AnonymBruker Skrevet 1. januar #1 Del Skrevet 1. januar Av og til ser jeg på Facebook at bil har blitt stjålet. Men hvordan er det mulig? Kanskje jeg er dum, men man trenger vel bilnøkkel for å stjele en bil? Anonymkode: b23de...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 1. januar #2 Del Skrevet 1. januar Nei. Man trenger ikke alltid nøkkel for å stjele en bil. Hvordan varierer ifra bil til bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 1. januar #3 Del Skrevet 1. januar Det finnes utstyr som gjør det mulig å låse opp og starte en bil uten nøkkel. Noen er trådløse andre kobles direkte til bilen. En del tyveri skjer etter innbrudd, der nøkkel er stålet. Og noen tyveri skjer pga nøkkelen befinner seg i kjøretøyet. Forsikringsselskapene er gjerne ikke så glad for en varmer opp bilen på tomgang, med nøkkel i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #4 Del Skrevet 1. januar Rosa Gnom skrev (42 minutter siden): Nei. Man trenger ikke alltid nøkkel for å stjele en bil. Hvordan varierer ifra bil til bil. Å ja. 😛 Anonymkode: b23de...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #5 Del Skrevet 1. januar TBL12 skrev (1 minutt siden): Det finnes utstyr som gjør det mulig å låse opp og starte en bil uten nøkkel. Noen er trådløse andre kobles direkte til bilen. En del tyveri skjer etter innbrudd, der nøkkel er stålet. Og noen tyveri skjer pga nøkkelen befinner seg i kjøretøyet. Forsikringsselskapene er gjerne ikke så glad for en varmer opp bilen på tomgang, med nøkkel i bilen. Det skjønner jeg. Dekker forsikringen det da? Er jo bileier sin feil hvis han går i fra bilen på tomgang Anonymkode: b23de...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #6 Del Skrevet 1. januar Rosa Gnom skrev (47 minutter siden): Nei. Man trenger ikke alltid nøkkel for å stjele en bil. Hvordan varierer ifra bil til bil. Jeg lærte både å åpne låste bildører og tjuvstarte før jeg var 10 år (når man har en bestefar som er bilmekaniker er det utrolig hva man kan imponere med på barneskolen...). Seinere har jeg lært å åpne dører på minst 3 forskjellige måter, noe som kommer godt med når man jobber på ferge (det går ikke ei uke uten at noen klarer å låse inn nøkkelen i bilen eller unger som låser foreldrene ute). Anonymkode: d47a7...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 1. januar #7 Del Skrevet 1. januar (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det skjønner jeg. Dekker forsikringen det da? Er jo bileier sin feil hvis han går i fra bilen på tomgang Anonymkode: b23de...714 Vil anta det avhenger situasjonen hvor mye avkortning en vil få. Om bilen blir stjålet fra en bensinstasjon blir trolig vurdert som mer uansvarlig enn fra parkeringsplassen utenfor en enebolig i landlig og tynt befolket område. Endret 1. januar av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå