Gå til innhold

Hvilken type kjeks er dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spiste dette hos noen og likte det veldig. Men vet ikke hva de heter...noen som vet?

Screenshot_20250101_185342_Snapchat.jpg

Anonymkode: 250b9...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser litt ut som spekulasi. Men den er vel mer hvit. Kan du ikke spørre hva du fikk?

Anonymkode: 00752...617

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Serinakaker ? Spisskjeks?

Anonymkode: a3523...edf

(Edit: Svar til både Ts og kommentaren her, det ble litt utydelig,🫣)

Spisskjeks kjenner jeg ikke til, men Serinakaker skal tradisjonelt sett være små runde baller trykket ned med en gaffel som flater ut, og gir avtrykk. Toppes med hakkede mandler og perlesukker. Ofte pisket egg som en pensler før en tar på mandler og perlesukker også, og blir de litt mer gylden, men er lysere når de ikke er penslet med egg. Noen tradisjonell serinakake er det i hvert fall ikke. Kan selvsagt være en personlig vri på de, men deigen er såpass klissete at jeg tror ikke det hadde vært så lett å stikke ut hjerter i den 🤔

Jeg tenker også det kan være shortbread eller kanskje mest sugar cookies. Sugar cookies er jo laget for å kunne stikke ut figurer, og kan være relativt lyse, alt etter ingrediensene. De har ofte ikke så mye smak, men er søte og runde i smaken, og lette rulle ut deigen, og holder fasongen godt ved steking. Vanlig å dekorere dem, men veldig søte de på bildet her også. 

Jeg er virkelig ikke sikker, bare deler tanker her på en morgen med litt mer tid. Håper du har anledning til å spørre hvilken type det faktisk er, og oppdatere, for den så god ut 😋 

Endret av Daisy-love
La til øverst.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første tanke var, som @Daisy-love sier, sugar cookes. Den oppskriften jeg bruker smakssettes med vanilje- og mandelekstrakt, men det ferdige resultatet smaker bare søtt og godt, syns jeg.

De er aller best med royal icing, men fungerer bra uten også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...