AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:18 #21 Del Skrevet onsdag kl 15:18 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men at utalandske håndverkere utkonkurrerer norske håndverkere har du ikke problemer med? Det e rkun de stakkar rike som man må ta hensyn til og gi like forutsetning til, ikke sant? Og hvis kronekursen styrker seg, og inflasjonen faller? Anonymkode: 9c991...2c1 De aller fleste norske håndverkere betaler ikke formuesskatt. Og hvis en utenlandsk håndverker jobber så mye i Norge at han utkonkurrerer nordmenn som allerede er her så vil han etterhvert bli skattepliktig her og betale skatt som den norske håndverkeren. Anonymkode: 6dbe4...ebd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:30 #22 Del Skrevet onsdag kl 15:30 Det er jo de som har lite penger som sutrer for mye. Anonymkode: b17ba...04a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:17 #23 Del Skrevet onsdag kl 16:17 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): De aller fleste norske håndverkere betaler ikke formuesskatt. Og hvis en utenlandsk håndverker jobber så mye i Norge at han utkonkurrerer nordmenn som allerede er her så vil han etterhvert bli skattepliktig her og betale skatt som den norske håndverkeren. Anonymkode: 6dbe4...ebd Poenget er at det ikke er like vilkår. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er jo de som har lite penger som sutrer for mye. Anonymkode: b17ba...04a De med lite penger kan ikke bestikke politikere. Anonymkode: 9c991...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:18 #24 Del Skrevet onsdag kl 16:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Der ser det ut som du har 200.000,- på bok eller mer siden du har fått ca 5% renter. Sett de i et globalt indexfond og ha minst 5år sparehorisont. Så vil det mest sannsynlig gi deg mer. Inflasjon og prisstigning er ca 3,4% pr år. Det vil si at pengene dine nesten synker i verdi om de står der de gjør nå. Anonymkode: f0ab6...4c5 Det er bufferkontoen min. Anonymkode: 9c991...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet fredag kl 09:26 #25 Del Skrevet fredag kl 09:26 AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 11.14): Jeg har penger på sparekonto, og får penger for å gjøre absolutt ingen ting. Nesten 10.000 gratis, bare fordi jeg har en beskjeden sparekonto. Hadde jeg vært rik og hatt mer penger på kontoen, hadde jeg fått enda mer. Og allikevel klager rike ååååå kjære gud, disse skattene er så harde!!! Hvordan skal det gå med barna? Det er til å bli kvalm av. Og nei, ikke kom her med «arbeidsplasser» argumentet. Anonymkode: 9c991...2c1 Da har du nok ikke forstått særlig mye. At de som bidrar mest gjør oss oppmerksomme på systemfeil som på sikt kan føre til at vi sitter igjen med mindre er først og fremst nyttig for oss, om vi evner å ta det til oss. "De rike" klarer seg fint. Det er nok av land som tar imot dem med åpne armer, og takknemlighet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:18 #26 Del Skrevet fredag kl 15:18 herzeleid skrev (5 timer siden): Da har du nok ikke forstått særlig mye. At de som bidrar mest Sorry, de rike bidrar ikke mest. Dette er dogmatisk tankegang. Anonymkode: 9c991...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:24 #27 Del Skrevet fredag kl 17:24 AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 11.18): Synes du det er riktig at du skal betale skatt på traktoren eller fiskebåten din hvis du kjøper den for å få gjort jobben din? Anonymkode: 763c0...ef2 Nå har vel bønder særdeles gode betingelser på avgiftsføring til fradrag, og tenker fiskere også har dette. Kjenner flere som skriver det meste av utgifter som går til bolig, og hytter i utmarka, "på gården". Det sagt er jeg enig i prinsippet. Anonymkode: 4e72e...df4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet lørdag kl 17:01 #28 Del Skrevet lørdag kl 17:01 AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 16.30): Det er jo de som har lite penger som sutrer for mye. Anonymkode: b17ba...04a Ikke akkurat nå ihvertfall. Man ser vel heller langt mer sutring om at de som har lite penger i det hele tatt overlever? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:58 #29 Del Skrevet i går, 08:58 AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 16.18): Sorry, de rike bidrar ikke mest. Dette er dogmatisk tankegang. Anonymkode: 9c991...2c1 Witzøe-arvingen bidrar muligens ikke spesielt mye. En rekke grundere og investorer har på veien til rikdom bidratt til å skape arbeidsplasser og eksportnæringer som jeg aldri kan matche som lønnsmottaker. Som foreldrene til Witzøe. Anonymkode: f0e69...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:02 #30 Del Skrevet i går, 09:02 AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 14.30): Nei, de som ikke kan betale husleie ønsker at de som karrer til seg all rikdommen skal dele, slik samfunnskontrakten tilsier. Anonymkode: 9c991...2c1 Norge har en utpreget flat lønnsprofil og omfordelende skattepolitikk. Moren min var vaskedame og kjørte fin bil. Det er ikke mulig i så mange land. Sitat Ja, og det er her "kjøp færre luksusyachter" kommer inn i bildet. De rike snakker om hva som lønner seg, alle andre snakker om hva man må. Vi kan snakke om «må» til vi er blå. Hvis vi stikker hodet i sanden og ignorerer realiteten så er det vi som blir skadelidende. Anonymkode: f0e69...ee4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:48 #31 Del Skrevet i går, 09:48 AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 11.14): Det er til å bli kvalm av. Og nei, ikke kom her med «arbeidsplasser» argumentet. Anonymkode: 9c991...2c1 Dogmatisk tankegang å tro arbeidsplasser skaper seg selv. Anonymkode: bd2d7...dd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #32 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Witzøe-arvingen bidrar muligens ikke spesielt mye. En rekke grundere og investorer har på veien til rikdom bidratt til å skape arbeidsplasser og eksportnæringer som jeg aldri kan matche som lønnsmottaker. Som foreldrene til Witzøe. Anonymkode: f0e69...ee4 Witzøe-arvingen har stått bak tidlig fase kapital til Tibber, Easee og masse andre oppstart selskaper. Fin fyr som bidrar til å skape fremtidens arbeidsplasser. Trønder er han også. Witzøe satser på grøntskifte selskaper utenfor Oslo-gryta. Norges fremtid ligger nettopp i nytenkning og risikovillighet i privat næringsliv over hele landet. Offentlig ansatte byråkrater og andre «lette» kontorstillinger vil bli erstattet av KI. Anonymkode: bd2d7...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå