AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:14 #1 Del Skrevet onsdag kl 13:14 Sikkert dumt spørsmål for noen, men ønsker å spørre fra dere erfarene. Jeg har kynnere med smerter nederst i magen. Er dette rier? Hvor vil man kjenne smerten når man får rier? Hele magen, eller er det nederst i magen? Jeg vet jo ikke når jeg burde bruke rie telleren. Anonymkode: b5214...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:19 #2 Del Skrevet onsdag kl 13:19 Det kommer du til å vite. Kynnere er ikke rier. Men etter 4 unger har jeg aldri lurt på det, ikke fordi det er så vondt (for det synes jeg ikke), men bare fordi det er noe helt annet og instinktene mine har alltid sagt når det er the real deal. Også er det veldig forskjell på hvor folk kjenner det, mine rier sitter alltid nederst i ryggen, mens andre har nederst i magen foreks. Anonymkode: dc2a9...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:47 #3 Del Skrevet onsdag kl 13:47 Jeg syntes det var en gradvis overgang, så absolutt ikke et dumt spørsmål. Har ikke noe godt svar, men når det er noenlunde regelmessig og det gjør ganske vondt, vil jeg si at det er rier. Forskjellig fra person til person hvor smerten sitter. Jeg har hatt stormrier under en spontanabort, da var det som at kroppen skrudde på en bryter, så var det i gang. Så der var det ikke tvil. Men det gikk roligere for seg under fødselen, da bygget det seg sakte opp. Du kan jo prøve rietelleren for å se om det er noe mønster. Anonymkode: f1460...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:40 #4 Del Skrevet onsdag kl 14:40 Jeg hadde mye vonde kynnere slutten av svangerskapet hvor jeg tenkte - nå skjer det - men når riene kom var det ikke tvil. Jeg hadde en eller to rier til at jeg mistet helt hvor jeg var. Jeg gikk dog fra 0 til 100 så ingen jevn økning. Likevel var det forskjell på at det var skikkelig tak på riene. Kynnene var mer bare vonde. Anonymkode: 597ec...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:52 #5 Del Skrevet onsdag kl 14:52 Kynnere er ekstremt ubehagelig og ganske vonde, spesielt på slutten men når du får rier er du ikke i tvil tenker jeg. De virkelig hugger til på en måte som gjør at du automatisk vet at dette er rier. Jeg trodde jeg hadde opplevd rier men når de satt i gang skikkelig var jeg absolutt ikke i tvil i ett sekund engang. De var så intense at jeg aldri var i tvil. Har snakket med venninner/familie og de er alle ganske enige i den erfaringen. lykke til med fødsel når den tid kommer. Håper du får en fin opplevelse til tross for smertene. Anonymkode: 0a807...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:11 #6 Del Skrevet onsdag kl 16:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kynnere er ekstremt ubehagelig og ganske vonde, spesielt på slutten men når du får rier er du ikke i tvil tenker jeg. De virkelig hugger til på en måte som gjør at du automatisk vet at dette er rier. Jeg trodde jeg hadde opplevd rier men når de satt i gang skikkelig var jeg absolutt ikke i tvil i ett sekund engang. De var så intense at jeg aldri var i tvil. Har snakket med venninner/familie og de er alle ganske enige i den erfaringen. lykke til med fødsel når den tid kommer. Håper du får en fin opplevelse til tross for smertene. Anonymkode: 0a807...37e Tusen takk! Er godt å høre slik at jeg kan være litt "forberedt" på en måte. Anonymkode: b5214...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:51 #7 Del Skrevet onsdag kl 18:51 En grei tommelfingerregel er at rier er regelmessige og øker i styrke, mens kynnere er mer uregelmessige og gjerne roer seg når du legger deg ned (dog ikke alltid). Anonymkode: 72eee...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:33 #8 Del Skrevet onsdag kl 20:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): En grei tommelfingerregel er at rier er regelmessige og øker i styrke, mens kynnere er mer uregelmessige og gjerne roer seg når du legger deg ned (dog ikke alltid). Anonymkode: 72eee...6c9 Men hvor kjenner man smerten som regel når riene er i gang? Anonymkode: b5214...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:07 #9 Del Skrevet onsdag kl 21:07 Jeg synes ikke riet var som kynnere bare med smerter. Kjente ikke igjen rier i det hele tatt, og gikk fra morgen til klokken var 18 før jeg skjønte at det var rier, så ikke et dumt spm! Jeg hadde dog bare rier i ryggen, og ingen likheter med kynnere, så vanskelig å svare på om det du kjenner er rier. Du kan godt ringe føden og bare høre ☺️ Anonymkode: 18f08...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:24 #10 Del Skrevet torsdag kl 19:24 Jeg syntes kynnere var så slitsomt og irriterende på en måte, for det sugde energien ut av meg og mistet pusten. Når riene kom så kjentes det mer produktivt ut, jeg fikk puste samtidig og jeg syntes det var nesten godt å kjenne på at det var noe som skjedde. Riene var vonde, men jeg kjente at det var "gode rier", så de var fine å jobbe seg gjennom, merket også når de ikke lenger var produktive og at barnet satt fast. Da ble smerten annerledes og riene mistet helt den følelsen av å hjelpe kroppen. Anonymkode: d219a...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:31 #11 Del Skrevet torsdag kl 19:31 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men hvor kjenner man smerten som regel når riene er i gang? Anonymkode: b5214...979 Varierer fra person til person. Anonymkode: e6d90...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:39 #12 Del Skrevet torsdag kl 19:39 Kynnere kjentes for meg ut som pussige sammentrekninger i livmoren. De var ikke vonde, men jeg kjente at livmoren «flekset». Livmoren er jo en stor muskel igrunn. Så kynnere er at den øver og trener mot den forestående styrkeprøven. Rier kjentes ut som menssmerter. Ta tiden på dem, når du har 2 innenfor 10-minutters periode, så er det på tide å ringe føden. Anonymkode: ee527...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå