AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:23 #1 Del Skrevet onsdag kl 12:23 Denne burde kanskje ligget under kropp og helse, men jeg har et problem som kanskje noen har råd for. Her snør det veldig og jeg burde absolutt måkt, men jeg tør ikke gå ut pga naboene mine. Jeg har ptsd og vet ikke helt hva jeg er redd for, men kroppen min er livredd/full alarm-modus. Naboene mine er ikke egentlig så skumle, men de snakker ikke med meg/hilser ikke, selv ikke når vi møtes rett utenfor, og det minner meg om silent treatment jeg fikk ganske mye av i forbindelse med traumene mine. I tillegg har jeg hørt dem baksnakke meg et par ganger gjennom vinduet, og det stresser meg helt insane. Kanskje jeg er redd for at de skal være sint på meg, ikke like meg, synes at jeg gjør noe feil eller lignende 😕 Jeg vet ikke helt. Jeg er ellers en oppegående person, egentlig ingenting som tilsier at jeg skulle bli mislikt. Har noen råd for hva jeg konkret kan gjøre i denne situasjonen ? Slik det ser ut nå blir det til at jeg venter til det blir mørkt, går ut og måker mens jeg dissosierer…. Ikke helt optimalt og veldig veldig slitsomt. Anonymkode: c0fa1...d0a 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:25 #2 Del Skrevet onsdag kl 12:25 Det er ikke så mye annet å gjøre enn å møte frykten din. Du vet jo at denne er irrasjonell. Det eneste som egentlig hjelper mot angst er eksponering. Anonymkode: 6b165...b1d 27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:25 #3 Del Skrevet onsdag kl 12:25 Prøv å snu på det. Det er de som skal være redd deg, ikke omvendt. DU er gærningen. Anonymkode: c9341...e61 13 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:27 #4 Del Skrevet onsdag kl 12:27 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøv å snu på det. Det er de som skal være redd deg, ikke omvendt. DU er gærningen. Anonymkode: c9341...e61 Haha ♥️ Men de vet jo ikke det da. Men nå fikk du meg til å tenke på The Joker faktisk. Han hadde jo også ptsd. Anonymkode: c0fa1...d0a 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet onsdag kl 12:27 #5 Del Skrevet onsdag kl 12:27 Kanskje du skulle gått ut å måke litt så kanskje naboene tar kontakt og ved middagsbordet så kanskje de snakker hyggelig om deg ? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet onsdag kl 12:28 #6 Del Skrevet onsdag kl 12:28 Få noen andre til å komme å måke hos deg? Også må du nok jobbe med denne redselen din. Det er helt normalt å måke bort snø på vinteren og jeg tror neppe nabo'n bryr seg så mye om når og hvordan du gjør det. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:28 #7 Del Skrevet onsdag kl 12:28 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke så mye annet å gjøre enn å møte frykten din. Du vet jo at denne er irrasjonell. Det eneste som egentlig hjelper mot angst er eksponering. Anonymkode: 6b165...b1d Ja, problemet er at jeg får ikke til eksponering pga dissosiering Anonymkode: c0fa1...d0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillOnkel Skrevet onsdag kl 12:28 #8 Del Skrevet onsdag kl 12:28 Du har ett liv, og du velger selv hvordan du lever det. Jeg hadde ikke klart å leve med meg selv om jeg lot irrasjonell angst styre dagen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet onsdag kl 12:29 #9 Del Skrevet onsdag kl 12:29 Tror kanskje du legger mer i dette rn du burde. Noen liker bare ikke hilse. Og kanskje når de møter / ser deg så ser du ikke ut som du selv vil hilse. Serlig om du er i sånn modus. