Sungirl84 Skrevet 1. januar #1 Skrevet 1. januar Vi har en datter som begynner på skolen til høsten. Vi tenker å flytte ila de 4 første årene på barneskolen. Men når "lønner" det seg å bytte skole?
AnonymBruker Skrevet 1. januar #2 Skrevet 1. januar Så tidlig som mulig, gjerne før skolestart. Vennegjengene settes fort! Anonymkode: ac949...b54 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar #3 Skrevet 1. januar Jo yngre, jo bedre ville jeg sagt. Men hvis dere vet det nå, hvorfor ikke flytte før hun begynner på skolen? Anonymkode: a4d83...e74 2
Sungirl84 Skrevet 1. januar Forfatter #4 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo yngre, jo bedre ville jeg sagt. Men hvis dere vet det nå, hvorfor ikke flytte før hun begynner på skolen? Anonymkode: a4d83...e74 Fordi mannen min har to barn fra før (18 og 15 år), som han ønsker skal bli litt eldre før vi flytter.
fru Alving Skrevet 1. januar #5 Skrevet 1. januar Jeg tror det kan gå helt fint å flytte både som 6 og 9/0 åring, men sånn i 11 årsalderen og oppover ville jeg ikke flytte om det ikke var nødvendig. det er en sårbar alder hvor det er mye som skjer m kropp og med venner. Min venninne flytttet fra ene kanten av landet til den andre sommeren før vgs fordi foreldrene ønsket å flytte, det tror jeg er et traume i hennes liv og har gjort noe med henne. Så jeg er enig i at tidligst mulig er best.
AnonymBruker Skrevet 1. januar #6 Skrevet 1. januar Er det slik at 18-årigen er ferdig med VGS til sommeren og mellomste skal begynne på VGs? Da ville jeg flyttet til sommeren. 18-åringen flytter snart ut, 15-åringen bør gå hele VGS på samme sted. Alternativt vent til yngste skal på ungdomsskolen, men det er mye bedre for henne å flytte før skolestart. Anonymkode: ac949...b54
Sungirl84 Skrevet 1. januar Forfatter #7 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det slik at 18-årigen er ferdig med VGS til sommeren og mellomste skal begynne på VGs? Da ville jeg flyttet til sommeren. 18-åringen flytter snart ut, 15-åringen bør gå hele VGS på samme sted. Alternativt vent til yngste skal på ungdomsskolen, men det er mye bedre for henne å flytte før skolestart. Anonymkode: ac949...b54 18 åringen flytter nok snart ut ja.. 14 åringen begynner i 10.klasse til høsten.
Daisy-love Skrevet 1. januar #8 Skrevet 1. januar Det er vanskelig å ta hensyn til «alt». Er det 50/50 på de to eldste? Og hvor langt skal dere flytte? Skjønner jo det ikke er så lett å flytte nå om det er for langt til å ha 50/50 på en god måte. Så jeg er enig i at så tidlig som mulig, men ofte går det jo bra. Ellers enig med deg TS om å ta hensyn til de eldste akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet 1. januar #9 Skrevet 1. januar Sungirl84 skrev (17 minutter siden): Fordi mannen min har to barn fra før (18 og 15 år), som han ønsker skal bli litt eldre før vi flytter. Skal dere flytte vekk fra dem? I så fall er svaret aldri... Han risikerer at datteren sliter fordi han vil "vente" for de eldstes skyld. Det blir aldri bra uansett. Og man flytter ikke fra en 18-åring heller, med mindre vedkommende selv har flyttet ut og er etablert et annet sted. Bli der dere er. Anonymkode: a4d83...e74
Sungirl84 Skrevet 1. januar Forfatter #10 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skal dere flytte vekk fra dem? I så fall er svaret aldri... Han risikerer at datteren sliter fordi han vil "vente" for de eldstes skyld. Det blir aldri bra uansett. Og man flytter ikke fra en 18-åring heller, med mindre vedkommende selv har flyttet ut og er etablert et annet sted. Bli der dere er. Anonymkode: a4d83...e74 De eldste har mammaen sin i nærheten, så de blir ikke alene.
Sungirl84 Skrevet 1. januar Forfatter #11 Skrevet 1. januar Daisy-love skrev (6 minutter siden): Det er vanskelig å ta hensyn til «alt». Er det 50/50 på de to eldste? Og hvor langt skal dere flytte? Skjønner jo det ikke er så lett å flytte nå om det er for langt til å ha 50/50 på en god måte. Så jeg er enig i at så tidlig som mulig, men ofte går det jo bra. Ellers enig med deg TS om å ta hensyn til de eldste akkurat nå. 50/50 ja..
AnonymBruker Skrevet 1. januar #12 Skrevet 1. januar Sungirl84 skrev (2 minutter siden): De eldste har mammaen sin i nærheten, så de blir ikke alene. Hvor langt er det snakk om å flytte? Man vanskeliggjør samme nære kontakt som man har hatt. I mitt hode er det barna som skal flytte vekk fra foreldrene, ikke omvendt (selv om de har igjen én forelder). Anonymkode: a4d83...e74
Daisy-love Skrevet 1. januar #13 Skrevet 1. januar Er det mulig å få til 50/50 der dere skal flytte til? Om ikke bør dere jo så absolutt vente. Yngste går det lettere med å bytte skole litt opp i barneskolen. Lettere de første årene der, enn i ungdomsårene.
Sungirl84 Skrevet 1. januar Forfatter #14 Skrevet 1. januar Daisy-love skrev (Akkurat nå): Er det mulig å få til 50/50 der dere skal flytte til? Om ikke bør dere jo så absolutt vente. Yngste går det lettere med å bytte skole litt opp i barneskolen. Lettere de første årene der, enn i ungdomsårene. Nei, det er ikke mulig..
AnonymBruker Skrevet 1. januar #15 Skrevet 1. januar Jeg flyttet da ungene gikk i 2. og 6., yngste slet mer enn eldste. Tror det kommer mer an på personlighet og klassen de kommer til enn noe annet. Begge skled fint inn i sine nye klasser, men yngste savnet den gamle klassen mer. Eldste er generelt mer rastløs (som meg) og kjeder seg fort om det ikke skjer noe nytt. Anonymkode: b9e1e...05f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå