AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:25 #1 Del Skrevet onsdag kl 13:25 Etter at svoger fikk barn så er det dette barnet alle skal til hensyn til i den familien. På reise må det tas hensyn til barnet deres. Middager skal være når det passer barnet deres. Det kan ikke tas et glass vin eller settes frem noe alkohol når dette barnet er der(ingen alkoholproblemer på noen sider altså).Tv skal ikke stå på. Om barnet sover dupp må alle andre være musestille. Om vi inviterer på middag må det passe deres barn, for det kan ikke gå et minutt over rutiner. Jeg har også barn og gjør sikkert alt feil i forhold til deres. Er det noe vits i å si noe eller skal alle vi andre i familien tilpasse oss, enn at de av og til kan tilpasse seg? Barnet er 3 år… Anonymkode: 35fdd...c08 8 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Fighter83 Skrevet onsdag kl 13:27 Populært innlegg #2 Del Skrevet onsdag kl 13:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Etter at svoger fikk barn så er det dette barnet alle skal til hensyn til i den familien. På reise må det tas hensyn til barnet deres. Middager skal være når det passer barnet deres. Det kan ikke tas et glass vin eller settes frem noe alkohol når dette barnet er der(ingen alkoholproblemer på noen sider altså).Tv skal ikke stå på. Om barnet sover dupp må alle andre være musestille. Om vi inviterer på middag må det passe deres barn, for det kan ikke gå et minutt over rutiner. Jeg har også barn og gjør sikkert alt feil i forhold til deres. Er det noe vits i å si noe eller skal alle vi andre i familien tilpasse oss, enn at de av og til kan tilpasse seg? Barnet er 3 år… Anonymkode: 35fdd...c08 Hadde sagt det ikke passer å bli med altså 😅 39 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet onsdag kl 13:33 #3 Del Skrevet onsdag kl 13:33 (endret) Jeg lurer på om slike foreldre tror at de gjør barna noe godt av å holde på slik? Antakeligvis oppdrar de barnet til å bli mindre motstandsdyktige og svært selvsentrerte. Å ta hensyn er greit, det prøver man jo på overfor hvem som helst. Men å la et barn uten spesielle diagnoser styre hele sjappa er virkelig ikke bra. Endret onsdag kl 15:42 av Blåttvann 37 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:34 #4 Del Skrevet onsdag kl 13:34 Hadde jeg ikke giddet nei. Jeg bestemmer faktisk selv om og hva jeg drikker når, jeg bestemmer selv når middager skal være hvis jeg inviterer, jeg bestemmer om tv skal være av eller på i mitt hus og hvor stille jeg er eller ikke. Nå hadde jeg selvsagt ikke laget en masse bråk med sovende unger, men normale hverdagslyder er helt klart innenfor og jeg hadde absolutt ikke listet meg rundt og hvisket. Anonymkode: 85040...cf4 35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:38 #5 Del Skrevet onsdag kl 13:38 Rart ja. Men hvorfor gidder du å være så mye sammen med dem? Anonymkode: 6d5b2...3ac 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:48 #6 Del Skrevet onsdag kl 13:48 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Etter at svoger fikk barn så er det dette barnet alle skal til hensyn til i den familien. På reise må det tas hensyn til barnet deres. Middager skal være når det passer barnet deres. Det kan ikke tas et glass vin eller settes frem noe alkohol når dette barnet er der(ingen alkoholproblemer på noen sider altså).Tv skal ikke stå på. Om barnet sover dupp må alle andre være musestille. Om vi inviterer på middag må det passe deres barn, for det kan ikke gå et minutt over rutiner. Jeg har også barn og gjør sikkert alt feil i forhold til deres. Er det noe vits i å si noe eller skal alle vi andre i familien tilpasse oss, enn at de av og til kan tilpasse seg? Barnet er 3 år… Anonymkode: 35fdd...c08 Neste gang får du invitere til en tid som passer deg å skrive at det blir et glass vin til maten for de som vil ha det. så får heller de droppe det. Jeg kjenner ei som er sånn, søsteren som også har små barn har droppet å feire høytider med de fordi kvelden rett og slett blir for lang siden alt skal gjøres så tidlig. Anonymkode: d7ccd...a46 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet onsdag kl 13:51 #7 Del Skrevet onsdag kl 13:51 For meg høres dette ut som et svigerinne, evt svigerdatterproblem, ikke svoger Men for å svare på spørsmålet, nei dere trenger ikke etterkomme alle idiotiske krav, så lenger det ikke er snakk om svoger sitt hus/ hjem. Der kan han bestemme. Alle andre steder er det andre som bestemmer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:53 #8 Del Skrevet onsdag kl 13:53 Hadde invitert de på besøk og laget et spetakkel uten like. Mitt hus mine regler. Anonymkode: bde96...85f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:00 #9 Del Skrevet onsdag kl 14:00 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde invitert de på besøk og laget et spetakkel uten like. Mitt hus mine regler. Anonymkode: bde96...85f Du liker å skremme/plage barn? Anonymkode: 96327...621 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet onsdag kl 14:00 #10 Del Skrevet onsdag kl 14:00 Dette er ikke å vise hensyn det er å bli styrt av. Forøvrig er jeg uenig i at ingen har alkoholproblemer på noen sider. Foreldrene til barnet har store problemer med alkohol. De som bor der eller er vertskap bestemmer. Gjester kan komme med ønsker og behov til de så kan kanskje planer justeres. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:03 #11 Del Skrevet onsdag kl 14:03 Jeg skjønner at det bør være nogenlunde stille om barnet skal sove, men da legges det vel på et annet rom enn der dere oppholder dere? Vin og alkohol må da kunne nytes likevel, og er jo uansett noen som kjører og ikke kan drikke. Regner med at det ikke blir det fyllekalaset 😅 Selv fikk jeg smake akevitt fra tidlig alder, og synes dermed ikke alkohol var så spennende senere i livet, men mener ikke at en 3-åring bør smake altså! Man må jo regne med at det blir litt brudd i rutiner når man er på besøk eller har besøk, men det burde de takle når det er så sjelden. Anonymkode: 93fde...c6f 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:06 #12 Del Skrevet onsdag kl 14:06 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Etter at svoger fikk barn så er det dette barnet alle skal til hensyn til i den familien. På reise må det tas hensyn til barnet deres. Middager skal være når det passer barnet deres. Det kan ikke tas et glass vin eller settes frem noe alkohol når dette barnet er der(ingen alkoholproblemer på noen sider altså).Tv skal ikke stå på. Om barnet sover dupp må alle andre være musestille. Om vi inviterer på middag må det passe deres barn, for det kan ikke gå et minutt over rutiner. Jeg har også barn og gjør sikkert alt feil i forhold til deres. Er det noe vits i å si noe eller skal alle vi andre i familien tilpasse oss, enn at de av og til kan tilpasse seg? Barnet er 3 år… Anonymkode: 35fdd...c08 Høres ut som irriterende mennesker som tror at verden kretser rundt dem. Jeg forstår det med å tilpasse middag etter leggetid/ barnevakt og døgnrytme til en viss grad. Men tv og alkohol! Vi drikker vel i grunn ikke foran barna, men om noen i min familie hadde tatt seg en vin til maten, hadde jeg ikke lagt merke til det en gang. Det er viktig med et avslappet forhold til ting og sunn fornuft. Anonymkode: f7837...66d 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firefine Skrevet onsdag kl 14:10 #13 Del Skrevet onsdag kl 14:10 Høres usunt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:37 #14 Del Skrevet onsdag kl 14:37 Spørsmålet er hvorfor dere andre finner dere i det? Jeg hadde levd akkurat slik jeg ville, hadde drukket alkohol på trass - og på ingen måte fjernet det bare fordi de "krevde" det. Så hadde jeg nok sagt min mening ganske klart - nemlig at vi andre ikke kan ta hensyn til alt rundt denne ungen. Jeg tror ikke jeg hadde vært særlig gira på å invitere dem på middag eller være sammen med dem heller. Sånne folk er jævla irriterende og ser kun seg selv. Og jeg hadde derfor reagert med å gjøre alt det motsatte som de ønsket - bare på trass. (Jada, vet at jeg er barnslig. Men likevel..) Anonymkode: 36e1f...159 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:44 #15 Del Skrevet onsdag kl 14:44 Treåringen må vel slutte å sove dupp snart? Men ja, innmari irriterende å bli invitert på middag kl.16. Anonymkode: 2a66b...fb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet onsdag kl 15:25 #16 Del Skrevet onsdag kl 15:25 Vi er veldig chill nå som minste er blitt skolebarn, men vi hadde en unge som sov veldig dårlig helt fram til skolealder. Det var ikke slik at andres liv måtte styres av det, men vi som familie var styrt av barnets rutiner. Med dette barnet måtte vi bare følge rutiner. Hvis ikke ble det hyl og grin. Det ble til at vi i stor grad droppet sosiale sammenkomster, og vi dro oftest veldig tidlig hjem. Det var absolutt ikke ønskelig fra vår side, mens ellers ble det våkenetter som førte til at vi alle ble helt utkjørte og ikke fungerte. Ikke sikkert dette gjelder slektningene dine altså, men jeg føler selv på at vi var verdens kjipeste å være med da vi var småbarn. Heldigvis har det gått over. 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:28 #17 Del Skrevet onsdag kl 15:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du liker å skremme/plage barn? Anonymkode: 96327...621 Med middagstider???? Anonymkode: bde96...85f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet onsdag kl 15:30 #18 Del Skrevet onsdag kl 15:30 Hadde holdt meg langt unna jeg altså. Så viktig er ikke barn at et voksent menneske ikke skal leve normalt. 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet onsdag kl 15:31 #19 Del Skrevet onsdag kl 15:31 At man ønsker å minimere alkohol rundt små barn må da være helt greit? Man MÅ jo ikke drikke alkohol til maten på familiesammenkomster? 13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:41 #20 Del Skrevet onsdag kl 15:41 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Etter at svoger fikk barn så er det dette barnet alle skal til hensyn til i den familien. På reise må det tas hensyn til barnet deres. Middager skal være når det passer barnet deres. Det kan ikke tas et glass vin eller settes frem noe alkohol når dette barnet er der(ingen alkoholproblemer på noen sider altså).Tv skal ikke stå på. Om barnet sover dupp må alle andre være musestille. Om vi inviterer på middag må det passe deres barn, for det kan ikke gå et minutt over rutiner. Jeg har også barn og gjør sikkert alt feil i forhold til deres. Er det noe vits i å si noe eller skal alle vi andre i familien tilpasse oss, enn at de av og til kan tilpasse seg? Barnet er 3 år… Anonymkode: 35fdd...c08 Ikke inviter. Problem løst. Anonymkode: ca429...fe5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå