Gå til innhold

Jeg har feilet som mor. Hun tok egenmelding etter nyttårsaften

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 21.00):

Jeg er så skuffet over datteren min og over meg selv som tydeligvis har feilet fullstendig som forelder.

Hun var ferdig på VGs til sommeren og har et friår hvor hun jobber. Først jobbet hun i barnehage men trivdes ikke sosialt. Hun begynte i hjemmesykepleien i oktober/november, og hun har hele tiden sagt at hun liker den jobben.

Jeg har vært på besøk hos moren min de siste tre dagene mens datteren min har vært hjemme alene fordi hun skulle jobbe. Hun skulle jobbe kveldsskift i dag, men da jeg kom hjem lå hun på sofaen og så på film. Hun hadde tatt egenmeldingsdag fordi hun var sliten etter jentedrama i går. Hun pleier ikke drikke noe særlig så hun pleier ikke være fyllesyk.

Jeg ble så sint at jeg måtte gå ut og sette meg i bilen. Jeg er så sint og skuffet nå! Trodde jeg hadde lært henne arbeidsmoral. 

Anonymkode: 6b5c1...2f8

Jeg tenker du må ta henne på alvor og sende henne til legen så hun finner ut om det er psykisk eller fysisk hun er sliten. Hun har nå valgt å ta egenmelding noe en kan gjøre da en er for syk til å utføre jobben. 

Hennes valg er hennes valg og du har forklart hvordan egenmelding fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei rull inn a. Det ordner seg med den vakten. 
Selvfølgelig kjipt for kollegaer, men hun er - hva da - 18? Vi har alle vært der 😅

Si at du er skuffa, og så går du videre med livet ditt. 

Anonymkode: b2a06...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette høres veldig normalt ut. Hun er ung ennå. Det her virket  overdramatisk ut. At så unge folk tar egenmelding etter en fest er veldig vanlig. Det høres ut som sunn ungdom som har hatt det gøy. Vi har alle vært der. 

Anonymkode: 516d8...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 21.10):

Jeg skal det. Nå sitter jeg i bilen og prøver å roe meg ned. Jeg er så innmari skuffet. Vi hadde en lang prat om dette for 2,5 uker siden da hun prøvde å bytte bort en vakt men ikke fikk noen til å ta den, og da sa hun at hun ville ta egenmelding fordi det var visstnok viktigere å gå i bursdagen til en venninne. Da satt jeg lenge med henne og forklarte at arbeidsgiver må kunne stole på at hun møter på jobb, og at de syke og gamle trenger at hun kommer og hjelper dem på do og lager mat til dem. Det er en veldig viktig jobb, og hun kan ikke skulke. 

Blir det oppdaget at hun er på fest istedet for på jobb kan hun få sparken.  

Er du "liksomsyk"  så hold deg for guds skyld hjemme og ikke post på SOME: 

Anonymkode: 94097...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 21.00):

Jeg er så skuffet over datteren min og over meg selv som tydeligvis har feilet fullstendig som forelder.

Hun var ferdig på VGs til sommeren og har et friår hvor hun jobber. Først jobbet hun i barnehage men trivdes ikke sosialt. Hun begynte i hjemmesykepleien i oktober/november, og hun har hele tiden sagt at hun liker den jobben.

Jeg har vært på besøk hos moren min de siste tre dagene mens datteren min har vært hjemme alene fordi hun skulle jobbe. Hun skulle jobbe kveldsskift i dag, men da jeg kom hjem lå hun på sofaen og så på film. Hun hadde tatt egenmeldingsdag fordi hun var sliten etter jentedrama i går. Hun pleier ikke drikke noe særlig så hun pleier ikke være fyllesyk.

Jeg ble så sint at jeg måtte gå ut og sette meg i bilen. Jeg er så sint og skuffet nå! Trodde jeg hadde lært henne arbeidsmoral. 

Hva med å heller støtte enn å dømme. Der du feiler gitt 

Anonymkode: 74b0e...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å heller støtte enn å dømme. Der du feiler gitt 

Anonymkode: 74b0e...63e

Mener du seriøst at TS skal støtte datteren i å bruke egenmelding for å dra i bursdager, og fordi hun er stresset grunnet drama med venninner? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alle har tatt en dynedag i bakfylla. Chill the fuck out. 

Anonymkode: ac190...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...