AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:26 #1 Del Skrevet onsdag kl 13:26 Mannen har to uker ferie fra jobben i jula, og vi har tre barn - hvor to av de er 3 1/2 og 5 år. Den største er 13.år. Jeg måtte jobbe litt i jula, og vi ble enige om at jeg skulle jobbe fredagen sist uke pluss mandagen som var. Jeg var da borte fra halv 7 til halv 4. Planen var at jeg skulle ha fri resten av jula. Men det skjedde noe uforutsett som gjorde at jeg måtte på jobb seint i går (nyttårsaften). Jeg kom hjem i dag klokka 11. På grunn av det uforutsette så trenger de at noen jobber i morgen fra halv 7 til halv 4.. Jeg er egentlig den eneste som kan det. Mannen ble skuffet da jeg fortalte det, men er det egentlig så ille å måtte jobbe noen dager ? En av oss er jo hjemme uansett tenker jeg... hvordan er det hjemme hos dere ? Er begge hjemme? Anonymkode: ebc5a...270 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet onsdag kl 13:51 #2 Del Skrevet onsdag kl 13:51 Tenker at mannen har lov å være skuffa, og du har lov til å jobbe. Sånn er det bare noen ganger. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet onsdag kl 13:52 #3 Del Skrevet onsdag kl 13:52 I morgen er det ikke jul lenger, men vanlig arbeidsdag. Jobb trumfer skuffet mann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet onsdag kl 13:57 #4 Del Skrevet onsdag kl 13:57 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Mannen har to uker ferie fra jobben i jula, og vi har tre barn - hvor to av de er 3 1/2 og 5 år. Den største er 13.år. Jeg måtte jobbe litt i jula, og vi ble enige om at jeg skulle jobbe fredagen sist uke pluss mandagen som var. Jeg var da borte fra halv 7 til halv 4. Planen var at jeg skulle ha fri resten av jula. Men det skjedde noe uforutsett som gjorde at jeg måtte på jobb seint i går (nyttårsaften). Jeg kom hjem i dag klokka 11. På grunn av det uforutsette så trenger de at noen jobber i morgen fra halv 7 til halv 4.. Jeg er egentlig den eneste som kan det. Mannen ble skuffet da jeg fortalte det, men er det egentlig så ille å måtte jobbe noen dager ? En av oss er jo hjemme uansett tenker jeg... hvordan er det hjemme hos dere ? Er begge hjemme? Anonymkode: ebc5a...270 Han må få lov til å være skuffet. Han ville vel bare tilbringe tiden sammen med deg. Ting skjer jo også på jobb,så han burde forstå det også. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:00 #5 Del Skrevet onsdag kl 14:00 Det er noe med forventninger…. Jeg klarer fint å være alene med barna(da 3 og 5), men jeg ble likevel skuffa da mannen måtte jobbe ei uke ekstra før han fikk sommerferie selv om vi bare skulle være hjemme den uka og jeg forstod at han ikke hadde noe valg. Anonymkode: 00ecd...1da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:01 #6 Del Skrevet onsdag kl 14:01 Jeg ble skuffa da mannen plutselig måtte på en jobbreise i vår felles ferie i fjor sommer. Reisen ble bestemt bare et par uker før ferien. Jeg synes det var kjedelig å ha ferie alene med våre to barn, men noen ganger skjer sånn. Så jeg forstår mannen din. Anonymkode: fd475...7cf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:05 #7 Del Skrevet onsdag kl 14:05 Mannen har jobbet gjennom jul og nyttår, først fri i dag. Det visste vi begge, så da går det fint å være alene. Jeg forstår mannen din blir skuffet hvis han hadde sett for seg begge hjemme. Anonymkode: 8814b...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:05 #8 Del Skrevet onsdag kl 14:05 Det er vel sjelden begge foreldrene er hjemme hele romjulen vel. De fleste må jobbe vanlige arbeidsdager. Anonymkode: b8c7c...8e3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelunia Skrevet onsdag kl 14:14 #9 Del Skrevet onsdag kl 14:14 Er bhg deres stengt eller åpen , slik at en av dere måtte være hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:26 #10 Del Skrevet onsdag kl 14:26 Skjønner at han er skuffa og skjønner at du må jobbe. Begges følelser er legitime. Anonymkode: 7f9ed...912 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:27 #11 Del Skrevet onsdag kl 14:27 Det er det da veldig lov å være skuffet over. Slitsomt å være alene med to små… Anonymkode: 4e111...87e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:33 #12 Del Skrevet onsdag kl 14:33 Skjønner godt at han er skuffa, men skjønner også at du må jobbe. Vår sønn er veldig krevende for tiden så det er veldig slitsomt å være alene med ham en hel dag, så om barna deres også er sånn skjønner jeg at det gjør det ekstra kjipt. Men samtidig, hva skal man gjøre? 