AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:53 #21 Del Skrevet torsdag kl 10:53 Jeg trener styrke to ganger i uka. Det er ikke for å bygge muskler, selv om jeg jo gjør det, men for å bli sterkere fysisk og mentalt. Det er trening for å holde meg i form. Jeg er snart 50, så det er jo veldig forebyggende for plager å trene for å styrke kroppen. Det er deilig når ting ikke er tungt lenger. Når jeg er i god form, sterk så føles alt så mye lettere. Jeg går tur og svømmer også. Anonymkode: 531f5...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:44 #22 Del Skrevet torsdag kl 11:44 Vanlig blant mine venner i hvert fall, vi trener mye sammen. Er mye lettere å trene styrke sammen. 💪🏻 Anonymkode: 08398...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:50 #23 Del Skrevet torsdag kl 11:50 Vanlig blant populære og allerede høystatus eller attraktive kvinner under 30. Ikke så vanlig ellers. Antageligvis fordi de ikke føler de kan bli spesielt mer attraktive uansett så det er ikke verdt det. Mangler kanskje også innsatsvilje. Disse middelaldrende damene som står å danser inne på gruppetimer og tror de trener noe som helst kaster hvertfall bort tiden sin. Blir ikke kvitt muffintoppen av en time Body Balance i uka. Anonymkode: bc297...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:30 #24 Del Skrevet torsdag kl 16:30 Ts her. Inntrykket jeg får er at det er vanlig blant yngre generasjon, og ikke så mye 30+? Dere som har svart at dere trener regelmessig tung styrke og kjenner mange andre jenter som gjør det, kan dere oppgi alderen deres? Anonymkode: 813dd...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:34 #25 Del Skrevet torsdag kl 16:34 Løfter nok på jobb. Får begynne med styrketrening hvis jeg skifter jobb. Anonymkode: 12eb1...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:34 #26 Del Skrevet torsdag kl 16:34 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vanlig blant populære og allerede høystatus eller attraktive kvinner under 30. Ikke så vanlig ellers. Antageligvis fordi de ikke føler de kan bli spesielt mer attraktive uansett så det er ikke verdt det. Mangler kanskje også innsatsvilje. Disse middelaldrende damene som står å danser inne på gruppetimer og tror de trener noe som helst kaster hvertfall bort tiden sin. Blir ikke kvitt muffintoppen av en time Body Balance i uka. Anonymkode: bc297...a2d Nei, den blir man kvitt med diett. Anonymkode: 12eb1...1d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:40 #27 Del Skrevet torsdag kl 16:40 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts her. Inntrykket jeg får er at det er vanlig blant yngre generasjon, og ikke så mye 30+? Dere som har svart at dere trener regelmessig tung styrke og kjenner mange andre jenter som gjør det, kan dere oppgi alderen deres? Anonymkode: 813dd...ccb Jeg er 41. Min venninne er 36. Anonymkode: 5978e...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:46 #28 Del Skrevet torsdag kl 16:46 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men du vet at jo tyngre du løfter, jo bedre gjør du kroppen din godt når du blir eldre? Til et visst punkt. Anonymkode: 5978e...638 Til et visst punkt. Lett å få skader ved høyere alder . Anonymkode: 2564e...cef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet torsdag kl 16:47 #29 Del Skrevet torsdag kl 16:47 Jeg trener styrke. Kanskje du synes det er useriøst, men jeg og ot har funnet et godt program som gir meg det jeg er ute etter: styrke og helse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:50 #30 Del Skrevet torsdag kl 16:50 Hva er seriøs styrketrening? Kroppsbygning? Jeg nærmer meg 50 og har trent styrke i 30 år. Men tar ikke 150 kg i benkpress. Trener for å vedlikeholde muskelmasse og ha en funksjonell kropp. Det er en hårfin linje mellom å bygge opp og skade, spesielt når en blir eldre. Så får og svare på spørsmålet så er nok meget vanlig med styrketrening pg trening generelt, men ikke på kroppsbyggernivå. Det er for spesielt interesserte. Anonymkode: 2564e...cef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:53 #31 Del Skrevet torsdag kl 17:53 Jeg mener ikke nødvendig kroppsbygging. Men styrketrening opptil flere ganger i uken, og med mål om økt styrke . Noe økt muskelmasse vil vel følge uansett, men ikke at man trenger å definere seg selv som kroppsbygger. Anonymkode: 813dd...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugline Skrevet torsdag kl 19:06 #32 Del Skrevet torsdag kl 19:06 Hva er seriøst da. Jeg er vel sånn halv-seriøs. Trener fullkropp 3 ganger i uka. Synes ikke jeg har lusevekter (tar 90 i markløft f.eks.), men er som andre her mest opptatt av en frisk kropp, ikke å bli sterkest mulig. Så jobber ikke systematisk for å oppnå progresjon. Er en del jenter der jeg trener. Mye mer enn da jeg selv begynte å trene med vekter for 15 år siden - da var man virkelig alene med gutta i frivekt-området. Men de er som regel ganske unge, og det er veldig få som meg: sånn små-sliten mamma-kropp, som likevel prøver. Om jeg ser noen foreldre fra barnehagen eller skolen på senteret, er det utelukkende pappaene. Mulig mammaen går på gruppetimer på sats, selv om det er lengre dit...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:19 #33 Del Skrevet torsdag kl 19:19 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Inntrykket jeg får er at det er vanlig blant yngre generasjon, og ikke så mye 30+? Dere som har svart at dere trener regelmessig tung styrke og kjenner mange andre jenter som gjør det, kan dere oppgi alderen deres? Anonymkode: 813dd...ccb Jeg svarte at jeg trener styrke regelmessig (vet ikke hva du mener med "tung styrke", men jeg trener jo for å ta i og ha progresjon) og at jeg kjenner flere kvinner som gjør det. Jeg er 47 år gammel. De jeg kjenner som trener styrke er i 30-40-årene. Anonymkode: 3e0cb...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet torsdag kl 19:25 #34 Del Skrevet torsdag kl 19:25 Jeg begynte på crossfit i høst. På min "boks" er det mange damer på min alder og eldre, jeg er 49. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:00 #35 Del Skrevet torsdag kl 20:00 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her. Inntrykket jeg får er at det er vanlig blant yngre generasjon, og ikke så mye 30+? Dere som har svart at dere trener regelmessig tung styrke og kjenner mange andre jenter som gjør det, kan dere oppgi alderen deres? Anonymkode: 813dd...ccb Jeg er 41, og i min gjeng er vi kun en som er rett under 30. Vi andre er 40+ og et par over 50. Anonymkode: 08398...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:15 #36 Del Skrevet fredag kl 05:15 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts her. Inntrykket jeg får er at det er vanlig blant yngre generasjon, og ikke så mye 30+? Dere som har svart at dere trener regelmessig tung styrke og kjenner mange andre jenter som gjør det, kan dere oppgi alderen deres? Anonymkode: 813dd...ccb Straks 52 her. Elsker styrketrening, elsker å føle meg sterk og løfte tungt. Jeg ønsker å bygge muskler og forme kroppen. Men gjør det også med tanke på alderdom. Innbiller meg at en sunn og sterk kropp nå ikke er noe bakdel seinere i livet. Trener også noe kardio og. Ser at de få andre damene/jentene som trener styrke der jeg går, er stort sett yngre. De på min alder som er der, trener stort sett bare lett styrke og går på mølla. Anonymkode: e8be6...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:51 #37 Del Skrevet fredag kl 05:51 Det blir vanskelig for meg å mene noe om befolkningen generelt, men i min omgangskrets/kollegaer: Vi er i midten av 40-årene og det er ytterst få som ikke trener. De fleste løper, både på egenhånd og i diverse løp/halvmaraton. Noen trener pilates og yoga. Noen trener tyngre styrke, ala CrossFit og likende. Selv er jeg i den siste gruppa, og her har jeg vært siden begynnelsen av 20-årene. Da var jeg heldig og havnet inn i det ganske tilfeldig, siden har jeg aldri sett meg tilbake ☺️ Anonymkode: 87c3c...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:52 #38 Del Skrevet fredag kl 05:52 Meg over her, igjen: på senteret hvor jeg trener, er det hovedsakelig kvinner rundt 40+. Anonymkode: 87c3c...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessaly Skrevet i går, 09:59 #39 Del Skrevet i går, 09:59 Plenty med kvinner som trener styrke på senteret jeg går, nok en liten overvekt på 20-30, men det er mange på min alder (40+) og eldre også. Trener styrke to dager i uka, en med PT og en egentrening, og synes det er såpass gøy at det hender jeg legger inn en økt nummer tre om jeg har tid (holder også på med yoga). Har bare holdt på et halvår og trener meg opp fra utbrenthet, så foreløpig så er det vel «puslevekter». Men jeg har god fremgang og pusher meg selv framover, målet er en funksjonell og sterk kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:14 #40 Del Skrevet i går, 10:14 Jeg er kvinne 37, trener styrke 2-3 ganger i uka. Helt klart overvekt av de som er tidlig 20-åra, men også noen som meg Anonymkode: 698d1...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå