Gå til innhold

Tips til spisebord som kan gå fra veldig smått til stort

abcdef123

Anbefalte innlegg

Etter julefeiringen har jeg skjønt at vi trenger et nytt spisebord. Helst et med plass til feks 4 stoler til vanlig, men som kan bli mye større. Ønsker ikke klaffer jeg må oppbevare et annet sted.

Noen tips?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er ikke veldig små, men jeg er veldig fornøyd med vårt fra skovbysom er mindre/nettere enn det vi hadde før. Sm27. Kan bli veldig langt. De tre ileggsplatene som følger med oppbevares i bordet. Kan kjøpe tre ekstra. 

Anonymkode: 30830...2d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De er ikke veldig små, men jeg er veldig fornøyd med vårt fra skovbysom er mindre/nettere enn det vi hadde før. Sm27. Kan bli veldig langt. De tre ileggsplatene som følger med oppbevares i bordet. Kan kjøpe tre ekstra. 

30.000 kr 😬😮‍💨

Er ute etter det samme, men 30 K er kokkodyrt 😅

Anonymkode: 95780...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

30.000 kr 😬😮‍💨

Enig i at det er litt drøy pris, men vår filosofi er at nå kjøper vi ikke noe nytt før vi har råd til det vi helst vil ha, og beholder heller de gamle ikeamøblene fra studietida litt ekstra(og vi har god råd, og med kombinasjonen små barn og pandemi hadde vi generelt brukt lite penger noen år). Vi kjøpte det for et par år siden, med enda bedre tilbud enn det som er nå(de har steget i pris de siste årene ), men fremdeles dyrt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig i at det er litt drøy pris, men vår filosofi er at nå kjøper vi ikke noe nytt før vi har råd til det vi helst vil ha, og beholder heller de gamle ikeamøblene fra studietida litt ekstra(og vi har god råd, og med kombinasjonen små barn og pandemi hadde vi generelt brukt lite penger noen år). Vi kjøpte det for et par år siden, med enda bedre tilbud enn det som er nå(de har steget i pris de siste årene ), men fremdeles dyrt. 

Sm26 er mitt drømmebord 🤩 Helt nydelig i seg selv, og 150*100 i minste versjon. Kan vel ikke bli fullt så langt som sm27, men vil være perfekt i vår stue. En dag blir det nok det 😊

Anonymkode: 655f0...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bordet så bredt at det uten problemer kan stå serveringsfat der ? Jeg er på jakt etter et spisebord som også har plass til middagsfat og serveringsfat/boller.

Anonymkode: fd270...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

30.000 kr 😬😮‍💨

Det er jo ikke kokodyrt om det varer. Vi har et gammelt teakspisebord fra 50-tallet, og det kostet nok tilsvarende den gang, men bordet brukes jo enda den dag i dag og har gått i arv. Heller det enn et billigbord som må kastes etter noen års bruk, eller viser seg å ikke være funksjonelt. 

Anonymkode: dcf9b...2bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nylig kjøpt strandtorp uttrekkbart bord fra ikea der man har to plater som oppbevares i bordet. God pris og et fint bord!

Anonymkode: e0e94...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våres er kanskje ikke lite. Men vi kjøpte for ca 15 år siden et bord i heltre eik på skeidar. 

Bordet er minimum 100cmx200cm. Og plass til  6 daglig.  Da vi var 4stk, og bord på 75cmx120cm var det litt trangt med mat på bordet. 

Vi har liten stue. Men kan dra bordet opp i nesten 5 meter. Og går  fint med stort bord, da det ikke forstyrrer daglig gangsone. Men  nå får alle plass iallefall.  Og i fremtiden får vi kanskje masse barnebarn også. 

Vi valgte heltre pga aldring, og muligheter iht av og til behov. Og har kjøpt billige ekstra klappstoler

Anonymkode: c9dfd...2c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå på Bolia, der selger de møbler i IKEA/jysk stil. Et spisebord der er fort 40 000,- 50 000,-. Ha ha, jeg tok meg en runde I en sånn butikk og holdt på å le meg ihjel når jeg gikk ut med de latterlige prisene 😂 Sofa, 97 000,- på tilbud 89 000,-. For all del, en fin sofa men ikke verdt så mye, så kjempebillig ut med masse nupper og løse tråder. Idiotdamer, kjøp møbler andre steder og doner mellomlegget. Beklager men aldri blitt så sjokkert i en møbelbutikk. 

Anonymkode: eb765...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det bordet dere nå har er fint og fungerer ellers i hverdagen så hadde jeg heller kjøpt inn et ekstra bord som kan slås opp ved større besøk. Heller ha en lang nok duk som dekker begge bord. Med mindre dere ofte har mange gjester til middag så ser jeg ikke helt vitsen i å ha nytt større bord pga mange gjester et par ganger i året.

Anonymkode: ebd33...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Europris har noen veldig greie sammenleggbare plastbord. Legg på en duk når dere har gjester, så legger ikke folk merke til det

Anonymkode: b52f0...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...