Gå til innhold

Så lei av at alle skal ta hensyn til et barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Etter at svoger fikk barn så er det dette barnet alle skal til hensyn til i den familien. På reise må det tas hensyn til barnet deres. Middager skal være når det passer barnet deres. Det kan ikke tas et glass vin eller settes frem noe alkohol når dette barnet er der(ingen alkoholproblemer på noen sider altså).Tv skal ikke stå på. Om barnet sover dupp må alle andre være musestille. Om vi inviterer på middag må det passe deres barn, for det kan ikke gå et minutt over rutiner. Jeg har også barn og gjør sikkert alt feil i forhold til deres. Er det noe vits i å si noe eller skal alle vi andre i familien tilpasse oss, enn at de av og til kan tilpasse seg? Barnet er 3 år…

Anonymkode: 35fdd...c08

Selvfølgelig må det tas hensyn til et lite barn på 3 år. Mener du at dere fra før av drakk alkohol, spiste middag lenge etter barnets behov, bråkte og ikke lot ditt barn sove? 

Anonymkode: 6657d...f0a

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du ikke vil ta hensyn til barn, så må du holde deg unna. 

Mine er nå 6 og 9, og livet er enklere. Men jeg husker jo hvordan det var med første nyfødte. Og perioden rundt 3 når de fortsatt trengte dubb, men ikke alltid ville legge seg. Og ble helt monstre hvis de ikke fikk hvilen sin. Nokså stressende periode.

Og mange småbarn sover ikke lengre selv om de legger seg senere. De socer for lite og blir supergretne hele dagen etter. 

Anonymkode: 409bb...790

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

For noen ufyselige holdninger til barn hos endel her, sitter her med helt hakeslipp.

Veldig glad for å være i en familie hvor barn sees på som fullverdige familiemedlemmer, og som alle andre skal inkluderes i sammenkomster.

Selvfølgelig spiser vi middag tidligere når det er småbarn i familien. Vi vil jo alle bli kjent med barnet og at barnet skal få oppleve å ha storfamilie rundt seg.

Og selvfølgelig bytter vi ut med alkoholfri øl/vin i sammenkomster hvor det er barn tilstede. Aldri vært et tema engang, takk og lov. I motsetning til hva en kan få inntrykk av i denne tråden finnes det mange gode, voksne mennesker som klarer å prioritere barns gode opplevelser i familien framfor eget alkoholkonsum…

Å ville ekskludere småbarn fra familiemiddager bare fordi en selv, som voksen, er så vrang og vrien at en bare må tylle innpå alkohol for å kose seg og absolutt må spise midt i ungenes leggetid……?!!?

Da skal en jaggu ikke kalle andre rigide :ler:

Anonymkode: 68515...fb7

Ingen her som har påstått at middagen er midt i ungenes leggetid eller at man skal tylle i seg alkohol, så her overdriver du noe voldsomt! Det finnes mellomting, men de som er rigide forstår vel ikke det. 

Anonymkode: 8d671...2ba

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det sååå vanskelig å ikke kunne ta ett glass vin når der er barn til stede så har du helt klart ett problem med alkohol.

Og såklart tar man hensyn til ett lite barn når de er på besøk; tror ikke du skjønner hvor viktig rutiner er for så små barn. Får de ikke sove den timen de bruker så blir ofte resten av dagen (og natten) ødelagt og det er iallefall ikke noe hyggelig for noen.

Du virker skikkelig kjip å være rundt. Er helt greit å ikke like barn men du burde lære deg å ta hensyn.

Anonymkode: 18b7b...531

Problemet er vel at disse foreldre skal diktere alt etter det som passer dem. Sorry men alt handler ikke om akkurat den familien. Helt enig i at man ikke skal drikke så mye med barn til stede. Men et glass til middagen burde gå greit. Det er noe foreldre bør tolerere å ikke diktere andre når de selv er gjester, eller så kan de holde seg hjemme .

ja tidlig middag går helt fint som regel. Men la oss si julaften og nyttårsaften. Det er veldig kjedelig for de barna som klarer å være oppe lenger at julekvelden er ferdig 18.30. Da blir julekvelden sykt lang. Skal man diktere andres selskap så kan man like godt holde seg hjemme. Ts har selv barn, deres kveld skal ikke måtte bli kjip pga svoger sine barn. Samme gjelder ferier.   

Du virker som en sykt kjip person, regner med du holder på sånn som svogeren til ts 🙄 

Må legge til at det er jo veldig klart at ikke ts har noe i mot barn siden hn selv har barn. Foreldre som dikterer som om verden handler om de derimot tror jeg de fleste er lite fan av. 

Anonymkode: d7ccd...a46

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

...for meg ville det blitt kunstig med julemiddagen kl 15 når jeg er programmert til at den serveres kl 17 som jeg og mange med meg er vant til.

Anonymkode: 8d671...2ba

Du klarer nok å tilpasse deg litt i livet du også, med mindre du har en diagnose. Selv ellers sure tenåringer klarer jo det. 

Alternativet blir at ungene må spise uten storfamilien på selveste julekvelden, samt at foreldrene ikke får spist med dere de heller, fordi ungen etter middag skal roes ned før den legges. 

Det er klart det kan være anstrengende å ta hensyn til unger, men man får det igjen seinere fordi man bygger bånd. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo et paradoks da hvor ofte man leser om folk som klager over at middag må flyttes pga barn. Den "skal" jo være da og da. Kan ikke barnet tilpasse seg sier de. Men evner ikke å tilpasse seg overhode selv? Personlig har jeg aldri hatt noe problem med å tilpasse meg barna de gangene jeg har hatt ferier eller middager med venner som hadde med barn. Det er jo de voksne det burde være lettest å gjøre endring for, det er vel barn som har mest behov for rutiner (selv om en del voksne virker manisk opptatt av rutinene sine selv)

At TV alltid står på hos folk synes jeg er en uting uannsett iallfall når det er besøk.

At man forsøker å være litt stille når noen sover er jo en selvfølge? Du ville sikkert ikke likt det om barnet ikke fikk dupp og ble grinete, trassete og kjip. Men man burde jo forsøke å legge barnet i vogn ute eller på lukket rom så det ikke hører så godt.

Anonymkode: 043dd...6d9

• Liker 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hahaha jeg ler. Nei jeg er 30 år og gift. Vi fester ikke heller. Men jeg liker å ta et glass vin til en god middag, noe resten av familien vår liker. Har aldri opplevd at søsknene mine har nektet alkohol 😂 De vet dog at det blir aldri fyll under en familiemiddag, så da er virkelig ikke vin et problem. 

Du er helt på bærtur menneske. Du tror seriøst hele verden dreier seg rundt ditt avkom? Nei, det gjør faktisk ikke det. Du mener «barnefamilier» greier seg uten folk som ikke ønsker å gå på nåler rundt en psykotisk mor? Fordi du skjønner ikke at det er du som er unormal her? Dette er absolutt ikke normal oppførsel fra barnefamilier. 

Anonymkode: 70189...b68

Hadde tatt med vin i en ugjennomsiktig drikkeflaske. Det gjør det litt morsomt også 😉

Anonymkode: dc8c2...6c1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alkohol er lurt. Som voksen liker jeg ikke en gang fulle mennesker. Dere vet ikke hvordan dere ser ut etter noen  drinker.

Er det en 2 øl, kanskje 3 går det sikkert fint. Men de som blir fulle.. nei.

Anonymkode: 95bca...916

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at svoger fikk barn så er det dette barnet alle skal til hensyn til i den familien. På reise må det tas hensyn til barnet deres. Middager skal være når det passer barnet deres. Det kan ikke tas et glass vin eller settes frem noe alkohol når dette barnet er der(ingen alkoholproblemer på noen sider altså).Tv skal ikke stå på. Om barnet sover dupp må alle andre være musestille. Om vi inviterer på middag må det passe deres barn, for det kan ikke gå et minutt over rutiner. Jeg har også barn og gjør sikkert alt feil i forhold til deres. Er det noe vits i å si noe eller skal alle vi andre i familien tilpasse oss, enn at de av og til kan tilpasse seg? Barnet er 3 år…

Hadde aldri akseptert dette og det er neppe sundt for barnet heller i det lange løp. Curingforeldre når jo ikke disse folka opp til knærne. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker de også burde tilpasse seg en gang i blant også. På ferier tenker jeg dere kan dere gå sammen å spise av og til, men også foreslå å dele dere i to av og til. De som vil spise tidlig gjør det og de som vil spise senere gjør det. virker ikke som dette er en familie som har lyst å tilrettelegge så mye for andre. man bør jo tilrette seg litt etter alle. Om det er jul og nyttår så kan det jo hende dere skal takke nei til invitasjoner der alt er over tidlig å heller feire selv sånn dere og barna deres får en bra kveld. 

Når dere inviterer så sett deres tid å hold dere til det. Sier de at dere må endre det si at dere ikke har mulighet tidligere. Legg til i invitasjonene at det er et glass vin til maten for den som vil ha, så kan de avstå om det er så viktig for de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja tidlig middag går helt fint som regel. Men la oss si julaften og nyttårsaften. Det er veldig kjedelig for de barna som klarer å være oppe lenger at julekvelden er ferdig 18.30. Da blir julekvelden sykt lang.

Julekveld fortsetter som regel etter at de minste er i seng. Man sier det bare ikke til dem... Man lar de små pakke opp alle sine gaver og 1 til hver av de andre, og resten etter at de små er "ute". 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper du overdriver når du sier at det ikke kan gå et minutt over middagstiden? Hvis barnet er vant med middag i 16-tiden f.eks. så skjønner jeg jo at de ikke vil utsette for lenge. Samtidig, så går det jo å gi barnet en skive og gi middag til kveldsmat i stedet. Ellers høres dette greit ut. Med unntak av at dere ikke kan se på tv. Står tv'en på hele dagen? Høy lyd? Program som ikke passer barn?

Anonymkode: 64e79...786

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt merkelig å lese så mange som ikke kan tilpasse alkoholinntaket når det er små barn til stedet. De voksne får drikke vinen sin når barnet ikke er der lenger, er dere glade i de, så ta litt hensyn. Sykt at man SKAL HA den vinen til middagen, buhu. 

Anonymkode: fed08...fab

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Feil. Vi har det helt fint, mens de klager på at vi ikke kan tilpasse oss deres rigide rutiner 😉

Anonymkode: 026c9...aad

Det virket temmelig rigid det du skrev selv. 

Dette har aldri vært noe tema engang i vår familie. Verken min eller mannens. Alle tilpasser seg og får det til å fungere. Fatter ikke at dere klarer å lage så mye styr ut av slike ting. 

Anonymkode: e8acc...36b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt merkelig å lese så mange som ikke kan tilpasse alkoholinntaket når det er små barn til stedet. De voksne får drikke vinen sin når barnet ikke er der lenger, er dere glade i de, så ta litt hensyn. Sykt at man SKAL HA den vinen til middagen, buhu. 

Ja buhu at du henger deg opp i én av førti ting. Idiot.  

Anonymkode: ca429...fe5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det sååå vanskelig å ikke kunne ta ett glass vin når der er barn til stede så har du helt klart ett problem med alkohol.

Og såklart tar man hensyn til ett lite barn når de er på besøk; tror ikke du skjønner hvor viktig rutiner er for så små barn. Får de ikke sove den timen de bruker så blir ofte resten av dagen (og natten) ødelagt og det er iallefall ikke noe hyggelig for noen.

Du virker skikkelig kjip å være rundt. Er helt greit å ikke like barn men du burde lære deg å ta hensyn.

Anonymkode: 18b7b...531

Her bommer du. 
Jeg har barn selv og om jeg tar meg en øl eller ikke på nyttårsaften har virkelig ikke noe å si. Jeg kan faktisk og kjøre, for jeg koser meg med øl til maten.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

1 gangsforeldre er gjerne litt sprø og rigide, men de vil bare det beste for barnet sitt. Husk det. Vet ikke om du helt forstår hva det vil si å ha barn - det høres ikke sånn ut.

Du kan ikke bare utsette spising og soving fordi det passer bedre for den gamle garden. Det er lettere for deg å spise en time før enn for en barnefamilie å spise etter barnas leggetid.

Jeg er ikke så rigid når det gjelder alkohol at jeg ikke kan drikke en øl eller et glass vin til maten, men i bunn og grunn er barn og alkohol en dårlig kombo. Særlig når de voksne er såpass avhengige at de ikke klarer å spise uten alkohol - da er man vel kanskje der at de nok ikke klarer seg med et enkelt glass heller? Barn merker at du er full lenge før du selv gjør det, og for mange barn er det svært ubehagelig.

Inviteres barn i selskapet tas det hensyn til at de er er og er en del av «gjengen». De er ikke en ikke-person man bare kan drite i. Da må man hellere la være å invitere dem og ta konsekvensen av at foreldrene deres heller ikke dukker opp.

Anonymkode: c6945...8a9

Dette. Jeg har autisme og liker ikke barn en gang men skjønner jo at man tar hensyn til en treåring. Tror ikke noen ville likt det  hvis folk satte seg til å prate med tv'en på når de prøvde å sove. Til og med i barnehagen så må de store barna leke på et annet område enn der de minste sover. Man burde jo ha lært i barnehagen at man tar hensyn.

Litt skremt over de i tråden som ikke klarer å spise en middag uten vinglasset sitt. De bør tenke seg litt om om de har et sunt forhold til alkohol. 

Trodde jeg var rigid men for noen egoistiske folk ass

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her bommer du. 
Jeg har barn selv og om jeg tar meg en øl eller ikke på nyttårsaften har virkelig ikke noe å si. Jeg kan faktisk og kjøre, for jeg koser meg med øl til maten.

Ja, men ville du har klart å droppe det hvis noen ønsket at du droppet det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor bryr et barn seg om jeg drikker vann eller brus? Eller ett glass vin? Dett har virkelig ikke barn eller foreldre noe md så lenge jeg ikke er barnevakt et sted uten taxi.

Anonymkode: 89daa...a53

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, dette hadde jeg ignorert glatt. Får ikke ta et glass vin til maten? Hvem skal stoppe meg. Skal de ta glasset fra meg? Nei vettu hva. Hadde bare sett på dem, og gjort det som passet meg. Det er helt normale ting, som skal snus på hodet grunnet foreldrene. Du inviterer på middag til et bestemt tidspunkt, og de prøver å endre det? Da ville jeg bare sagt at middag er 16.00, så får de heller bli hjemme om det ikke passer dem! Makan… De må roe ned rundt barnet… 

Anonymkode: 70189...b68

Altså seriøst ?

For det ene er jeg ikke  tilhenger av å værw helt hysterisk rundt barna 

Men man har gjerne en enhet  rundt barn og alkohol. Klarer du ikke en middg uten alkohol til maten  og må drikke på trass, d har du seriøst et alkohol problem. 

Her har vi avklartw forhold iht barn og alkohol før seriøse middager.  Grunnregel er at vi ikke drikker med barn til  stede. Men en øl eller vin er ok av og til.  

Vi har hatt  noen her som har prøvd seg på mer, men det er da et tydelig nei,herifra, med klar beskjed om at fyllefest planlegger vi uten barn. 

Til de som tror det går galt med barn som har sett en flaske alkohol, vil jeg si dere setter ungene i større fare om de ikke vet helt hva det er også,  første gangen de ee med venner som har med slikt. 

Anonymkode: f1553...10a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...