Gå til innhold

Fineste «juleby»/«julelandsby»? Julepynt til barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte kjøpe julepynt i form av en søt julelandsby som er fin også til barn, med togstasjon etc. Noen som kan anbefale noe? 

Anonymkode: 31953...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvor stort du vil satse og hvilken prisklasse du vil opp i til slutt (humoristisk advarsel: det har lett for å balle på seg, hilsen søster til en som startet med 1 kvadratmeter for ca 4 år siden, og nå drar oss med i et todagersprosjekt for å montere 9 kvadratmeter fullpakket juleby i 3 etasjer med minst 300 batterier som må skiftes årlig! Men daaaamn det er vakkert!). Lemax, Luville og Lumineo har MASSE figurer og bygninger, men de koster litt. Hageland selger en del av disse!:) De er veldig detaljerte og jeg synes de er helt nydelige! Hornby sitt "Santa's Express" er et søtt lite togsett hvor du kan kjøpe utvidelser både av vogner og skinner og tilpasse til ditt behov, gauge OO så ikke helt uvanlig størrelse. Ellers har jeg sett at både Jula, Europris og Clas Ohlson selger noen billigere varianter:) Det er også mulig å bygge en del hus selv (av materialer som f.eks leire eller ispinner/rørepinner) og enten lage enkle lysinstallasjoner (batteridrevet) eller sette inn batteridrevet te-lys!:) Du kan også lage underlag selv av f.eks isopor eller papp dekket med hvit velur!:) 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengz00 skrev (2 timer siden):

Kommer an på hvor stort du vil satse og hvilken prisklasse du vil opp i til slutt (humoristisk advarsel: det har lett for å balle på seg, hilsen søster til en som startet med 1 kvadratmeter for ca 4 år siden, og nå drar oss med i et todagersprosjekt for å montere 9 kvadratmeter fullpakket juleby i 3 etasjer med minst 300 batterier som må skiftes årlig! Men daaaamn det er vakkert!). Lemax, Luville og Lumineo har MASSE figurer og bygninger, men de koster litt. Hageland selger en del av disse!:) De er veldig detaljerte og jeg synes de er helt nydelige! Hornby sitt "Santa's Express" er et søtt lite togsett hvor du kan kjøpe utvidelser både av vogner og skinner og tilpasse til ditt behov, gauge OO så ikke helt uvanlig størrelse. Ellers har jeg sett at både Jula, Europris og Clas Ohlson selger noen billigere varianter:) Det er også mulig å bygge en del hus selv (av materialer som f.eks leire eller ispinner/rørepinner) og enten lage enkle lysinstallasjoner (batteridrevet) eller sette inn batteridrevet te-lys!:) Du kan også lage underlag selv av f.eks isopor eller papp dekket med hvit velur!:) 

Tusen hjertelig takk for veldig nyttig svar!!🙏 Hilsen TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tusen hjertelig takk for veldig nyttig svar!!🙏 Hilsen TS 

Har en video av den fra 2023 som jeg fikk lastet opp på youtube nå, så hvis du vil se hvordan prosjektet endte opp og kanskje finne litt inspirasjon så er den her: 

😃 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hageland bruker å ha en del, og nå er det vel tilbud.

Ellers, så synes jeg de julebyene/dekorasjonene som man pusler sammen selv, ofte er de fineste. Du kan kjøpe små lyshus, små figurer du kan plassere inn i dekorasjonen, buss med juletre på taket, små snømenn, - i det hele tatt er det mye som kan lages selv. Du kan legge granbar innmellom, og bruke kongler og små lys. Jeg har blant annet en liten nisse med julegaver på slede trukket av reinsdyr, mener den ble kjøpt hos Husfliden i Trondheim.

Anonymkode: 5f786...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...