mikas Skrevet onsdag kl 19:23 #1 Del Skrevet onsdag kl 19:23 Hei noen som har erfaring med trøske(soppinfeksjon i munn og svelg) hos baby? Leser at det vanligvis ikke gir smerter, men at det kan gjøre det. Mini her er ti uker og har tydelig hvitt belegg på tungen, samt noe som ser ut som hvite blemmer/flekker under tunge og inni kinn. Lege på helsestasjonen (seksukers-kontroll sa vi bare skulle vente og la det gå over av seg selv.. eventuelt smøre farris på…….). Mini er veldig urolig og når hun svelger kommer det ofte noen smerteskrik/hun begynner å gråte. Ikke når hun spiser, men etter. Jeg tror ikke det er refluks, for hun sover godt om natten, gulper «vanlig», ligger flatt i seng og våkner ikke av sure oppstøt eller liknende. hun gråter mye dag og kveld, og på natten er hun så sliten at hun sover 4-5 timer i strekk ganger to med en mating i mellom. Fint det selvfølgelig, men føler ikke vi blir kjent med henne, og det er tydelig noe som plager henne. Vi har legetime på fredag, men ville bare spørre her først om noen har erfaring - så kanskje jeg kan stille noen vettuge spørsmål til legen😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:16 #2 Del Skrevet onsdag kl 20:16 Alle mine 3 har hatt trøske, de har fått reseptbelagt medisin Ellers høres det ut som du har en veldig normal og tilfreds baby som sover godt Anonymkode: 9c5ce...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:19 #3 Del Skrevet onsdag kl 20:19 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle mine 3 har hatt trøske, de har fått reseptbelagt medisin Ellers høres det ut som du har en veldig normal og tilfreds baby som sover godt Anonymkode: 9c5ce...576 Sorry, leste ikke ordentlig det med mye gråt. Tenkte bare på at natten hørtes veldig fin og normal ut men mulig at baby har kolikk? Anonymkode: 9c5ce...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikas Skrevet onsdag kl 20:26 Forfatter #4 Del Skrevet onsdag kl 20:26 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sorry, leste ikke ordentlig det med mye gråt. Tenkte bare på at natten hørtes veldig fin og normal ut men mulig at baby har kolikk? Anonymkode: 9c5ce...576 Ja, absolutt! Hun sover mye mer på natten en førstemann😊 Men, fint å få sjekket opp om noe plager henne allikevel. Opplevde du at noen av barna var plaget av trøsten eller bare var den der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:33 #5 Del Skrevet onsdag kl 20:33 mikas skrev (5 minutter siden): Ja, absolutt! Hun sover mye mer på natten en førstemann😊 Men, fint å få sjekket opp om noe plager henne allikevel. Opplevde du at noen av barna var plaget av trøsten eller bare var den der? Jeg føler at de var plaget ja. Var en grunn til at jeg ønsket at de skulle få behandling. Hadde selv intense smerter da jeg også fikk dette på brystvortene pga ammingen. Så vil tro at baby også føler noe ubehag her. Anonymkode: 9c5ce...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:38 #6 Del Skrevet onsdag kl 20:38 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg føler at de var plaget ja. Var en grunn til at jeg ønsket at de skulle få behandling. Hadde selv intense smerter da jeg også fikk dette på brystvortene pga ammingen. Så vil tro at baby også føler noe ubehag her. Anonymkode: 9c5ce...576 Haha huff, skriver ikke ferdig før jeg poster! Men de gråt ikke mye, men mer som de bare var urolige og at det var vondt for de før de fikk sugetak etc. Min ene hadde kolikk og han gråt hele kvelden. Var sånn til han var 5 mnd. Så derfor jeg spør om du tenker at din baby gråter så mye og ofte at hen kan ha kolikk. Det var virkelig noe helt annet enn det ubehaget jeg følte de to andre hadde ved trøske Anonymkode: 9c5ce...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå