blitt alvorlige syke av det

Har du kilder på at folk har blitt alvorlig syke av botox? 

Anonymkode: b5eca...498

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har ingenting i mot om noen bruker botex eller filler, bare så det er klart. Men helt ærlig… er det bare jeg som reagerer på folk som - etter min mening - har fullstendig ødelagt seg selv 😕

Leppene er altfor store og oppblåste. Ansiktet er helt unaturlig. Ser på kjente på TV eller bare slik generelt … bare jeg som ser at det ikke er pent? 

Jeg er i blant helt sjokkert 🙈

Hvorfor jeg bryr meg?

Vel er i slutten av 30 årene og trenger å stramme masken litt. Men når jeg ser på disse dukkene, er jeg livredd for å prøve noe lignende. Ser jo så falskt ut og alle ser like ut.

Jeg gjør ansikts massasje og satser heller på det naturlige, tror jeg 🥰

Anonymkode: 3efab...61d

Ja, lepper som Julius hadde misunt. Det ser så jævlig ut, og når moten er over så har dere slappe kjønnslepper flagrende i ansiktet.

Anonymkode: ba352...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker alt av fremmed injeksjoner. Tenkte ikke spesielt på botox. Det er lov å tenke kritisk tenker jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se på filmer med f eks Nichole Kidman, blir bare sittende å glane på det dumme uttrykket hennes. Fatter ikke at skuespillere får jobber med så stive ansikter.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hørte på en podcast en amerikansk advokat som hadde jobbet mye med det i USA, altså kjørt saker for folk som ble syke av botox, og det var andre advokater som var blitt presset til å gi seg, men han her holdt stand. Kan sikkert googles.

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greien med Botox og fillers er at du kun ser det hvis det er mislykket og/eller for mye. Hvis det er bra for resultat er det også usynlig.

Anonymkode: d762d...7e0

Nei. Det er absolutt veldig tydelig, uansett hvor moderat bruken er.

Anonymkode: 299f1...a60

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har kul på nesa lenger - det blir raskt fjernet kirurgisk i ung alder. 

Dette stemmer da ikke her i Norge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette stemmer da ikke her i Norge. 

Hadde flere venninner som fikk operere i ungdomsalder. Jeg snakker ikke om en slik liten bulk som mange har, men skikkelig kul. Det opererer man nærmest rutinemessig, akkurat som de gjør med utestående ører på barn nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde flere venninner som fikk operere i ungdomsalder. Jeg snakker ikke om en slik liten bulk som mange har, men skikkelig kul. Det opererer man nærmest rutinemessig, akkurat som de gjør med utestående ører på barn nå. 

Ja, men det er langt fra vanlig for unge kvinner å operere nesa her i Norge. Absolutt ikke :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 timer siden):

Mennesker har gjort kosmetiske endringer med kroppen sin siden tidenes morgen. Farge håret er en av dem. Håret får glans og ser sunnere ut synes jeg, og det gjør meg glad. 

Regulering har jeg aldri hatt så jeg har vært heldig. Overbitt og underbitt har en del å si for kjevens funksjon. Min datter hadde feks 11 mm overbitt. Vil ikke si det er gunstig akkurat. 

Hun er også en av dem som valgte å operere ørene sine. Jeg sa hun ikke trengte det, men støttet henne. Hun hadde ører som stod veldig ut, og det plaget henne enormt. 

Hun hadde også helt lyse øyebryn som gjorde at på et bilde så det ikke ut som hun hadde noen. Så da fikk hun lov til å farge dem. 

Jeg synes likevel det er litt forskjell på å korrigere utvendig framfor å injisere ren gift i kroppen. Det må jo være skadelig tenker jeg. Mange har jo blitt alvorlige syke av det. 

Før i tiden brukte dem arsenikk på huden. Da visste dem ikke bedre. Det gjør vi nå. 

Tidligere var jeg en av dem som sminket meg mye. Full pakke med brunkrem, concealer og alt. Det valgte jeg å slutte med. Har funnet ut at jeg liker meg best naturlig. Mine døtre er også moderate med sminke og farger heller ikke håret. Husker min yngste datter ville farge håret. Jeg nektet henne det. Hun har en slik hårfarge mange kvinner ønsker å kjøpe seg, så håper hun aldri velger å gjøre det. Hun ble mobbet siden hun har rødbrunt hår. Verdens vakreste farge i mine øyne. Blant voksne får hun komplimenter hele tiden, og heldigvis nå har hun slått seg til ro med det. Noe må vi prøve å lære barna våre å stå i også selv om det kan være vanskelig. Barn er barn og de vil alltid finne noe å plukke på hverandre på hvis dem virkelig vil. 

Jeg tenker at det er viktig å være bevisst på hva man gjør, og grunnen til man gjør det. 

Tenker at det som skaper avhengighet er ikke hverken sunt eller bra. Ikke for kroppen hvertfall. Selvbildet blir noe annet, og det er ofte her årsaken ligger tror jeg. Mange er ikke fornøyd med seg selv eller liker seg selv. Det synes jeg er trist...

