Gå til innhold

Hårtap - noen som har tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ei jente i slutten av 20 årene som merker at jeg har fått tynnere og tynnere hår i løpet av de siste årene. Noen som har noen tips å komme med for å redusere dette? Evt noe som gir økt hårvekst. Håret blir også fortere fett enn før. Styler håret minimalt og dusjer det ca. annenhver dag pga. trening. 

Har ikke prøvd ut all verdens av hårprodukter da jeg ikke gidder å kaste bort penger på ting som ikke funker. 

Anonymkode: 16bb1...51d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vær forsiktig med håret ditt! Om du bruker hårstrikk ville jeg ha byttet til hårstrikk av silke f.eks.  Og prøv å ha minst mulig stramme hårfrisyrer. 

Hjelper også å flette håret i en løs flette på natten for å unngå skader på håret 

Sjekk ut håroljing også! Det tar en stund før du ser resultater men har hjulpet meg masse med mer hårvekst:-) 

Anonymkode: d1929...28f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første du må gjøre er å ta blodprøver, har du dårlig mineral og vitaminstatus så kan hårtap være et symptom. Ta også prøver for lavt stoffskifte.

Fint at du unngår mye styling! Det neste jeg ville sett på er helsen til hodebunnen. Er den tørr? Er den rød eller klør? Kan være du må ha en annen shampo&balsam, kanskje noe som gir fuktighet eller beroliger hodebunnen. Bruker du hårstrikk, gå over til hårstrikk i sateng til vanlig, så bruker du vanlige til trening. Unngå også stramme frisyrer, og flett gjerne håret om natta.

Du kan også prøve denne: https://lyko.com/no/kerastase/k-rastase-serum-anti-chute-fortifiant-90-ml?utm_medium=cpc&utm_source=prisjakt&utm_campaign=no

Ikke prøvd den selv enda men jeg har lyst

Anonymkode: ca6f6...e72

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser du sunt?

Anonymkode: 519f5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk vitaminmangler hos legen først og fremst. Er det utelukket så kan det være hormonell ubalanse. Livsstilendring vil påvirke håret i stor grad, enten det er positivt eller negativt. 

Der er ingen hårprodukter som er klinisk bevisst at øker hårvekst hos alle som bruker det. Ville vært forsiktig med å bruke mye penger på dyre produkter. Har selv brukt en del når jeg mistet mye hår, men fant ut i ettertid at det kunne skyldes både hormonell ubalanse (jeg har PCOS, og hormonene blir dessverre ikke "regulert" med p-piller) og mangel på flere typer B-vitamin. Ikke ukjent at D-vitamin kan gi hårtap.

Når vi blir eldre så kan også både hud og hår forandre seg. Det er ikke uvanlig at mange blir tynnere i håret. Menn kan miste håret helt, mens kvinner ofte bare blir tynnere i manken. Det er ikke uten grunn at en del eldre kvinner (50+) klipper håret kort. 

Husk å vask håret når det blir fett. Det er ikke noe som heter å trene bort fet hodebunn.  Går du flere dager med oljete hodebunn kan du få sår og irritert hodebunn, og det kan også føre til håravfall. Snakker av erfaring. Har fet hodebunn selv, vasker det så og si daglig. Håret mitt er sunt og hodebunnen glad. 

Anonymkode: 9d0b9...5ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp Nisim på apoteket. Be dem gi deg råd.

Anonymkode: 84da5...9d7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nisim! 

Anonymkode: 17e77...ff9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...