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:29 #10 Del Skrevet onsdag kl 12:29 Mardina skrev (Akkurat nå): Få noen andre til å komme å måke hos deg? Også må du nok jobbe med denne redselen din. Det er helt normalt å måke bort snø på vinteren og jeg tror neppe nabo'n bryr seg så mye om når og hvordan du gjør det. Kjenner ingen 😕 Ja, må jobbe med det, men er vanskelig. Klarte det masse i fjor, men nå er det liksom å starte på null igjen. Og så vet jeg at det er helt latterlig å være livredd (!) for å gå ut og lage lyd og at noen kan oppdage meg. Anonymkode: c0fa1...d0a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:30 #11 Del Skrevet onsdag kl 12:30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha ♥️ Men de vet jo ikke det da. Men nå fikk du meg til å tenke på The Joker faktisk. Han hadde jo også ptsd. Anonymkode: c0fa1...d0a Jeg pleide å være litt småredd ute på fjellet og i skogen alene når det var mørkt, men det var noen som sa en gang at det er jo du som er den man skal frykte. Det er du som er gærningen som går rundt i skogen og på fjellet alene i mørket. Det endret perspektivet mitt litt. Men ja, det er jo bare en måte å tenke på. Anonymkode: c9341...e61 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:31 #12 Del Skrevet onsdag kl 12:31 snillOnkel skrev (1 minutt siden): Du har ett liv, og du velger selv hvordan du lever det. Jeg hadde ikke klart å leve med meg selv om jeg lot irrasjonell angst styre dagen. Enig, men kroppen min reagerer selv om hodet skjønner det er teit. mommyaka skrev (Akkurat nå): Tror kanskje du legger mer i dette rn du burde. Noen liker bare ikke hilse. Og kanskje når de møter / ser deg så ser du ikke ut som du selv vil hilse. Serlig om du er i sånn modus. Maskerer, smiler og er blid og høflig, ingen vet hvordan det egentlig er. Anonymkode: c0fa1...d0a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillOnkel Skrevet onsdag kl 12:32 #13 Del Skrevet onsdag kl 12:32 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig, men kroppen min reagerer selv om hodet skjønner det er teit. Maskerer, smiler og er blid og høflig, ingen vet hvordan det egentlig er. Anonymkode: c0fa1...d0a Skjønner det er ekkelt, men du kan ikke la angsten styre deg uansett 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:34 #14 Del Skrevet onsdag kl 12:34 Snø inne eller mål, så enkelt er det. Av og til må man. Anonymkode: e819e...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gagaen Skrevet onsdag kl 12:34 #15 Del Skrevet onsdag kl 12:34 (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Endret onsdag kl 12:35 av Gagaen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:35 #16 Del Skrevet onsdag kl 12:35 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snø inne eller mål, så enkelt er det. Av og til må man. Anonymkode: e819e...30e *Måke* Anonymkode: e819e...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet onsdag kl 12:35 #17 Del Skrevet onsdag kl 12:35 Har du en caps eller en hette som går over øynene, så du slipper å se på dem? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet onsdag kl 12:36 #18 Del Skrevet onsdag kl 12:36 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig, men kroppen min reagerer selv om hodet skjønner det er teit. Maskerer, smiler og er blid og høflig, ingen vet hvordan det egentlig er. Anonymkode: c0fa1...d0a Har angst og depresjon så vet alt om masken. Men vi kan faktisk være at vi tror vi smiler..mrm soner ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:38 #19 Del Skrevet onsdag kl 12:38 Maskinfører skrev (10 minutter siden): Kanskje du skulle gått ut å måke litt så kanskje naboene tar kontakt og ved middagsbordet så kanskje de snakker hyggelig om deg ? Dummeste jeg har hørt Anonymkode: 8f3c4...28a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:38 #20 Del Skrevet onsdag kl 12:38 Maia70 skrev (1 minutt siden): Har du en caps eller en hette som går over øynene, så du slipper å se på dem? Nei, dessverre. Tror kanskje jeg hadde vekt litt oppmerksomhet da, altså 🤭 Anonymkode: c0fa1...d0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå