Amossa Skrevet lørdag kl 14:35 #41 Del Skrevet lørdag kl 14:35 Jeg er helt enig. De rike sutrer og klager. Ser de både i lokalavisen, på TV og i riksavisene. Det er så synd i dem fordi de må flytte til Sveits, skatten er for høy, vilkårene for næringslivet er for dårlig osv. osv. Det nytter ikke å fortelle dem fakta heller. At næringslivet i Norge går svært bra, at de rike er blitt stadig rikere, at få land har de samme gode ordningene for grundere og næringsliv som oss. Nei, her skal det klages! Patetisk er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet lørdag kl 14:42 #42 Del Skrevet lørdag kl 14:42 På starten av det nye året går alle våre tanker til dem som er så rike at de ikke har råd til å bo i Norge. (Nærum) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:49 #43 Del Skrevet lørdag kl 14:49 AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 11.14): Jeg har penger på sparekonto, og får penger for å gjøre absolutt ingen ting. Nesten 10.000 gratis, bare fordi jeg har en beskjeden sparekonto. Hadde jeg vært rik og hatt mer penger på kontoen, hadde jeg fått enda mer. Og allikevel klager rike ååååå kjære gud, disse skattene er så harde!!! Hvordan skal det gå med barna? Det er til å bli kvalm av. Og nei, ikke kom her med «arbeidsplasser» argumentet. Anonymkode: 9c991...2c1 Dette viser hvorfor du ikke er rik, du har ikke peiling på hva du snakker om. Du kommer ikke alltid til å få opp mot 5% rente i banken som nå, du må også skatte 22% av de pengene, pluss formueskatt om du er utsatt for det. Har du over to millioner på konto så er alt over den grensen utsatt for risiko. Hadde du satt de pengene andre steder som ett indeksfond å hadde du fått over 30% avkastning bare det siste året Anonymkode: 91a6c...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:52 #44 Del Skrevet lørdag kl 14:52 Amossa skrev (14 minutter siden): Jeg er helt enig. De rike sutrer og klager. Ser de både i lokalavisen, på TV og i riksavisene. Det er så synd i dem fordi de må flytte til Sveits, skatten er for høy, vilkårene for næringslivet er for dårlig osv. osv. Det nytter ikke å fortelle dem fakta heller. At næringslivet i Norge går svært bra, at de rike er blitt stadig rikere, at få land har de samme gode ordningene for grundere og næringsliv som oss. Nei, her skal det klages! Patetisk er det. Du kan fakta regner jeg med, rik du da? Nesten samtlige av dine innlegg er bare tullball og kjedelig tøv, har sett flere ganger du spre russisk propaganda og konspirasjonsteorier, så du er kanskje ikke så smart som du selv tror. Anonymkode: 91a6c...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortidsminister Skrevet 10 timer siden #45 Del Skrevet 10 timer siden newman01 skrev (På 18.1.2025 den 9.37): Det er jo nettopp dette som er problemet. Man HAR ikke nødvendigvis mye penger selv om eiendelene verdsettes høyt. Og det kan definitivt gå ut over selskapet om gründer og største eier selger aksjene i eget selskap. Hvorfor skal andre satse egne penger på noe til og med sjefen ikke tror på? Det er ihvertfall slik markedet ofte tolker slike signaler Daniel Ek var med på et forsøk for å kjøpe opp Arsenal i 2021... Klarte han å finne penger til det så kan han finne penger til å betale sin andel. Det er kun et veldig lite fåtall av de som betaler formueskatt som er i situasjonen at de har all formuen samlet i et selskap og som det er uforholdsmessig dyrt å gjøre om til rene penger. Så for det første AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 10.09): Kanskje markedet kan lese seg opp. Og se at det er ikke bare Daniel Ek i Spotify som gjør det for å betale skatt, men også en god del andre aksjonærer og gründere i andre selskaper. Så det er ikke et dårlig signal til markedet, det er markedet som feiltolker. Dessuten hvorfor har disse brilliante entrepenørene som bygger disse selskapene ikke tatt høyde for de utgifter som de vet vil komme, som formueskatt. Kan man spørre seg hvor brilliante de egentlig er. Skjønner heller ikke hvorfor den hypotetiske skaden på disse få rike, forsvarer at alle andre rike ikke skal betale formueskatt. Dessuten vil inntekten fra formueskatten brukes til å investere i samfunnet vi bor i. En investering som vil gi langt høyere gevinst for alle enn den fordelen rike gir til samfunnet ved å ikke betale formueskatt. Utover alt dette mener jeg at ansamling av rikdom i seg selv er korrumperende for samfunnet. Det er ingen som trenger så mye penger, og får man så mye penger kan man utøve uforholdsmessig mye makt i forhold til alle andre for å endre samfunnet i en retning som gavner dem selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 41 minutter siden #46 Del Skrevet 41 minutter siden Fortidsminister skrev (9 timer siden): Dessuten hvorfor har disse brilliante entrepenørene som bygger disse selskapene ikke tatt høyde for de utgifter som de vet vil komme, som formueskatt. Kan man spørre seg hvor brilliante de egentlig er. Skjønner heller ikke hvorfor den hypotetiske skaden på disse få rike, forsvarer at alle andre rike ikke skal betale formueskatt. Da stemmer jeg for at uføre betaler inntektsskatt ut fra en hypotetisk inntekt SkattØst mener de burde tjent om de var i full jobb. Det vil gi investeringer i samfunnet vi bor i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå