Gå til innhold

Ahus har skjønt det - flere bør følge etter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns AHUS har et fantastisk tilbud til sine ansatte. De tilbyr bolig til ansatte til en relativt rimelig pris (sammenlignet med øvrige leiligheter i området). Til og med leiligheter for familier. De har barnehage som er åpent i juli. Hadde flere arbeidsplasser gjort det samme hadde de vel kanskje slitt mindre med rekrutteringen? hurra for Ahus! Særlig dette med barnehagen har vært veldig utslagsgivende for at jeg velger Ahus og ikke til kommunen eller andre sykehus (feks Ullevål). En barnehage som har åpningstider i juli hjelper utrolig mye for turnusarbeidre. Mens rundt om i Norge så klager  bare kommunene (og noen sykehus) om hvor vanskelig det er å få tak i kvalifisert personell, særlig på sommeren. Men de gjør egentlig veldig lite for å rekruttere. 

Anonymkode: fadf6...ce8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel vanlig ved (de fleste) helseforetak dette, i hvertfall de av en viss strl. 
Ikke alltid dette tilbys alle yrkesgrupper ved sykehuset… 

Anonymkode: 057ac...f7b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en dårlig spøk? Sykehusboligene til Ahus har både betraktelig dårligere standard og er dyrere enn samtlige sykehusboliger jeg har bodd i tidligere.

Om boligene hadde vært aldri så bra, veier det uansett ikke opp for at Ahus (ihvertfall ovenfor for min yrkesgruppe) er en arbeidsgiver som totalt overkjører sine ansatte, gir blankt **** i tariffestete rettigheter og arbeidsmiljøloven. Jeg har aldri jobbet på et så utrivelig, masete og dårlig organisert sykehus. Som arbeidstaker havner jeg i skvis hver eneste dag på jobb fordi sykehuset ikke er dimensjonert for den enorme pasientpågangen det har, være seg operasjonskapasistet, plass eller ressurser på avdelingene eller i mottak. Hver eneste arbeidsdag oppleves som et eneste kaos, og jeg tenker ofte på at det bare er vår (de ansattes) goodwill som unngår at skipet synker.

Anonymkode: 3e193...26e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel vanlig ved (de fleste) helseforetak dette, i hvertfall de av en viss strl. 
Ikke alltid dette tilbys alle yrkesgrupper ved sykehuset… 

Anonymkode: 057ac...f7b

Vanlig er det ikke nei. Ullevål tilbyr det ikke og de burde virkelig gjøre det. Andre steder i landet (feks St Olavs) tilbyr ikke dette. 

Østfold Kalnes har heller ikke leiligheter ved sykehuset. leilighetene er i Moss. Ikke er barnehagen åpen på sommeren heller såvidt jeg vet. 

Kommunene rundt om tilbyr ingenting, verken bolig eller barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er dette en dårlig spøk? Sykehusboligene til Ahus har både betraktelig dårligere standard og er dyrere enn samtlige sykehusboliger jeg har bodd i tidligere.

Om boligene hadde vært aldri så bra, veier det uansett ikke opp for at Ahus (ihvertfall ovenfor for min yrkesgruppe) er en arbeidsgiver som totalt overkjører sine ansatte, gir blankt **** i tariffestete rettigheter og arbeidsmiljøloven. Jeg har aldri jobbet på et så utrivelig, masete og dårlig organisert sykehus. Som arbeidstaker havner jeg i skvis hver eneste dag på jobb fordi sykehuset ikke er dimensjonert for den enorme pasientpågangen det har, være seg operasjonskapasistet, plass eller ressurser på avdelingene eller i mottak. Hver eneste arbeidsdag oppleves som et eneste kaos, og jeg tenker ofte på at det bare er vår (de ansattes) goodwill som unngår at skipet synker.

Det er hele helse Norge. I alle fall der jeg har jobbet. kan i alle fall få noe utav det.

Sjekk leieprisene i Lørenskog så skjønner du nok at det er ganske så mye billigere med Ahus sine leiligheter 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette tilbudet har de hatt i iallfall 25 år. Da var boligene slitte, tipper minimalt er gjort siden da. De boligene holder kun til midlertidig opphold til en finner noe varig.

Jeg har hatt mine unger i tre forskjellige barnehager, alle har vært åpne i juli.

Anonymkode: 443dc...14b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette tilbudet har de hatt i iallfall 25 år. Da var boligene slitte, tipper minimalt er gjort siden da. De boligene holder kun til midlertidig opphold til en finner noe varig.

Jeg har hatt mine unger i tre forskjellige barnehager, alle har vært åpne i juli.

Jeg har hatt ungene i flere forskjellige og INGEN har hatt åpent mer en maks en uke (en også 0 uker) i juli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett standarden til boligene? Ikke noe jeg ville ha valgt til de prisene.

https://ahusbolig.no/kategori/leiligheter/

Anonymkode: 42cc7...63a

Standarden til korttidsboligene er omtrent som en dårlig ivaretatt fengselscelle. Mener å huske prisen var 500 kr/natten (pluss oppstartsgebyr som gjorde det ulønnsomt å si opp i helgene) som ble trukket direkte fra lønningen min i den perioden jeg var så uheldig å måtte bo der. Delt bad og kjøkken med to andre personer. 

Jeg betalte mer for denne brakken enn min leietaker betalte for min leilighet på Frogner i Oslo i samme periode.

Flott mulighet for Ahus til å melke sine ansatte 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du sett standarden til boligene? Ikke noe jeg ville ha valgt til de prisene.

https://ahusbolig.no/kategori/leiligheter/

Anonymkode: 42cc7...63a

Ser da helt fine ut? De er utrolig mye billigere enn andre leiligheter i området. 3-4 roms i Lørenskog området er jo 20 000 +++

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standarden til korttidsboligene er omtrent som en dårlig ivaretatt fengselscelle. Mener å huske prisen var 500 kr/natten (pluss oppstartsgebyr som gjorde det ulønnsomt å si opp i helgene) som ble trukket direkte fra lønningen min i den perioden jeg var så uheldig å måtte bo der. Delt bad og kjøkken med to andre personer. 

Jeg betalte mer for denne brakken enn min leietaker betalte for min leilighet på Frogner i Oslo i samme periode.

Flott mulighet for Ahus til å melke sine ansatte 😊

Leilighetene man bor i fast koster ikke 500 kroner natten ... Det koster 16-17 000 i mnd for 3 roms. Du får ikke det i Lørenskog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Meg som skrev over); glemte å nevne at det er betydelig høyere satser i sommermånedene. Husker ikke helt prisen, men den var hårreisende og åpenbart overpriset ift standard på boligene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leilighetene man bor i fast koster ikke 500 kroner natten ... Det koster 16-17 000 i mnd for 3 roms. Du får ikke det i Lørenskog. 

Helt greit, men er man så uheldig at man må bo i korttidsboligene fordi det enten ikke er langtidsboliger tilgjengelig eller fordi man skal leie over en kortere periode, blir man flådd. Standarden på disse boligene er i tillegg hårreisende. Synes ikke det vitner om en arbeidstaker som har spesielt stor omsorg for sine ansatte, som forøvrig passer med mitt inntrykk av Ahus uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

500 ganger 30 er 15000.

Anonymkode: b4eb7...344

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Korttidsleie betyr vanligvis at ikke at man bor der fast... Og 16 000,- pr mnd er 533,- pr natt...

Anonymkode: 0a1c4...2d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korttidsleie betyr vanligvis at ikke at man bor der fast... Og 16 000,- pr mnd er 533,- pr natt...

Anonymkode: 0a1c4...2d9

Husk at dette er for et rom på 6 m2 med DELT bad og kjøkken fra 90-tallet. 
Jeg er ikke ekspert på leieprisene i Lørenskog, men noe sier meg at Ahus tar grovt godt betalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husk at dette er for et rom på 6 m2 med DELT bad og kjøkken fra 90-tallet. 
Jeg er ikke ekspert på leieprisene i Lørenskog, men noe sier meg at Ahus tar grovt godt betalt.

Helt tydelig ikke for da hadde du visst at 3-4 roms leiligheter på opp til 100 og noe kvadrat er klin umulig å finne i Lørenskog til prisene Ahus tilbyr... Koster minst 20 000 og ofte MYE mer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De eldste boligene på Ahus er nok rundt 60 år gamle så jeg håper de er pusset opp. :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (1 minutt siden):

De eldste boligene på Ahus er nok rundt 60 år gamle så jeg håper de er pusset opp. :)

Å så? Det er utrolig mange gamle leieboliger der ute. Har bodd i studentby fra 70 tallet. Gikk helt fint det. 

Tror ikke de fleste her skjønner hvor stor forskjell 10 000 kroner i mnd spart på leiepriser er(som er prisforskjellen jeg finner for enkelte utleieleiligheter i Lørenskog av samme størrelse).  Man er EKSTREMT priviligert hvis man bare kan rynke litt på nesa og si "standarden var ikke helt etter min smak" for så og gå å velge noe så mye dyrere. News flash, det er det mange som ikke kan. Ahus sikrer seg arbeidskraft på denne måten og leietakerne får et sted å bo.

Ullevål har ingen lignende ordning enda leieprisene er enda mer koko der. Skjønner ikke hvordan helsearbeidere har råd til å jobbe der.sinnsyke leiepriser i Oslo. Pendling er ikke så lett innen helse heler, da toget til stadighet ikke går. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tydelig ikke for da hadde du visst at 3-4 roms leiligheter på opp til 100 og noe kvadrat er klin umulig å finne i Lørenskog til prisene Ahus tilbyr... Koster minst 20 000 og ofte MYE mer. 

Jeg gir opp. Jeg snakker bare om korttidsboligene, som er det eneste jeg har prøvd, fordi det ikke har vært tilgjengelige langtidsboliger. Du må gjerne være uenig i at disse er urimelig priset, men slutt å siter meg angående leieprisene på 4-romsleiligheter i Lørenskog, som jeg ikke har noen formening om og som absolutt ikke er sammenlignbart med et kott til 15 000 kr/mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...