Men da legger du din list for hva som er "ok" og ikke.

Det synes jeg er veldig moraliserende. Når du først lar barn farge øyebryn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det opererer man nærmest rutinemessig, akkurat som de gjør med utestående ører på barn nå. 

Nei, dette dekkes ikke av det offentlige slik utstående ører gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er langt fra vanlig for unge kvinner å operere nesa her i Norge. Absolutt ikke :)

Men det er jo ikke det jeg sier heller... 

Jeg sier at det er mye som gjøres rutinemessig med barn, kun av kosmetiske årsaker - kul på nesa, utstående ører, skjeve tenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, dette dekkes ikke av det offentlige slik utstående ører gjør.

Jo, hvis det er skjemmende. Psykososiale hensyn. Akkurat samme som med utstående ører. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det folk ikke skjønner er at mimikk er ungdommelig. Stivt tryne er ikke det.

Anonymkode: 7af5f...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig at fillers av ulike slag er så synlig og ødeleggende for utseende til flere blant verdens mest priviligerte mennesker, som jeg regner med går til de mest ettertraktede fagpersonene innenfor feltet, dersom et feilfritt resultat skal være usynlig. Kun på kg jeg har sett det påstått at perfekte fillers er umulig å se forresten. Dette er åpenbart en godt skjult hemmelighet. Kanskje de det gjelder burde dele hemmeligheten sin med Hollywood stjerner Jennifer Lawrence, Courteney Cox, Madonna osv osv. som har ødelagt sin naturlige skjønnhet for å stagge den uunngåelige aldringsprosessen samfunnet har så fobi mot. Det er faktisk ganske psykt at det i enkelte kretser har blitt like normalt å sprøyte inn nervegift i ansiktet som å gå til frisøren. Jeg drømmer om den dagen kvinne kan bære sine alderstegn med stolthet. De er faktisk tegn på erfaring, levd liv og modenhet. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei. Det er absolutt veldig tydelig, uansett hvor moderat bruken er.

Nei, du må gjerne fortsette å tro det, men det er vel så mye som 2 av 3 damer som tar botox eller filler, og du kan ikke se det på alle de. Du tror du kan se det fordi du kun ser det på de som overdriver og tror at alle som tar noe ser sånn ut. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Men da legger du din list for hva som er "ok" og ikke.

Det synes jeg er veldig moraliserende. Når du først lar barn farge øyebryn. 

Det kan du godt mene. Alt er ikke svart/hvitt. Er det jeg prøver å få fram. Det er ingen fasit. Folk må få lov å gjøre som de vil. Jeg bare deler mitt synspunkt, og mine nyanser for hvordan jeg har valgt å løse det. Noe må dem få lov å erfare selv tenker jeg. 

Vil dem virkelig gjøre det så klarer dem det uansett. Det viktigste for meg er at jeg er med i prosessen, og at dem ikke gjør det bak min rygg. Det synes jeg ikke er noen god løsning. Jeg har veldig kreative og ressurssterke barn. Så jeg må ofte tenke utenfor boksen som det heter. Det gjør ikke meg noe det. Er jo jeg som er der for dem på godt og vondt. Å være mamma eller pappa er ganske komplekst. Det er mange roller i en person. Det viktigste er at mine barn kommer til meg når noe er vanskelig. Det setter jeg veldig pris på 🤗 Jeg er mer opptatt av at dem kan lære av sine feil, enn å være redd for å begå dem...De vet at jeg er her uansett for dem. Alt i alt så synes jeg dem er veldig fornuftige så jeg er ikke nevneverdig bekymret. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har ingenting i mot om noen bruker botex eller filler, bare så det er klart. Men helt ærlig…

😕

Jeg er i blant helt sjokkert 🙈

Hvorfor jeg bryr meg?

Vel er i slutten av 30 årene og trenger å stramme masken litt. Men når jeg ser på disse dukkene, er jeg livredd for å prøve noe lignende. Ser jo så falskt ut og alle ser like ut.

Jeg gjør ansikts massasje og satser heller på det naturlige, tror jeg 🥰

Anonymkode: 3efab...61d

jeg vil tro at om du er 30 og har merket forfallet vil ikke litt masasje hjelpe en dritt, du trenger gode produkter og skulle garantert startet for lenge siden.. Når det er sagt er det mange som får høre de er filler/botox osv som er naturlig pene, jeg tror mange som selv forfaller ser etter ting å henge andre for.. 

Anonymkode: 4718d...362

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

jeg vil tro at om du er 30 og har merket forfallet vil ikke litt masasje hjelpe en dritt, du trenger gode produkter og skulle garantert startet for lenge siden.. Når det er sagt er det mange som får høre de er filler/botox osv som er naturlig pene, jeg tror mange som selv forfaller ser etter ting å henge andre for.. 

Anonymkode: 4718d...362

Oi, så hardt da 😅 Har du tips å komme med til oss som masserer uten at det hjelper en dritt og sikkert burde startet for lenge siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...