AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:00 #1 Del Skrevet onsdag kl 20:00 Jeg er så skuffet over datteren min og over meg selv som tydeligvis har feilet fullstendig som forelder. Hun var ferdig på VGs til sommeren og har et friår hvor hun jobber. Først jobbet hun i barnehage men trivdes ikke sosialt. Hun begynte i hjemmesykepleien i oktober/november, og hun har hele tiden sagt at hun liker den jobben. Jeg har vært på besøk hos moren min de siste tre dagene mens datteren min har vært hjemme alene fordi hun skulle jobbe. Hun skulle jobbe kveldsskift i dag, men da jeg kom hjem lå hun på sofaen og så på film. Hun hadde tatt egenmeldingsdag fordi hun var sliten etter jentedrama i går. Hun pleier ikke drikke noe særlig så hun pleier ikke være fyllesyk. Jeg ble så sint at jeg måtte gå ut og sette meg i bilen. Jeg er så sint og skuffet nå! Trodde jeg hadde lært henne arbeidsmoral. Anonymkode: 6b5c1...2f8 9 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet onsdag kl 20:04 #2 Del Skrevet onsdag kl 20:04 Jeg håper du sa til henne det du skriver her. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Mezzosoprena Skrevet onsdag kl 20:05 Populært innlegg #3 Del Skrevet onsdag kl 20:05 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er så skuffet over datteren min og over meg selv som tydeligvis har feilet fullstendig som forelder. Hun var ferdig på VGs til sommeren og har et friår hvor hun jobber. Først jobbet hun i barnehage men trivdes ikke sosialt. Hun begynte i hjemmesykepleien i oktober/november, og hun har hele tiden sagt at hun liker den jobben. Jeg har vært på besøk hos moren min de siste tre dagene mens datteren min har vært hjemme alene fordi hun skulle jobbe. Hun skulle jobbe kveldsskift i dag, men da jeg kom hjem lå hun på sofaen og så på film. Hun hadde tatt egenmeldingsdag fordi hun var sliten etter jentedrama i går. Hun pleier ikke drikke noe særlig så hun pleier ikke være fyllesyk. Jeg ble så sint at jeg måtte gå ut og sette meg i bilen. Jeg er så sint og skuffet nå! Trodde jeg hadde lært henne arbeidsmoral. Anonymkode: 6b5c1...2f8 For all del, det er ikke særlig voksent å ta egenmelding fordi man har vært på fest dagen før, men å konkludere med at man har feilet helt som mor på bakgrunn av dette, er i overkant dramatisk. 48 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:06 #4 Del Skrevet onsdag kl 20:06 Pust med magen, hun er helt ny i arbeidslivet. Jeg tok også en stilig avgjørelse da jeg var på samme alder 18.mai. Lå i sengen til ei venninne og fjaset, kl var vel nærmere 09 og vi hadde fremdeles ikke lagt oss etter nasjonaldagsfeiringen. Det var en veldig varm mai og det var så varmt på det rommet. Jeg valgte da å ringe sjefen og si at jeg ikke kom til å komme på jobb fordi jeg var så varm. I mellomtiden lå venninnen og fniste i bakgrunnen. Tror ikke sjefen var veldig imponert. I dag er jeg 36, høyt utdannet, har en nøkkelrolle på økonomikontor og sjefen min elsker meg. Jeg gjør jobben min, møter opp og er generelt en god arbeidstaker. Har modnet litt mentalt på de årene. Anonymkode: 0f470...af1 23 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:06 #5 Del Skrevet onsdag kl 20:06 Åh, skjønner du er sint. Har en like gammel datter som også jobber i helse. Ikke snakk med henne når du er sint. Snakk rolig med henne om en dag eller to. Så skal du ikke være så hard med deg selv. Dette er ikke din feil. Du har ikke feilet som mor. Og la datteren din få tryne en gang. Det er menneskelig å gjøre feil. Alt skal læres og teori skal bli praksis.En god prat når alt er rolig er en god metode. Anonymkode: 3f91c...d95 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:09 #6 Del Skrevet onsdag kl 20:09 Ungdom må få lov å prøve og feile. Det er en del av lærdommen og noe de skal igjennom. Jeg kan si de klokeste ordene, gå som det beste forbildet, gjort alt riktig fra fødsel av..... Likevel, når tenårene kommer så er det koblinger i hodet deres som slår seg av. De vet beste og kan mest. Uansett, nei, du har ikke feilet som mor. Eneste er at du nok har litt for store forhåpninger og forventninger til deg selv og datteren din. Vær heller støttende, prat med hun, vær der og lytt. Ikke dømme, være skuffet og sint. Anonymkode: 7d368...9ad 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:10 #7 Del Skrevet onsdag kl 20:10 Seff skrev (2 minutter siden): Jeg håper du sa til henne det du skriver her. Jeg skal det. Nå sitter jeg i bilen og prøver å roe meg ned. Jeg er så innmari skuffet. Vi hadde en lang prat om dette for 2,5 uker siden da hun prøvde å bytte bort en vakt men ikke fikk noen til å ta den, og da sa hun at hun ville ta egenmelding fordi det var visstnok viktigere å gå i bursdagen til en venninne. Da satt jeg lenge med henne og forklarte at arbeidsgiver må kunne stole på at hun møter på jobb, og at de syke og gamle trenger at hun kommer og hjelper dem på do og lager mat til dem. Det er en veldig viktig jobb, og hun kan ikke skulke. Anonymkode: 6b5c1...2f8 10 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadasikkert29 Skrevet onsdag kl 20:12 #8 Del Skrevet onsdag kl 20:12 0/10 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet onsdag kl 20:17 #9 Del Skrevet onsdag kl 20:17 Herregud, i første setning så ser man den gjennomsiktige anonymkoden. Får 0 fra meg også. Håper du kommer deg ut i noe arbeidsrettet tiltak snart. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet onsdag kl 20:17 #10 Del Skrevet onsdag kl 20:17 Bare ikke start en krangle...bare si til henne at dette ikke er noe hun burde hat gjort. Hun kommer nok til å få litt blikk når hun kommer tilbake til jobb. Hun har feilet og gjort en dum ting...men det er ikke verdens ende. Oh dette har ikke noe med det å gjøre..bare ikke la dette handle om deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:25 #11 Del Skrevet onsdag kl 20:25 Margit777 skrev (7 minutter siden): Herregud, i første setning så ser man den gjennomsiktige anonymkoden. Får 0 fra meg også. Håper du kommer deg ut i noe arbeidsrettet tiltak snart. Jeg vet ikke hva det betyr? Anonymkode: 6b5c1...2f8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:26 #12 Del Skrevet onsdag kl 20:26 Det går bra, alle dummer seg ut i den alderen. Hun har ikke drept noen og hun har helt sikkert fått med seg litt oppdragelse. Men få henne inn på høyere utdanning til høsten, for hun kan ikke dille rundt og skifte bleier resten av livet. DA har du feilet som mor. Anonymkode: 26c1c...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:33 #13 Del Skrevet onsdag kl 20:33 Seff skrev (28 minutter siden): Jeg håper du sa til henne det du skriver her. Bedre å vise innlegget til sjefen hennes 😛 Anonymkode: 65eec...b83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:35 #14 Del Skrevet onsdag kl 20:35 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det går bra, alle dummer seg ut i den alderen. Hun har ikke drept noen og hun har helt sikkert fått med seg litt oppdragelse. Men få henne inn på høyere utdanning til høsten, for hun kan ikke dille rundt og skifte bleier resten av livet. DA har du feilet som mor. Anonymkode: 26c1c...3fc Hun kan ikke dille rundt og skifte bleier resten av livet? Excuse me? Du skjønner at dette er en viktig jobb eller? Ingen som skal ta vare på deg når du blir gammel og pleietrengende? Går an å se lenger enn nesetippen rekker. Anonymkode: 633e8...025 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:35 #15 Del Skrevet onsdag kl 20:35 Ja, hjelpes få dette til å ha handle om deg som person og mor. 🙄Hun er voksen nå så hun må styre selv også få de konsekvensene som kommer selv!! Anonymkode: 91335...cdd 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:38 #16 Del Skrevet onsdag kl 20:38 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det går bra, alle dummer seg ut i den alderen. Hun har ikke drept noen og hun har helt sikkert fått med seg litt oppdragelse. Men få henne inn på høyere utdanning til høsten, for hun kan ikke dille rundt og skifte bleier resten av livet. DA har du feilet som mor. Anonymkode: 26c1c...3fc Jeg har tatt to høyere utdanninger og gått tilbake til å "dille og dalle og skifte bleier" fremfor å råtne bort bak en pult. Min mor støtter min avgjørelse da tilfredshet er viktigere enn høy inntekt. Men man kan jo ha som mål å ikke oppnå en slik alder at man selv trenger noen til å skifte på en🙄 Anonymkode: 1908d...c02 4 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:38 #17 Del Skrevet onsdag kl 20:38 Margit777 skrev (21 minutter siden): Herregud, i første setning så ser man den gjennomsiktige anonymkoden. Får 0 fra meg også. Håper du kommer deg ut i noe arbeidsrettet tiltak snart. Hæ? Anonymkode: 3f91c...d95 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:38 #18 Del Skrevet onsdag kl 20:38 Prøv med egenmelding når sjefen din er mora di du. Den slår ut feil. Jeg kan ikke på jobb fordi det ble så mye i går at jeg har sovet dårlig i natt!?! Å nei du. Det er bare å stå opp og kom deg på jobb. Jeg har hatt noen dager med sur datter på jobb for å si det slik😂 Anonymkode: 0062f...f41 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:39 #19 Del Skrevet onsdag kl 20:39 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det går bra, alle dummer seg ut i den alderen. Hun har ikke drept noen og hun har helt sikkert fått med seg litt oppdragelse. Men få henne inn på høyere utdanning til høsten, for hun kan ikke dille rundt og skifte bleier resten av livet. DA har du feilet som mor. Anonymkode: 26c1c...3fc Vet ikke om det er foreldrene dine som har feilet, eller om de har prøvd uten å fått det til. Holdningene dine burde du iallefall jobbe med. Anonymkode: 3d23c...4da 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:40 #20 Del Skrevet onsdag kl 20:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, hjelpes få dette til å ha handle om deg som person og mor. 🙄Hun er voksen nå så hun må styre selv også få de konsekvensene som kommer selv!! Anonymkode: 91335...cdd Jeg må jo ha gjort noe veldig feil i oppdragelsen. At hun skulker jobb får konsekvenser for hennes kolleger og for gamle og syke mennesker. Hvor er empatien hennes? Tenker hun ikke over at når hun ikke gidder å gå på jobb så er det personer som ikke får hjelp til å gå på do, og som må holde seg i mange timer mens de venter på neste vaktrunde. Jeg er så sinnssykt skuffet over henne! Anonymkode: 6b5c1...2f8 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå