Gå til innhold

Lyd/ulyd fra termostaten til baderomsgulvet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en nokså konstant lyd/ulyd fra termostaten til baderomsgulvet. Det er en type buzzing (noe ala en gammel ringeklokke). Varmen i gulvet fungerer fint. 

Har noen erfaring med dette? 
Bad fra 2007.

Anonymkode: 92f27...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde samme, måtte bytte termostat. Kan i verste fall være brannfarlig, så jeg ville kontaktet elektriker i morgen. Du kan prøve å skru den av/slå av sikringen til badet, og så om lyden gir seg først. 

Anonymkode: f60fa...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde samme, måtte bytte termostat. Kan i verste fall være brannfarlig, så jeg ville kontaktet elektriker i morgen. Du kan prøve å skru den av/slå av sikringen til badet, og så om lyden gir seg først. 

Takk for svar! Håpet det «bare» er termostaten. Selv om det helt sikkert er dyrt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk for svar! Håpet det «bare» er termostaten. Selv om det helt sikkert er dyrt nok!

Det er ikke så dyrt å bytte ut termostaten, husker ikke hva jeg betalte. Men vær obs på at lyden kan innebære at den er brannfarlig, så hvis ikke det hjelper å skru den av en stund/på igjen/ta sikringen, så ville jeg vurdert å skru den av. 

Se om lyden gir seg hvis du skrur varmen ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke så dyrt å bytte ut termostaten, husker ikke hva jeg betalte. Men vær obs på at lyden kan innebære at den er brannfarlig, så hvis ikke det hjelper å skru den av en stund/på igjen/ta sikringen, så ville jeg vurdert å skru den av. 

Se om lyden gir seg hvis du skrur varmen ned. 

Takk! Jeg slo av termostaten for noen timer siden, og har ikke prøvd å skru på igjen. Tar kontakt med elektriker i morgen. 

Tusen takk for svar, jeg er nokså fersk leilighetseier :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Takk! Jeg slo av termostaten for noen timer siden, og har ikke prøvd å skru på igjen. Tar kontakt med elektriker i morgen. 

Tusen takk for svar, jeg er nokså fersk leilighetseier :) 

Hvordan gikk det, kom lyden igjen? Sjekket du hvis du skrur ned varmen litt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...