Adrenalina1 Skrevet onsdag kl 20:48 #1 Del Skrevet onsdag kl 20:48 Som overskriften sier,og hvor ofte trente du på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:17 #2 Del Skrevet onsdag kl 21:17 Det er vel litt individuelt, men inntrykket mitt er at det burde gå greit for de fleste å klare det iløpet av på 2-3 mnd og f.eks. klare 10-15 på et års tid? Dvs hvis man trener systematisk på det, flere ganger i uken. Anonymkode: 06a54...77c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:01 #3 Del Skrevet torsdag kl 09:01 Kommer jo an på grunnform og hva du veier. Jo lettere du er jo lettere er det å ta pullups. Jeg tok ikke tiden, men jeg bare har trent jevnt og aldri spesifikt for pull ups. Anonymkode: 3c354...6e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet torsdag kl 09:07 Forfatter #4 Del Skrevet torsdag kl 09:07 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kommer jo an på grunnform og hva du veier. Jo lettere du er jo lettere er det å ta pullups. Jeg tok ikke tiden, men jeg bare har trent jevnt og aldri spesifikt for pull ups. Anonymkode: 3c354...6e7 Jeg har trent tung styrke i snart 3 år. Jeg veier 60 kg. Jeg har trent på pullups i litt over 2 mnd. Men jeg klarer bare å dra meg opp noen få centimeter. Trener på det ca 4-5 ganger i uken. Prøver nå å få det til hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:08 #5 Del Skrevet torsdag kl 09:08 Har trent på det i 1,5 år nå og klarer så vidt 1. Sliter veldig med å bygge muskler. Er 170 og 53 kg.. Anonymkode: 48ea7...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:50 #6 Del Skrevet torsdag kl 20:50 Da gjør du enten øvelsen feil eller du trener feil. Begynn med negative pullups og rack pullups. Anonymkode: 3c354...6e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:35 #7 Del Skrevet torsdag kl 22:35 Jeg har trent styrke 3-4 ganger i uka i tillegg til annen trening over 1 år,kan bare drømme om å klare 1. Jeg veier dessverre altfor mye, 179 cm og 97 kg og dame. Anonymkode: 3df21...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet torsdag kl 22:37 #8 Del Skrevet torsdag kl 22:37 Dame, 56 kg. Tok meg ca 2 mnd før jeg klarte min første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:40 #9 Del Skrevet torsdag kl 22:40 Mann. Klarte 3 på første forsøk etter et vekttap på 30 kg. Da jeg veide 100kg klarte jeg ikke en halv engang. Anonymkode: 68916...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet i går, 08:08 Forfatter #10 Del Skrevet i går, 08:08 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da gjør du enten øvelsen feil eller du trener feil. Begynn med negative pullups og rack pullups. Anonymkode: 3c354...6e7 Hva er negative pullups? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:19 #11 Del Skrevet i går, 08:19 Adrenalina1 skrev (9 minutter siden): Hva er negative pullups? "I en negativ pullup, jobber du eksentrisk hvor du starter med brystet opp til stangen, før du senker deg sakte og kontrollert ned til utstrekt posisjon. Slik utfører du en negativ pullup: Stå på en benk, og ta tak i stangen med et litt bredere en skulderbreddes grep." lykke til! Anonymkode: a5890...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet i går, 08:24 #12 Del Skrevet i går, 08:24 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har trent på det i 1,5 år nå og klarer så vidt 1. Sliter veldig med å bygge muskler. Er 170 og 53 kg.. Anonymkode: 48ea7...2ff Når du er så tynn så betyr det at du har spist alt for lite til å bygge. Ingen som har trent et år og har så lav bmi spiser nok. Spis mer og så får du muskler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:24 #13 Del Skrevet i går, 08:24 Har trent målrettet et år. Gikk fra 0 tin neeesten 2 pull ups Anonymkode: 98860...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet i går, 12:58 Forfatter #14 Del Skrevet i går, 12:58 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Da gjør du enten øvelsen feil eller du trener feil. Begynn med negative pullups og rack pullups. Anonymkode: 3c354...6e7 Hva mener du med trene feil? Jeg klarer fint 10-12 reps med negative pullups. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:30 #15 Del Skrevet i går, 14:30 AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 22.17): Det er vel litt individuelt, men inntrykket mitt er at det burde gå greit for de fleste å klare det iløpet av på 2-3 mnd og f.eks. klare 10-15 på et års tid? Dvs hvis man trener systematisk på det, flere ganger i uken. Anonymkode: 06a54...77c 10-15 på et års tid er nok kanskje realistisk for menn, men ikke for kvinner. Det er enorm forskjell på menn og kvinner i pull-ups. Både fordi menn har mer muskelmasse, og bygger lettere, men også pga skulderleddene er konstruert annerledes på menn enn kvinner. Kvinner har smalere skuldre, og utformingen av leddene er ikke like veltilpasset pull-ups. Jeg har gjort pull-ups 2-3 ganger i uken i mange, mange år, og har en pr på 8 med egen kroppsvekt.. Jeg er såpass muskuløs at jeg sliter med å finne klær som passer over øvre rygg og skuldre, men jeg klarer likevel altså ikke mer enn 8 pull-ups i en engang. Forrige trening kjørte jeg vel 5 sett med 7-8 reps i hver. Jeg er normalvektig, og det er ikke unormalt høy kroppsvekt som hindrer meg. Anonymkode: 84c52...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:07 #16 Del Skrevet i går, 20:07 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 10-15 på et års tid er nok kanskje realistisk for menn, men ikke for kvinner. Det er enorm forskjell på menn og kvinner i pull-ups. Både fordi menn har mer muskelmasse, og bygger lettere, men også pga skulderleddene er konstruert annerledes på menn enn kvinner. Kvinner har smalere skuldre, og utformingen av leddene er ikke like veltilpasset pull-ups. Jeg har gjort pull-ups 2-3 ganger i uken i mange, mange år, og har en pr på 8 med egen kroppsvekt.. Jeg er såpass muskuløs at jeg sliter med å finne klær som passer over øvre rygg og skuldre, men jeg klarer likevel altså ikke mer enn 8 pull-ups i en engang. Forrige trening kjørte jeg vel 5 sett med 7-8 reps i hver. Jeg er normalvektig, og det er ikke unormalt høy kroppsvekt som hindrer meg. Anonymkode: 84c52...4f2 Jeg er ikke enig. Første gang jeg forsøkte pullups som ung og lett kvinne, klarte jeg mange. 15 kg senere klarte jeg knapt en. Etter en periode med styrketrening, målrettet trening samt lavere fettprosent, klarer jeg flere igjen. Men du må gå inn i øvelsen og tro at du klarer det. Du må virkelig bruke alle musklene du har! Jeg er ikke spesielt stor, jeg er en ganske lav dame på 165 cm med en litt spinkel kropp som veier noen og 60 kg. Min erfaring er at det er langt lettere for damer å klare pullups, vi har lettere kropper. Det er bare at mennene synes det er vanskelig, de klarer i stor grad å overbevise damene om at de aldri vil klare det. Anonymkode: 234fd...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:08 #17 Del Skrevet i går, 20:08 Jeg trente på chin ups før pull ups. Tror det tok meg 2-3 mnd å få til min første (lenge siden, husker ikke). Brukte negative reps som hovedmetode, men også strikk. Anonymkode: 938f8...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:13 #18 Del Skrevet i går, 20:13 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke enig. Første gang jeg forsøkte pullups som ung og lett kvinne, klarte jeg mange. 15 kg senere klarte jeg knapt en. Etter en periode med styrketrening, målrettet trening samt lavere fettprosent, klarer jeg flere igjen. Men du må gå inn i øvelsen og tro at du klarer det. Du må virkelig bruke alle musklene du har! Jeg er ikke spesielt stor, jeg er en ganske lav dame på 165 cm med en litt spinkel kropp som veier noen og 60 kg. Min erfaring er at det er langt lettere for damer å klare pullups, vi har lettere kropper. Det er bare at mennene synes det er vanskelig, de klarer i stor grad å overbevise damene om at de aldri vil klare det. Anonymkode: 234fd...82e Det er riktig at det hjelper å ha lavere kroppsvekt, men det er ikke riktig at det er enklere for damer. Menn har vesentlig mye mer muskelmasse enn oss i overkroppen. De fleste menn jeg kjenner kan ta minst én pull up (ofte flere) uten å ha trent på det, mens samtlige damer jeg kjenner må trene systematisk for å til én repetisjon. Vi damer er ofte litt tyngre i beina også, som gjør øvelsen vanskeligere. 10-15 repetisjoner på et årkan gå for damer, men det krever kontinuitet og trening hver eneste uke (avhengig av genetikk også). De aller, aller fleste damer vil slite med å nå 15, strikte pull ups på kun ett år. Anonymkode: 938f8...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:14 #19 Del Skrevet i går, 20:14 AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 10.08): Har trent på det i 1,5 år nå og klarer så vidt 1. Sliter veldig med å bygge muskler. Er 170 og 53 kg.. Anonymkode: 48ea7...2ff Du spiser ikke nok. Du må legge deg litt over vedlikeholdet. Og minst 2 gram protein per kg kroppsvekt. Anonymkode: c3ef6...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:14 #20 Del Skrevet i går, 20:14 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har trent målrettet et år. Gikk fra 0 tin neeesten 2 pull ups Anonymkode: 98860...e49 Hvordan trener du? Hvor ofte? Hvilke øvelser? Jeg syns det er litt interessant å vite hva du legger i målrettet, da jeg syns at 0 til 2 pull ups på ett helt år med systematisk, målrettet og riktig trening er litt lite. Anonymkode: 938f8...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå