AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:00 #1 Del Skrevet onsdag kl 16:00 Jeg har noen negative tankemønstre jeg vil endre. Har begynt å si det motsatte til meg selv, men greier ikke føle det. Selv om jeg med fornuften vet at det er sant. Noen som har erfaring med å snu mønstre? Tok det lang tid? Har nettopp begynt. Anonymkode: 8dcd4...f3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:08 #2 Del Skrevet onsdag kl 16:08 Du er på vei. Men jeg tror det er mest nyttig når du finner en indre dialog som er sann for deg, ikke nødvendigvis det helt motsatte. F.eks kan man tenke «ingen liker meg», og ha en indre dialog som løsner opp i dette slik «jeg trenger jo ikke bli likt av alle», «det er nok for meg hvis noen få liker meg ok», «jeg har kanskje noen sider ved meg som alle ikke liker, og det er ok, for alle har noe særegent ved seg». Osv. Anonymkode: dc00c...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:12 #3 Del Skrevet onsdag kl 16:12 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har noen negative tankemønstre jeg vil endre. Har begynt å si det motsatte til meg selv, men greier ikke føle det. Selv om jeg med fornuften vet at det er sant. Noen som har erfaring med å snu mønstre? Tok det lang tid? Har nettopp begynt. Anonymkode: 8dcd4...f3d Fake it till you make it, gjenta de nye tingene til du en dag gjør det til en del av deg. Anonymkode: e007c...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:15 #4 Del Skrevet onsdag kl 16:15 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er på vei. Men jeg tror det er mest nyttig når du finner en indre dialog som er sann for deg, ikke nødvendigvis det helt motsatte. F.eks kan man tenke «ingen liker meg», og ha en indre dialog som løsner opp i dette slik «jeg trenger jo ikke bli likt av alle», «det er nok for meg hvis noen få liker meg ok», «jeg har kanskje noen sider ved meg som alle ikke liker, og det er ok, for alle har noe særegent ved seg». Osv. Anonymkode: dc00c...9dd Det jeg vil endre er på en måte ikke helt mottsatt sånn sett, men litt som ditt eksempel. Takk, skal fortsette denne indre dialogen hver dag. Anonymkode: 8dcd4...f3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:16 #5 Del Skrevet onsdag kl 16:16 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fake it till you make it, gjenta de nye tingene til du en dag gjør det til en del av deg. Anonymkode: e007c...d75 Jeg skal prøve på det. Akkurat nå sier jeg det bare, uten å tru helt på det. Men, startet for to dager siden sånn aktivt. Anonymkode: 8dcd4...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:18 #6 Del Skrevet onsdag kl 16:18 Alle vaner tar tid å endre. To dager er veldig lite! Tenk at du skal gå all inn med dette og gjøre det aktivt i ... la oss si en måned? Fokuser også på hva fornuften forteller deg og gjenta det også for deg selv. Anonymkode: 211fd...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:21 #7 Del Skrevet onsdag kl 16:21 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det jeg vil endre er på en måte ikke helt mottsatt sånn sett, men litt som ditt eksempel. Takk, skal fortsette denne indre dialogen hver dag. Anonymkode: 8dcd4...f3d Minn deg selv på at de tankene du har, som går mot de negative tankene, også er sant. En annen teknikk er å ikke vektlegge tankene noe særlig, fordi de er bare små blaff som forsvinner igjen. Men kognitivt arbeid, som jeg beskrev veldig enkelt over her, tar lang tid og er ganske hardt arbeid - men effektivt!! Så legg merke til tankene, og jobb videre med den indre dialogen ut fra hva du trenger å snu om på. Stå på! Anonymkode: dc00c...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:00 #8 Del Skrevet onsdag kl 17:00 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Minn deg selv på at de tankene du har, som går mot de negative tankene, også er sant. En annen teknikk er å ikke vektlegge tankene noe særlig, fordi de er bare små blaff som forsvinner igjen. Men kognitivt arbeid, som jeg beskrev veldig enkelt over her, tar lang tid og er ganske hardt arbeid - men effektivt!! Så legg merke til tankene, og jobb videre med den indre dialogen ut fra hva du trenger å snu om på. Stå på! Anonymkode: dc00c...9dd De negative tankene er ikke sant. Men det er tanker jeg har tenkt i alle år. Sånn som for eksempel at jeg ikke kan få meg en kjæreste som liker meg like godt som jeg liker han. Er spnne ting jeg ønsker virkelig å tro på. Anonymkode: 8dcd4...f3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:08 #9 Del Skrevet onsdag kl 17:08 Hvilke tanker er det snakk om? Jeg sleit med at jeg tok meg nær av alt før, og ble dermed fornærmet og syntes at alle var ute etter å ta meg hele tiden. Men så begynte jeg å ta meg selv i det, og spurte meg selv om hvorfor jeg så på alt som et angrep. Da innså jeg at det oftes var fordi folk hadde rett i det de sa. Da flyttet jeg fokus fra den som sa det, til meg selv og prøvde å endre det de hadde rett om meg i. Eller handler det om andre ting, krig f.eks? Der er jeg bare rett og slett kynisk. Jeg tenker at ting jeg ikke får gjort noe med, skal jeg ikke bruke energi på. Det gjelder ikke kun eksempelvis krig, men det aller meste. I stedet for å krisemaksimere, tenker jeg "kan jeg fikse dette nå, akkurat i øyeblikket?". Er svaret nei, må jeg bare legge det vekk. Anonymkode: f300c...27d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:16 #10 Del Skrevet onsdag kl 17:16 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvilke tanker er det snakk om? Jeg sleit med at jeg tok meg nær av alt før, og ble dermed fornærmet og syntes at alle var ute etter å ta meg hele tiden. Men så begynte jeg å ta meg selv i det, og spurte meg selv om hvorfor jeg så på alt som et angrep. Da innså jeg at det oftes var fordi folk hadde rett i det de sa. Da flyttet jeg fokus fra den som sa det, til meg selv og prøvde å endre det de hadde rett om meg i. Eller handler det om andre ting, krig f.eks? Der er jeg bare rett og slett kynisk. Jeg tenker at ting jeg ikke får gjort noe med, skal jeg ikke bruke energi på. Det gjelder ikke kun eksempelvis krig, men det aller meste. I stedet for å krisemaksimere, tenker jeg "kan jeg fikse dette nå, akkurat i øyeblikket?". Er svaret nei, må jeg bare legge det vekk. Anonymkode: f300c...27d Det gjelder blant annet at jeg ikke føler meg bra nok til å få en kjæreste som jeg blir forelsket i. Så fort jeg liker noen kommer det mange negative tanker. Anonymkode: 8dcd4...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:36 #11 Del Skrevet onsdag kl 17:36 Forresten, har du prøvd appen Tankevirus? Den synes jeg er fin når man vil lære å tenke på en annen måte og kanskje også bekymre seg mindre. Anonymkode: 211fd...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:03 #12 Del Skrevet onsdag kl 18:03 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Forresten, har du prøvd appen Tankevirus? Den synes jeg er fin når man vil lære å tenke på en annen måte og kanskje også bekymre seg mindre. Anonymkode: 211fd...578 Nei, skal se på den. Tusen takk 😀 Anonymkode: 8dcd4...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:38 #13 Del Skrevet onsdag kl 18:38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gjelder blant annet at jeg ikke føler meg bra nok til å få en kjæreste som jeg blir forelsket i. Så fort jeg liker noen kommer det mange negative tanker. Anonymkode: 8dcd4...f3d Hva gjør deg så spesiell at du ikke er bra nok til det? 😊 Du er akkurat like bra som alle andre😊 Anonymkode: f300c...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:39 #14 Del Skrevet onsdag kl 18:39 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva gjør deg så spesiell at du ikke er bra nok til det? 😊 Du er akkurat like bra som alle andre😊 Anonymkode: f300c...27d Jeg forstår det med fornuften, men ikke følelsene. Derfor meg må jobbe med tankene mine. Anonymkode: 8dcd4...f3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:44 #15 Del Skrevet onsdag kl 18:44 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skal prøve på det. Akkurat nå sier jeg det bare, uten å tru helt på det. Men, startet for to dager siden sånn aktivt. Anonymkode: 8dcd4...f3d Det var slik med meg og, 2 dager er ingenting, det tar flere uker å innføre en ny vane. Det du kan også gjøre er å anerkjenne dine gamle tanker og følelser, men feks si den nye tanken også, din ide, feks "jeg hører deg indre stemme, men jeg føler og tenker sånn". Feks Anonymkode: e007c...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:45 #16 Del Skrevet onsdag kl 18:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gjelder blant annet at jeg ikke føler meg bra nok til å få en kjæreste som jeg blir forelsket i. Så fort jeg liker noen kommer det mange negative tanker. Anonymkode: 8dcd4...f3d En fyr gir deg en sjanse, gi deg selv en og. Anonymkode: e007c...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:02 #17 Del Skrevet onsdag kl 19:02 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det var slik med meg og, 2 dager er ingenting, det tar flere uker å innføre en ny vane. Det du kan også gjøre er å anerkjenne dine gamle tanker og følelser, men feks si den nye tanken også, din ide, feks "jeg hører deg indre stemme, men jeg føler og tenker sånn". Feks Anonymkode: e007c...d75 Hvis jeg jobber aktivt med dette framover i lang tid, vil det føles sant til slutt? Anonymkode: 8dcd4...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:07 #18 Del Skrevet onsdag kl 19:07 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis jeg jobber aktivt med dette framover i lang tid, vil det føles sant til slutt? Anonymkode: 8dcd4...f3d Ja.. det vil det. Jeg hadde ikke tro på det eller følte for det heller, men etter ett år, og jeg aner ikke når det skjedde, så tenker jeg annerledes. Og det har blitt en sånn endring at jeg ikke husker hvordan jeg tenkte før, jeg endret tankegang og så skjedde det bare en gang. Anonymkode: e007c...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:47 #19 Del Skrevet onsdag kl 19:47 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja.. det vil det. Jeg hadde ikke tro på det eller følte for det heller, men etter ett år, og jeg aner ikke når det skjedde, så tenker jeg annerledes. Og det har blitt en sånn endring at jeg ikke husker hvordan jeg tenkte før, jeg endret tankegang og så skjedde det bare en gang. Anonymkode: e007c...d75 Tusen takk. Jeg skal stå på her. Anonymkode: 8dcd4...f3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:22 #20 Del Skrevet onsdag kl 22:22 Det som har hjulpet meg mest er psykedelika. Og det beste er at det er fritt tilgjengelig i norsk natur. Bare les deg godt opp først. Anonymkode: 38dbb...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå