AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:10 #1 Del Skrevet onsdag kl 20:10 Hei! Inspirert av en annen tråd her, så leste jeg at tilbakefall på alkoholisme begynner lenge før man tar den første slurken igjen, og har fundert på hvordan det egentlig skjer. Jeg lurer på om det er spesifikke tanker eller følelser som kan være tegn på at man er på vei mot et tilbakefall, før det virkelig skjer? Det er jo lett å gi avhengigheten oppmerksomhet, og kanskje det er her faren ligger. Er det andre tegn man eventuelt bør være obs på eller noe annet? Jeg er nysgjerrig på om noen har opplevd dette og hva dere har lagt merke til før tilbakefall skjer? Mye spørsmål, men svar på det du vil eller engasjerer deg mest Anonymkode: 2c679...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:16 #2 Del Skrevet onsdag kl 20:16 Det starter når tanken slår ned i hodet mitt og jeg begynner å tenke på det, planlegge og glede meg. Og det blir den viktigste tanken i hodet mitt. Anonymkode: 9abbb...8b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:51 #3 Del Skrevet onsdag kl 20:51 Ja, det er når jeg tenker tanken ut, "jeg skal gjøre det(drikke, ruse meg). Jeg kan få fysiske symptomer på at jeg har bestemt meg for å gjøre det, før jeg er helt klar over det selv. Feks at jeg plutselig må voldsomt bæsje. Anonymkode: cb3c6...143 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:18 #4 Del Skrevet onsdag kl 21:18 Før tilbakefall blir jeg ofte psykisk sårbar, gjerne av en traumetrigger. Kan forsøke å be om hjelp fra feks ruskonsulent og tilfeldigvis ikke få svar fordi han er syk, eller oppleve noe en behandler sier som avvisende. Da stenger jeg ned, isolerer meg og slutter å ta telefonen/svare på meldinger. Føler meg verdiløs og uviktig. Slutter å ta medisiner. Da vet jeg at et tilbakefall er på vei. Anonymkode: 4e786...ec6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:49 #5 Del Skrevet onsdag kl 21:49 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Før tilbakefall blir jeg ofte psykisk sårbar, gjerne av en traumetrigger. Kan forsøke å be om hjelp fra feks ruskonsulent og tilfeldigvis ikke få svar fordi han er syk, eller oppleve noe en behandler sier som avvisende. Da stenger jeg ned, isolerer meg og slutter å ta telefonen/svare på meldinger. Føler meg verdiløs og uviktig. Slutter å ta medisiner. Da vet jeg at et tilbakefall er på vei. Anonymkode: 4e786...ec6 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det starter når tanken slår ned i hodet mitt og jeg begynner å tenke på det, planlegge og glede meg. Og det blir den viktigste tanken i hodet mitt. Anonymkode: 9abbb...8b5 Når man begynner å merke tankene om et mulig tilbakefall, er det da allerede for sent å snu, eller er det fortsatt mulig å stoppe det før det faktisk skjer? Selvom man for eksempel får profesjonelt hjelp. Grunnen til jeg spør er egentlig fordi jeg selv er avhengig, men har ikke opplevd at jeg tar slurket. Men jeg føler meg veldig sårbar for tiden og merker veien til flaska er kortere enn på lenge. Det som motiverer er egentlig at jeg fortsatt teller måneder. Men har så og si allerede begynt å planlegge at jeg vil drikke når jeg har bikket et år, selvom jeg vet det er kjempe dumt. ts Anonymkode: 2c679...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:55 #6 Del Skrevet onsdag kl 21:55 Det starter når det skjer noe tragisk i livet mitt, selv om jeg ikke tar det innover meg der og da, eller på en stund, 2-3 måneder etter kan jeg drikke fordi da har det nådd til meg eller jeg klarer ikke å holde det unna mer. Jeg har blitt bevisst på det, å bearbeide ting når de har skjedd, så jeg ikke må drikke. Det har vært tøft, men funket. Anonymkode: f0357...703 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet onsdag kl 22:21 #7 Del Skrevet onsdag kl 22:21 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Når man begynner å merke tankene om et mulig tilbakefall, er det da allerede for sent å snu, eller er det fortsatt mulig å stoppe det før det faktisk skjer? Selvom man for eksempel får profesjonelt hjelp. Grunnen til jeg spør er egentlig fordi jeg selv er avhengig, men har ikke opplevd at jeg tar slurket. Men jeg føler meg veldig sårbar for tiden og merker veien til flaska er kortere enn på lenge. Det som motiverer er egentlig at jeg fortsatt teller måneder. Men har så og si allerede begynt å planlegge at jeg vil drikke når jeg har bikket et år, selvom jeg vet det er kjempe dumt. ts Anonymkode: 2c679...0b6 Ikke gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:29 #8 Del Skrevet onsdag kl 22:29 Capazitet skrev (7 minutter siden): Ikke gjør det! Ikke det som er planen heller. Jeg føler meg sterk, men sårbar. Anonymkode: 2c679...0b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå