Gå til innhold

Hvor lang tid brukte du på å klare din første pullup?

Adrenalina1

Anbefalte innlegg

Adrenalina1 skrev (På 2.1.2025 den 10.07):

Jeg har trent tung styrke i snart 3 år. Jeg veier 60 kg. Jeg har trent på pullups i  litt over 2 mnd. Men jeg klarer bare å dra meg opp noen få centimeter. Trener på det ca 4-5 ganger i uken. Prøver nå å få det til hver dag.

Nøyaktig hvordan trener du på pull ups? Øvelser, antall sett, antall reps, pauser, osv.

Anonymkode: 938f8...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alltid fått til 1-2 pullups. Selv når jeg ikke trente styrke.
Har nå trent 4-6 dager i uken i 9 år og klarer lett 10 pull ups, men det er ingen øvelse som er prioritert hos meg. (Er kvinne, 49 år og veier 66 kilo.) 

Anonymkode: 372de...218

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid klart noen pull ups. Etter at jeg begynte å trene styrke, har antallet selvsagt økt. Klarer lett 15 stk nå. Trener vanligvis ikke maks antall. Ligger på lavere antall, men med ekstra vekt. Er kvinne i 30 årene

Anonymkode: d9b2c...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så inni dette med pull-ups men det klarte jeg når jeg var 120 kg uten noe trening. 10 stykker klarte jeg første gang jeg prøvde. Er kvinne for øvrig, visste ikke at man måtte øve på det en gang jeg ville bare prøve og så gikk det. Men meningen er vel 30x10 og det har jeg ikke prøvd, holder meg til 10 hver gang da det ikke er en øvelse jeg synes er noe gøy.

Anonymkode: a660f...c0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det på første forsøk, to på rad. Prøvde ikke flere da, fordi jeg ikke ville briefe fremfor venninnene mine. Fysisk sterk pga jobben min. 
k45

Anonymkode: 1ccc5...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok meg noen sekunder, fra jeg prøvde til jeg klarte en pull up.

Anonymkode: 69564...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...