AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:31 #1 Del Skrevet onsdag kl 20:31 Jeg er 25 kg overvektig og har samtidig begynt å trene for å bygge muskler. Men jeg lurer på om det er mulig å gå ned i vekt samtidig som man bygger muskler? Har hørt at man trenger jo ligge i kalori underskudd for å gå ned i vekt mens man trenger ligge i overskudd på kalorier for å bygge muskler? Anonymkode: 0f1ee...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:37 #2 Del Skrevet onsdag kl 20:37 Hvis du er 25 kg overvektig og starter din fitness-reise nå så har du den BESTE tiden foran deg! Du kan gå ned i vekt og bygge muskler samtidig, spesielt i denne fasen. Spis mindre kalorier og tren styrke så ser du at kroppen din forandrer seg i full hastighet🥰 når du derimot har gått ned 10kg + kan det bli litt vanskeligere. Men nå i starten har du en fordel! Anonymkode: 26020...170 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:38 #3 Del Skrevet onsdag kl 20:38 Om du er overvektig og ikke trent så mye før så skal det gå fint med rett trening og kosthold. Anonymkode: 6dc96...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:42 #4 Del Skrevet onsdag kl 20:42 Å jada. Det går fint. Å hvor jeg savner den tiden jeg var motivert til å trene. Det ble så artig til slutt. Var rå sterk. Faen jeg skal klare å komme meg tilbake altså. Anonymkode: 6735a...08f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marai Skrevet onsdag kl 20:44 #5 Del Skrevet onsdag kl 20:44 Det får helt fint . Men kosthold er viktigste her . Mindre kalorier og mere proteiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:51 #6 Del Skrevet onsdag kl 20:51 Jeg prøver på dette nå. Se Eventuelt originalen til Jeff Nippard Anonymkode: 6f138...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:39 #7 Del Skrevet torsdag kl 22:39 Da er det bare å satse på å trene regelmessig og være påpasselig med kostholdet 😊 Anonymkode: 0f1ee...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:10 #8 Del Skrevet i går, 01:10 Jepp, bare kutt karbohydrater (gjerne til null) og spis ca 2,5x gram protein som din målvekt. Hvis målet er å veie 60 kg, så skal du spise 150g protein per dag. De resterende kaloriene bruker du på animalsk fett. Biff, kjøttdeig, egg, smør er gode kilder. Putt gjerne inn litt lever også der, eventuelt ta leverkapsler hvis du ikke liker lever. Anonymkode: d7398...fa0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epictetus Skrevet i går, 09:32 #9 Del Skrevet i går, 09:32 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jepp, bare kutt karbohydrater (gjerne til null) og spis ca 2,5x gram protein som din målvekt. Hvis målet er å veie 60 kg, så skal du spise 150g protein per dag. De resterende kaloriene bruker du på animalsk fett. Biff, kjøttdeig, egg, smør er gode kilder. Putt gjerne inn litt lever også der, eventuelt ta leverkapsler hvis du ikke liker lever. Anonymkode: d7398...fa0 Min erfaring er at å bygge muskler uten karbohydrater er en tapt kamp med mindre man er veldig erfaren. Lite er så demotiverende som å kjenne seg svak etter to repetisjoner fordi musklene brenner opp energilagrene med en gang. Ketose er flott hvis vektnedgang er det eneste målet. Hvis man også skal bli sterkere anbefaler jeg å spise en runde gode karbohydrater i forkant av treningsøktene. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:00 #10 Del Skrevet i går, 10:00 Epictetus skrev (4 minutter siden): Min erfaring er at å bygge muskler uten karbohydrater er en tapt kamp med mindre man er veldig erfaren. Lite er så demotiverende som å kjenne seg svak etter to repetisjoner fordi musklene brenner opp energilagrene med en gang. Ketose er flott hvis vektnedgang er det eneste målet. Hvis man også skal bli sterkere anbefaler jeg å spise en runde gode karbohydrater i forkant av treningsøktene. Dette er midlertidig i en overgangsfase. Når kroppen har vennet seg til å bruke ketoner som energi, så har man godt med energi tilgjengelig. https://sjmas.com/index.php/sjmas/article/view/27/19 Sitat The transition to a keto diet may initially result in reduced training intensity due to a temporary decrease in energy levels as the body adapts to utilizing ketones for fuel. This adaptation period can last from a few days to several weeks Sitat In conclusion, the current literature suggests that the keto diet can have positive effects on muscle building under certain conditions. Enhanced fat oxidation, reduced inflammation, improved hormonal balance, and preserved muscle protein synthesis are potential mechanisms by which the keto diet may support muscle growth and recovery. Anonymkode: d7398...fa0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epictetus Skrevet i går, 10:13 #11 Del Skrevet i går, 10:13 (endret) Det viktigste er nok proteiner. Som du skrev, ~2x kroppsvekt med proteiner, så får kroppen bra med byggeklosser. I mitt syn er jevn tilgang på lett tilgjengelig energi fra karbohydrater for å motivere gode økter fra starten en klar fordel over en mulig marginal fordel av ketose på lang sikt. Edit: jeg leste studien du lenket til. Uthevet følgende sitat. Furthermore, there is limited evidence on the keto diet's efficacy in promoting muscle building for high-intensity, glycolytic sports (such as sprinting and weightlifting), as these activities primarily rely on carbohydrate-based energy sources (Burke et al., 2017). Endret i går, 10:16 av Epictetus 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden Du har fått masse gode svar her. Selv har jeg både gått ned og bygget muskler samtidig, så jeg vet garantert at det går! 😊 MEN ikke følg slavisk med på vekta hele tiden - jeg gikk feks ned to størrelser, men så nesten ikke forskjell på vekttallet i samme tidsperiode. Fett-vekta erstattes av muskelvekt, og kroppen blir mindre og strammere, men selve vekttallet kan stå bomfast i noen perioder før det løsner igjen. Og sånn fortsetter det. Lykke til 😊 Anonymkode: 61d7c...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Del Skrevet 22 timer siden Jeg er ikke overvektig, men fant ut jeg ville stramme opp litt og bli sterkere tidligere i fjor. Jeg var normalt aktiv som i at det blir en del skritt hver dag naturlig, og jeg spiste bare sånn normalt inntak av kalorier, det jeg forbrente. Spiser du mange mer kalorier enn du forbrenner, så er det jo der du må starte om du skal ned i vekt. Slanking starter på kjøkkenet, ikke i gymmen. For min del så fokuserte jeg på styrketrening, og å få i meg nok proteiner. Det medførte at jeg faktisk måtte spise mer, jeg så mange dager at jeg var mer enn mett nok men måtte trykke i meg litt mer mat for å få i meg mer proteiner. Resultatet var noen kg ned i vekt, og masse ned i cm-mål. Kroppen endret seg merkbart på bare 10 uker. Tenker du styrke og økt muskelmasse, så må du ikke tenke kg, kast vekta og frem med målebånd/fettklype, eller få deg en som estimerer muskelmasse vs fettprosent. Jeg er nå litt på fitness-kjøret, og vekt er det siste jeg tenker på. Mitt mål i år er nærmest å gå opp litt i vekt, fordi jeg bygger muskler. Men igjen, jeg er ikke overvektig. Jeg bare bytter muskler mot fett på en måte her, mens vekta blir stående. Jeg har jo også sett de normalvektige som går opp i vekt for en slankere og sterkere kropp. Anonymkode: 1191e...96a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå