AnonymBruker Skrevet 1. januar #1 Skrevet 1. januar Hei! jeg ligger her gravid i uke 7 med hypremesis.. vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. hvordan kom dere igjennom det? vurderer abort… er så dåååårlig 24/7 😔😔 Anonymkode: d3c6b...326
AnonymBruker Skrevet 1. januar #2 Skrevet 1. januar Jeg er en av de som tok abort fordi jeg ikke fikk adekvat hjelp med hyperemesis. Det var fryktelig leit for jeg ville så gjerne ha barn. Tok derfor en lang prat med sykehusets gynekolog samt kommunal jordmor om oppfølging under et evt nytt svangerskap. Jeg opplevde da å bli hørt med en gang. Fikk to ulike medikamenter mot kvalme som jeg tok til og med uke 16. selv med disse medikamentene var jeg kvalm, men ikke i nærheten(!!!) av hva jeg var uten. (Jeg hadde alvorlig hyperemesis og var hyppig innlagt for oppvæsking.) Jeg er så takknemlig for den hjelpen jeg fikk, og at jeg i dag har et barn på snart 5 år. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke kan gjennomføre dette igjen. Anonymkode: 47f89...762 1
Hoppetipoppeti Skrevet 1. januar #3 Skrevet 1. januar Jeg var kvalm konstant og spøy ca hver dag gjennom begge mine svangerskap. Med siste barnet var jeg ekstremt dårlig de første 3 mnd og var sengeliggende mesteparten av tiden. For de fleste roer kvalmen seg ved 12-14 uker. Så jeg håper det skjer for deg. jeg måtte spise jevnlig for å holde kvalmen i sjakk og spiste det jeg hadde lyst på. Sov også mye da det hjalp en del. Finn den maten som fungerer for deg. For meg var det helt jævlig, men jeg var aldr innom tanken på abort, men var mot slutten av svangerskapet med min første gikk jeg og håper på komplikasjoner slik at hun måtte taes med hastekeisersnitt. Tror sånne tanker er naturlig når man fra den ene dagen til den andre blir så dårlig. Jeg sender deg masse styrkeklemmer 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar #4 Skrevet 1. januar Så vil jeg bare ha sagt at vanlig svangerskapskvalme ikke må forveksles med hyperemesis. Ved hyperemesis kaster man opp f.eks alt man forsøker å drikke. Å spise er utopi. Anonymkode: 47f89...762
AnonymBruker Skrevet 1. januar #5 Skrevet 1. januar Har dessverre ikke noe godt råd. Jeg skjønte ikke selv hvordan jeg skulle overleve det neste minuttet. Noen ganger måtte jeg ta sekund etter sekund i de værste tiden. Jeg tenkte jeg kom til å dø og jeg følte meg så fanget i egen kropp. Helt grusomt. Samtidig tenkte jeg at om jeg tar abort betyr det at jeg aldri kan få barn, og det var ikke noe valg for meg. Så jeg holdt rett og slett bare ut. Men for meg ble det bedre! Jeg var inn og ut og fikk væske. Lå inne flere døgn hvor de fikk testet ulike medisiner så jeg fikk etterhvert i meg noe drikke og noe fast. Når jeg fikk noe ned redda det mye. Jeg sluttet å være redd for å dø blant annet. Kvalmen var der hele veien, men noe lettere. Du tåler mer enn du tror. Kroppen også. Men be om hjelp! Du må få medisiner. Det har kommet ny medisin de siste årene som noen har effekt av. Råder deg til å melde deg inn i hyperemesis på Facebook. Det hjalp meg for å føle seg litt mindre alene. Lykke til! Anonymkode: 2c87f...bb1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå