Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hva tenker dere om jenter som er sammen med en psykopat?tenker der at "herregud,hvorfor kommer hun seg ikke unna?" eller "kan hun virkelig ikke se hvilken fyr han er?"

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Svært sjelden man opplever folks dårlige sider dersom man ikke bor sammen med dem. Dessuten, det kan jo være at han bare er slik akkurat da fordi han ikke liker MEG, eller andre ting. Jeg går ikke rundt og tenker over andres forhold.

Skrevet

Jeg har i mine yngre dager vært sammen med en som ikke var helt ved sien fulle fem. Mot meg vel og merke. Tror ikke noen av vennene hans så hvem han egentlig var, hvordan han løy og manipulerte de som han hadde rundt seg, og ikke minst hvordan han behandlet meg. Han holdt på meg ved å true med å ta livet sitt om jeg gikk fra han. Hadde noen sagt det til meg i dag så hadde jeg vel ikke tatt det så tungt, men da gjorde jeg det. Jeg overlevde 2 år, men da kom jeg meg heldigvis unna. Har brukt noen år på å komme meg etter han. Fordi jeg vet hvordan det kan være å være sammen med en slik person, så tenker jeg vel ikke noe annet enn "stakkars jente, jeg håper hun kommer seg unna han snart".

Skrevet

Jeg tenker at enkelte mennesker har et slikt grep om andre at det er vanskelig å komme seg vekk.

Gjest Donna
Skrevet
hva tenker dere om jenter som er sammen med en psykopat?tenker der at "herregud,hvorfor kommer hun seg ikke unna?" eller "kan hun virkelig ikke se hvilken fyr han er?"

Forstår ikke helt hva du mener - ordet psykopat er mye misbrukt. Som regel så har ikke omverdenen anelse om hvem som er psykopater på hjemmefronten.

Skrevet
Forstår ikke helt hva du mener - ordet psykopat er mye misbrukt. Som regel så har ikke omverdenen anelse om hvem som er psykopater på hjemmefronten.

:Nikke:

Skrevet

Den nærmeste familien har ofte en anelse, men det er forferdelig vanskelig å hjelpe noen som ikke "vil" hjelpes. Jeg tenker at det må være grusomt å komme under noens kontroll på den måten.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

jeg mener psykopat i ordets riktige betydning,altå menn som virkelig har diagnosen antisosial personlighetsforstyrrelse.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har respekt for hvorfor det er vanskelig å komme seg unna. Eller skal jeg si, hvorfor de ikke engang ser ting for det de er når det pågår.

Og det er sant at ordet "psykopat" er et missbrukt ord, på samme måte som man slenger ut av seg: "jeg er så deppa/deprimert" uten å være det rent klinisk.

Men om man snakker om psykopat som de ville gjort i psykiatrien:

Det er en grunn til at psykopater som gruppe, er en gruppe mennesker som sjelden kommer så langt som til behandling.

De mangler blant annet totalt selvinnsikt og empati for andre. De vil aldri selv innrømme at de har et problem, og er dermed veldig overbevisende ovenfor andre om at DE har rett.

Slenger man på at de ofte er veldig gode manipulatorer og evnen til å "styre" andre, legge all skyld på andre pluss en haug med andre egenskaper, er det IKKE lett å komme seg unna.

De sier at det er en grunn til at man skal forsøke å være obs på disse personlighetstrekkene, så man kan komme seg unna så fort man ser tegnene, for siden kan det være veldig vanskelig.

Så har man selvfølgelig mange grader av hvor "psykopat" man er, men uansett er det ikke lett for "offeret".

Skumle greier. Som kan etterlate den andre med ganske mange arr.

Gjest Gjesta
Skrevet

Om folk som er sammen med noen med psykopatiske trekk, tenker jeg "stakkars h*n". Jeg anser ikke at dette har med intelligens eller virkelighetsforståelse å gjøre.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg tenker at enkelte mennesker har et slikt grep om andre at det er vanskelig å komme seg vekk.

Den nærmeste familien har ofte en anelse, men det er forferdelig vanskelig å hjelpe noen som ikke "vil" hjelpes. Jeg tenker at det må være grusomt å komme under noens kontroll på den måten.

Enig i disse.

klart man kan tenke "hvorfor kommer h*n seg ikke bare vekk, men etter å ha vært tett på en venninnes forhold til en psykopat, ser jeg at det ikke alltid er like enkelt. Hun klarte ikke å gå fra han på egen hånd, hun ble hentet av hans beste venn som hadde begynt å skjønne tegningen

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg ville synes forferdelig synd på henne og oppfordre henne til å komme seg vekk.

Skrevet

Ja jeg tenker som trådstarter skriver. Kom dere unna!!!!

Mamma var samboer med en psykopat i mange år og har et barn med ham. Dermed satt hun i klisteret... Han hadde STORE humørsvingninger, spsielt når ha drakk. Til oss på utsiden (jeg bodde hos pappa) var han den perfekte mann. Hjemme var det annerledes. Så lenge de var lykkelige var alt vel og bra, men da mamma så tendensene i form av lyving, unnasluntring, dobbeltspill brøt helvete løs.

Mamma ble voldtatt ved flere anledninger, og det hele toppet seg da han troppet opp på døren me en kniv (hun hadde da forlatt ham). Han kom inn da han skulle levere felles barn etter skoleferie. Han og koffertene var der, barnet var ikke. Mamma lukket opp og ble holdt til fange i flere timer. Truet på livet med kniv og voldtekt.

Takk og lov er mamma sterk, kjapp og smart. Hun fikk overmannet ham (mann på over 100 kg, mamma på 60 kg) og han ble hentet av politi og sykebil knivstukket med punktert lunge.

Synes du det er verdt å være sammen med en slik psykopat?????????????

Skrevet (endret)

Det er vel ikke snakk om at noen syns det er verdt å være sammen med en psykopat, det er vel heller snakk om at for mange kan det være vanskelig/umulig å klare å bryte ut på egenhånd.

Enten fordi de er blitt psykisk nedbrutt av denne personen over lang tid, blitt manipulert og hjernevasket, pga trusler eller andre ting.

Selv om moren din var sterk nok til å komme seg vekk, betyr ikke det at alle andre er istand til det samme.

Endret av Ez Flow
Skrevet
Det er vel ikke snakk om at noen syns det er verdt å være sammen med en psykopat, det er vel heller snakk om at for mange kan det være vanskelig/umulig å klare å bryte ut på egenhånd.

Enten fordi de er blitt  psykisk nedbrutt av denne personen over lang tid, blitt manipulert og hjernevasket,  pga trusler eller andre ting.

Selv om moren din var sterk nok til å komme seg vekk, betyr ikke det at alle andre er istand til det samme.

yup

Gjest Gjest
Skrevet
Ja jeg tenker som trådstarter skriver.  Kom dere unna!!!!

Mamma var samboer med en psykopat i mange år og har et barn med ham.  Dermed satt hun i klisteret...  Han hadde STORE humørsvingninger, spsielt når ha drakk.  Til oss på utsiden (jeg bodde hos pappa) var han den perfekte mann.  Hjemme var det annerledes.  Så lenge de var lykkelige var alt vel og bra, men da mamma så tendensene i form av lyving, unnasluntring, dobbeltspill brøt helvete løs.

Mamma ble voldtatt ved flere anledninger, og det hele toppet seg da han troppet opp på døren me en kniv (hun hadde da forlatt ham).  Han kom inn da han skulle levere felles barn etter skoleferie.  Han og koffertene var der, barnet var ikke.  Mamma lukket opp og ble holdt til fange i flere timer.  Truet på livet med kniv og voldtekt.

Takk og lov er mamma sterk, kjapp og smart.  Hun fikk overmannet ham (mann på over 100 kg, mamma på 60 kg) og han ble hentet av politi og sykebil knivstukket med punktert lunge.

Flott at moren din klarte å komme seg unna.

Men jeg stiller nå spm tegn ved hvor smart hun er når hun tross alt ikke klarte å bryte med en slik psykopat før det kom barn inn i bildet.

Gjest synseren
Skrevet (endret)

Psykopater er farlige pga. de ikke har samvittighet. De kan gjøre de mest grufulle handlinger uten å få samvittighet. Merker en at en er utsatt for en psykopat bør en komme seg vekk fortest mulig, før h*n "spiser" deg opp.

De vil alltid få offeret til å se ut som den skyldige og er mestrer på å manipulere. De er ofte sjarmerende og har mange bekjente, så mange vil ha vanskelig for å forstå at dette er en farlig person for offeret h*n har pekt ut.

Endret av synseren
Skrevet

Jeg tenker ingen av delene.

Psykopater er ikke til å spøke med, de kan være både manipulerende og svært farlige.

En psykopat kan ha et ekstremt grep om et annet menneske og bryte det ned på alle tenkelige vis.

Til slutt er man ikke lenger et selvstendig individ med egne meninger og fornuftig tankegang, og dermed heller ikke istand til å komme seg vekk på egenhånd.

Gjest nobilian
Skrevet

Det kunne ikke vært bedre sagt.

Når jeg hører om menn (eller kvinner) som blir omtalt som psykopater, lukker jeg ørene.

I mitt liv har jeg møtt to, om alle jeg har hørt omtalt med ordet faktisk var psykopater, ville tallet vært to tusen.

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg tenker at jeg burde få vedkommende til å søke profesjonell hjelp. Jeg tror det er veldig vanskelig å komme seg ut av et slikt forhold ved egen hjelp desverre.

Endret av foxylady

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...