AnonymBruker Skrevet 1. januar #1 Del Skrevet 1. januar Vi bor på landsbygda i et trygt og lite miljø. Alle kjenner alle. Nå forteller min sønn at bestekompisen som bor i en annen by for å gå på skole har fått seg kjæreste og at de ruser seg sammen. Ulike typer narkotika. Foreldra til kompisen vet ingenting. Hva kan jeg som mor gjøre? Kompisen er 18 år. Anonymkode: 4a6dd...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #2 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi bor på landsbygda i et trygt og lite miljø. Alle kjenner alle. Nå forteller min sønn at bestekompisen som bor i en annen by for å gå på skole har fått seg kjæreste og at de ruser seg sammen. Ulike typer narkotika. Foreldra til kompisen vet ingenting. Hva kan jeg som mor gjøre? Kompisen er 18 år. Anonymkode: 4a6dd...af5 Gi beskjed til foreldrene? Jeg hadde satt pris på det hvis det var min sønn. Anonymkode: a5181...161 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #3 Del Skrevet 1. januar Du kan ikke gjøre noen ting, fyren er myndig og dessuten så kan du ikke vite om det bare er usanne rykter. Anonymkode: 547f4...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #4 Del Skrevet 1. januar Du får ikke gjort noe. Anonymkode: 3fea5...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #5 Del Skrevet 1. januar Det er jo bare tragisk Sånn er dessverre livet , noen havner utpå. Skal være glad han bor i en annen by, så kan evt sønnen din ha positiv påvirkning i små doser uten å bli slukt inn i det. Min har også en venn med et rusproblem og jeg er sjeleglad for at han bor langt unna. Kynisk men mest glad for at min sønn har avstand om han vil eller ei og stolt over at han viser omsorg for de som sliter og. Hjemme har venner uten de problemene Vi som har levd en stund vet jo hva rus kan gjøre med et menneske enten de vil eller ei og hvordan det sliter på pårørende så man kan fint være kynisk på vegne av egne barn Anonymkode: af9a9...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 1. januar #6 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi bor på landsbygda i et trygt og lite miljø. Alle kjenner alle. Nå forteller min sønn at bestekompisen som bor i en annen by for å gå på skole har fått seg kjæreste og at de ruser seg sammen. Ulike typer narkotika. Foreldra til kompisen vet ingenting. Hva kan jeg som mor gjøre? Kompisen er 18 år. Anonymkode: 4a6dd...af5 Du får ikke gjort så mye. Tenker at du også skal være litt stolt over at han faktisk fortalte deg det. Det betyr at du gjør en god jobb og at han stoler på deg. Prøv å ha en ordentlig samtale om konsekvenser og lignende når det kommer til narkotika. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #7 Del Skrevet 1. januar Jeg ville gjerne visst det så jeg ikke sendte penger i overflod til barnet og bidro til misbruk. Anonymkode: 8e03d...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 1. januar #8 Del Skrevet 1. januar Jeg hadde vært glad mitt barn fortalte det til meg, slik at jeg kunne råde han til hvordan håndtere dette vennskapet på tryggest mulig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #9 Del Skrevet 1. januar Om du kjenner foreldrene synes jeg virkelig du bør si noe til dem. Jeg hadde blitt kjempe skuffet om mine bekjente ikke fortalte slikt til meg, og jeg fikk vite i ettertid at de har visst. Ja, gutten er 18, men langt fra voksen. De trenger fortsatt hjelp og veiledning. Så klart man ønsker å hjelpe barnet sitt ut av noe slikt. Anonymkode: 4c453...a39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #10 Del Skrevet 1. januar Jeg ville satt pris på å vite det enten barnet mitt var 18 eller 48. Foreldrene til denne tenåringen får ikke gjort noe så lenge de ikke vet. Kanskje får de ikke hjulpet barnet sitt uansett, men jeg tenker at alle foreldre ville valgt å ha muligheten. Hvilken mor ville trukket på skuldrene og sagt, jaja, er ikke noe jeg kan gjøre med det likevel, barnet mitt er jo myndig. Sånn er dessverre livet, noen havner utpå". Tror nok din sønn har fortalt deg dette nettopp fordi han ønsker hjelp fra en voksen til å håndtere det riktig, mest sannsynlig er han i villrede, bekymret og lei seg for hva som skjer med kompisen. Så gå foran som et godt eksempel og BRY deg. Anonymkode: 02992...8f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå