Gå til innhold

Spør en transmann.

TommyAaron

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når du har gjennomgått hele forvandlingen og blitt mann, skal du være 100% mann helt ut? Eller vil du svinge mellom å være mann og kvinne?

Anonymkode: 9549b...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ok du har vært kvinne. Tiltrekkes du av menn eller kvinner? Har det endret seg nå mens du bytter kjønn? Vil du da bli feks homofil i tillegg eller er du egentlig da lesbisk ? Jeg skjønner ikke.

Anonymkode: 46c3b...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du da får barn, skal de si pappa eller mamma? Eller skal det lages en mellomting for det også? 

Anonymkode: cc36e...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok du har vært kvinne. Tiltrekkes du av menn eller kvinner? Har det endret seg nå mens du bytter kjønn? Vil du da bli feks homofil i tillegg eller er du egentlig da lesbisk ? Jeg skjønner ikke.

Velkommen til klubben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi menn er mindre sosiale. Er du forberedt på det?

Anonymkode: f1f16...c38

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når du da får barn, skal de si pappa eller mamma? Eller skal det lages en mellomting for det også? 

Hva med å si mappa?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med å si mappa?

Slutt da.🤣🤣🤣🤣🤣 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor svarer du ikke på om du er i jobb? Mine fordommer tilsier at det er du ikke, og at et kjønnsskifte heller ikke vil endre dette. Din arbeidsevne vil således ikke bedres av inngrep som ikke kan forsvares medisinsk og ja, jeg er skeptisk og mener at dette skal ikke samfunnet belastes for.

Anonymkode: 19545...129

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du gjør mange antagelser om ting... Tror ingenting på at du er her for å lære eller ute etter å få noen øyeåpner. Du seiler under falskt flagg, for det du skriver tyder på det motsatte.

TS har brukt 6 år av sitt voksne liv på å komme frem til denne konklusjonen. At du skal påstå at han ikke har jobbet med seg selv, hopper til neste tue, har blitt oppmuntret til ditt eller datt, saker du ikke vet noen ting om, det er helt urimelig. Det handler kun om dine fordommer.

Aner ikke hva du snakker om når det gjelder at kjønnsforvirring er naturlig og går over for de fleste av oss. Jeg har aldri hatt kjønnsforvirring og det har heller ingen jeg kjenner. Jeg vil påstå at dette ikke stemmer. TS er 30 år. Da tenker jeg vi kan si at han er den som kjenner seg selv best og vet hva som er greia. Var det snakk om en ung tenåring kunne jeg hatt noe mer forståelse for dine bekymringer.

Anonymkode: aee5d...607

Men vedkommende vil beholde eggstokker og livmor fordi hun vil ha egne barn. Menn bærer ikke frem barn. 

Anonymkode: 442c5...6f3

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan tenker du man som foreldre kan møte barn som mener de er født i feil kjønn beste mulig uten å pushe i den ene ellee andre retningen men la de finne ut av det selv, samtidig som de føler seg sett og fortsatt. Vanskelig å være foreldre i en sånn her situasjon (barn 4-8 år) har du noen tanker eller tips. Jeg vil at hen bare skal ha det bra og få det bra.

Anonymkode: 5f38b...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke problemet. Hvorfor skal transmenn være forpliktet til å ødelegge kroppen sin og alle sjansene til å få egne biologiske barn?
Nå sier jo dessuten TS at han er tiltrukket av kvinner, så da vil jo begge ha samme "utstyr". Med andre ord blir det vel samme opplegg som når to lesbiske kvinner får barn sammen.
TS blir han jo åpenbart pappa til barnet selv om han føder det selv, og kjæresten blir mamma. Det vil kanskje anses som litt uvanlig på fødeavdelingen, men for de andre kvinnene på avdelinga er jo TS bare en tidligere kvinne som nå er mann. For alt vi vet kan det også være at et egg fra TS blir befruktet og satt inn i kjærestens livmor. Det finnes mange muligheter, så ingen grunn til å gjøre dette verre eller vanskeligere enn det er. Helsepersonell har nok vært borti dette oftere enn mange tror.
Jeg synes det er mye vanskeligere å forholde seg til ikke-binære som er fødepersoner og skal tiltales med de/dem. Da blir mamma/pappa-betegnelsen mye vanskeligere å definere.

Hilsen heterofil, biologisk kvinne

Anonymkode: 95ea5...2c1

Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror problemet er som du skriver, den båsen for kvinner og menn er for trang. Jeg har jobbet i barnehage noen år, og allerede der har en gutte og jenteleker. Jeg har fått kjeft av fedre fordi sønnen deres sikkert blir homo, trans eller noe fordi guttungen hadde på seg en kjole i rollek. Fått kommentarer fordi jeg lot sønnen min kjøpe seg "jentesko" osv. Jeg er akkurat fyllt 30, så ikke sånn at det er i gamle dager heller akkurat 😅

Jeg er kvinne, men lurer litt på hva folk mener når de sier at de ikke føler seg som kvinne? Hvordan føles det være kvinne egentlig? Jeg kjenner vel egentlig like mange kvinner som liker "gutteting" som "jenteting", og tipper nok endel blir påvirket av at en blir innprintet med det fra fødsel omtrent. 

Anonymkode: be2ac...257

Når man ikke føler seg som kvinne så føler man dysfori(ubehag og noen ganger avsky) mot det kvinnelige på kroppen og for tanken på å kle seg i jenteklær og jenteundertøy. Man føler seg ikke hjemme i den kroppen man er født med, med mindre man har på seg binder og penisprotese eller tar hormoner og eller opererer seg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenker du man som foreldre kan møte barn som mener de er født i feil kjønn beste mulig uten å pushe i den ene ellee andre retningen men la de finne ut av det selv, samtidig som de føler seg sett og fortsatt. Vanskelig å være foreldre i en sånn her situasjon (barn 4-8 år) har du noen tanker eller tips. Jeg vil at hen bare skal ha det bra og få det bra.

Anonymkode: 5f38b...7f5

Bruk det eller de pronomenene som barnet ditt vil du skal bruke om han/hun/hen. La barnet få leke med de lekene han/hun/hen vil. La barnet kle seg som han/hun/hen vil. Og ellers støtte barnet og la barnet være seg selv og omtal og behandle barnet som de kjønne han/hun/hen vil du skal omtale og behandle han/hun/hen vil.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vedkommende vil beholde eggstokker og livmor fordi hun vil ha egne barn. Menn bærer ikke frem barn. 

Anonymkode: 442c5...6f3

Menn som er født med vagina kan bære fram barn om vi vil. Vi er tross alt i 2025 og ikke i 1925...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har gjennomgått hele forvandlingen og blitt mann, skal du være 100% mann helt ut? Eller vil du svinge mellom å være mann og kvinne?

Anonymkode: 9549b...bc4

Vil være mann helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer du ikke på om du er i jobb? Mine fordommer tilsier at det er du ikke, og at et kjønnsskifte heller ikke vil endre dette. Din arbeidsevne vil således ikke bedres av inngrep som ikke kan forsvares medisinsk og ja, jeg er skeptisk og mener at dette skal ikke samfunnet belastes for.

Anonymkode: 19545...129

Jobber som sekretær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på meg selv som heterofil med homotendenser siden jeg liker menn litt men foretrekker kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får barn skal de kalle meg pappa. Fordi jeg blir jo pappa'n deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skifter ikke kjønn for å få oppmerksomhet. Vi gjør det fordi vi er født i feil kropp å at det er nødvendig for å bli den vi er innerst inne.

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som har råd. Og for noen er kjønnsbekreftende behandlig livreddende.

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...