🤷♀️ Anonymkode: 4657f...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:42 #13 Del Skrevet onsdag kl 14:42 De som er mest skuffa i min familie er gjerne de som er på nav eller ikke har noe forhold til jobb , permisjon sykemeldt eller lignende som er de som syns mest synd på de som må på jobb Anonymkode: 62b1f...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:43 #14 Del Skrevet onsdag kl 15:43 Han har lov til å være skuffet. Men ikke sint. 2. januar er forøvrig en vanlig dag, selv om jeg ser at veldig mange tar seg mye fri i år. Både bhg og skole er stengt til 6. januar og her har det gått opp fordi jeg jobber hjemmefra (som i praksis betyr at jeg passer barn samtidig…). Anonymkode: defe8...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:05 #15 Del Skrevet onsdag kl 16:05 Jeg ville syntes det var ille hvis mannen min måtte dra på jobb nyttårsaften kveld og ikke kom tilbake før formiddagen dagen etter. I tillegg måtte jobbe mer, klart han er skuffa. Anonymkode: 01ee0...c62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:53 #16 Del Skrevet onsdag kl 16:53 Forstår han godt Det ER jo slitsomt å være hjemme med to små, spesielt så lenge. Anonymkode: cb2d9...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:04 #17 Del Skrevet onsdag kl 17:04 Jeg har en mann som jobber når det trengs, jeg har vert muttens alene julaften, mange netter gjennom året, alle uværsdager er jeg alene med alt. Han har den jobben han har og det krever at jeg er inneforstått med det. Anonymkode: def3f...9b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:48 #18 Del Skrevet onsdag kl 17:48 Jeg hadde nok også blitt skuffet om jeg var din mann. Og det er også viktig å ha i bakhodet at dersom dette er noe som skjer ofte, så kan man bli ekstra skuffet. Overraskende mange her som skriver at skjer det noe på jobb, så må man bare snu seg rundt og ta det. Men noen ganger er det faktisk viktig å prioriterte tid sammen som familie også. Jobb skal ikke alltid ha førsteprioritet. Anonymkode: 7d56f...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:21 #19 Del Skrevet onsdag kl 18:21 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg hadde nok også blitt skuffet om jeg var din mann. Og det er også viktig å ha i bakhodet at dersom dette er noe som skjer ofte, så kan man bli ekstra skuffet. Overraskende mange her som skriver at skjer det noe på jobb, så må man bare snu seg rundt og ta det. Men noen ganger er det faktisk viktig å prioriterte tid sammen som familie også. Jobb skal ikke alltid ha førsteprioritet. Anonymkode: 7d56f...4f6 Men noen ganger skjer det ting man faktisk ikke kan prioritere bort. Hadde mannen min valgt å dra på jobb i romjula etter at planen var å fri, bare fordi det er mye han skulle ha gjort, hadde jeg blitt sur og lei meg, men den sommeren jeg ble enda en uke alene med barna som hadde ferie hadde han ikke noe valg. Den ferien ble inndratt av arbeidsgiver(med de kompensasjonene som følger) Han jobba omtrent døgnet rundt for at det ikke skulle gå ut over planene våre, men jeg satt der og var skuffa og lei meg fordi det som skulle vært rolige dager som familie med strandturer og andre ting vi ville ta på sparket, ble enda en uke med meg og ungene alene. Anonymkode: 00ecd...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:21 #20 Del Skrevet onsdag kl 18:21 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg hadde nok også blitt skuffet om jeg var din mann. Og det er også viktig å ha i bakhodet at dersom dette er noe som skjer ofte, så kan man bli ekstra skuffet. Overraskende mange her som skriver at skjer det noe på jobb, så må man bare snu seg rundt og ta det. Men noen ganger er det faktisk viktig å prioriterte tid sammen som familie også. Jobb skal ikke alltid ha førsteprioritet. Anonymkode: 7d56f...4f6 I mange yrker kan man bli beordret på jobb, skjedde med min mann i jula også noe som førte til avlyste middagsbesøk. Føler det er en vesentlig forskjell om TS ble beordret til å jobbe eller om hun selv tok avgjørelsen. Anonymkode: 6c52d...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå