AnonymBruker Skrevet 1. januar #1 Del Skrevet 1. januar ville du vært sammen med/datet en mann uten utdannelse? Eller ufør? Eller med ufaglært jobb som butikk eller vaskepersonell? Inspirert av tråden under barn og familie. Foreldre er bekymret for sin sønn på 26 år som synes det er godt nok å jobbe i butikk og spiller ellers. Flere svar sier det er vanskelig å få kjæreste om man er mann som «bare» jobber i butikk jeg er kvinne 34 år selv. Skulle mannen min miste jobben og begynt å jobbe ufaglært eller i butikk ville jeg ikke gjort det slutt med han av den grunn. Jeg elsker han jo men hadde jeg møtt noen fra scratch som «bare» jobbet på butikk eller lavtlønnet ville det vært en dealbraker for meg i 30 åra. 20 år gamle meg hadde nok ikke brydd seg. Men som voksen vil jeg ha noe mer. Det har med å gjøre at jeg ønsker å ha grei økonomi sammen med en partner og ikke slite eller være fattig. Jeg vil ha en mann som har såpass lønn at vi kan reise på ferier, kjøpe de matvarene man ønsker, ha det økonomisk greit. Kunne ha rå til at Jeg jobber redusert mens barna er små. Dette er viktige ting for meg. gaming er ingen dealbreaker så lenge det ikke går utover familietid og logistikken hjemme hva med dere andre ? Er lav utdannelse og gaming en dealbraker ? Anonymkode: ba62a...2b3 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #2 Del Skrevet 1. januar Selv droppet jeg ut av skolen etter ungdomsskolen, så følgelig null utdannelse. Så om det er en dealbreaker for noen, så gir jeg fullstendig fa.. i det. Fordi, selv med null utdannelse, så har jeg skapt et AS med mange ansatte og tar ut millionlønn hvert år, det veier opp for skolegangen jeg mangler Gamer gjør jeg også og har aldri hatt problemer med å finne meg en partner. Anonymkode: 57520...9d7 10 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #3 Del Skrevet 1. januar Som mann i en temmelig greit betalt jobb i HR må jeg si jeg aldri har skjønt hvor mye datingkapital som ligger i min jobb. Nå er jeg gift med unger så det er uansett uaktuelt men hvis kvinner er så grunne som man får inntrykk av på kg skjønner man jo at normale folk i helt ok og veldig nødvendige jobber sliter. Anonymkode: 89cf8...bfb 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #4 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): ville du vært sammen med/datet en mann uten utdannelse? Eller ufør? Eller med ufaglært jobb som butikk eller vaskepersonell? Inspirert av tråden under barn og familie. Foreldre er bekymret for sin sønn på 26 år som synes det er godt nok å jobbe i butikk og spiller ellers. Flere svar sier det er vanskelig å få kjæreste om man er mann som «bare» jobber i butikk jeg er kvinne 34 år selv. Skulle mannen min miste jobben og begynt å jobbe ufaglært eller i butikk ville jeg ikke gjort det slutt med han av den grunn. Jeg elsker han jo men hadde jeg møtt noen fra scratch som «bare» jobbet på butikk eller lavtlønnet ville det vært en dealbraker for meg i 30 åra. 20 år gamle meg hadde nok ikke brydd seg. Men som voksen vil jeg ha noe mer. Det har med å gjøre at jeg ønsker å ha grei økonomi sammen med en partner og ikke slite eller være fattig. Jeg vil ha en mann som har såpass lønn at vi kan reise på ferier, kjøpe de matvarene man ønsker, ha det økonomisk greit. Kunne ha rå til at Jeg jobber redusert mens barna er små. Dette er viktige ting for meg. gaming er ingen dealbreaker så lenge det ikke går utover familietid og logistikken hjemme hva med dere andre ? Er lav utdannelse og gaming en dealbraker ? Anonymkode: ba62a...2b3 Hva slags jobb har du? Anonymkode: 192af...c36 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #5 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selv droppet jeg ut av skolen etter ungdomsskolen, så følgelig null utdannelse. Så om det er en dealbreaker for noen, så gir jeg fullstendig fa.. i det. Fordi, selv med null utdannelse, så har jeg skapt et AS med mange ansatte og tar ut millionlønn hvert år, det veier opp for skolegangen jeg mangler Gamer gjør jeg også og har aldri hatt problemer med å finne meg en partner. Anonymkode: 57520...9d7 Spørsmålet var vel om DU kunne tenke deg å date noen som jobbet i butikk... Anonymkode: 1246c...e2f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #6 Del Skrevet 1. januar Min mann har ingen utdannelse. Men har egen bedrift som gjør det godt. Anonymkode: 0ae16...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #7 Del Skrevet 1. januar Penger og økonomi har jo selvfølgelig ingenting å si om man blir glad i hverandre. Synes det er helt sykt med slike holdninger. Anonymkode: a213e...42b 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #8 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spørsmålet var vel om DU kunne tenke deg å date noen som jobbet i butikk... Anonymkode: 1246c...e2f Ja. Mannen min jobba i butikk når jeg møtte han. Han hadde en drøm om å ha egen butikk. Men det slo han ifra seg og starta egen bedrift isteden for. Og kjør det godt no. Anonymkode: 0ae16...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 1. januar #9 Del Skrevet 1. januar Vil heller ha en mann som har en jobb med lav lønn, men som elsker jobben, enn en mann som tjener godt og klager daglig på at han hater jobben sin. Blir fort sur stemning på hjemmebane også hvis man stadig skal sutre over en jobb man hater.. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #10 Del Skrevet 1. januar Nei. Det er ikke en jobb for voksne folk Anonymkode: d8285...e3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #11 Del Skrevet 1. januar Vecky skrev (4 minutter siden): Vil heller ha en mann som har en jobb med lav lønn, men som elsker jobben, enn en mann som tjener godt og klager daglig på at han hater jobben sin. Blir fort sur stemning på hjemmebane også hvis man stadig skal sutre over en jobb man hater.. Tro meg, det spørs hvor godt han tjener i den jobben han hater. Drar han inn 2 mill i året så finner du deg i all verdens syting, make no mistake!😅 Anonymkode: e4096...557 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iðunn Skrevet 1. januar #12 Del Skrevet 1. januar Hvis han liker jobben sin og er fornøyd med lønn, arbeidstid osv, så hadde det ikke hatt noe å si for meg hvor han jobber. Verste jeg hører er folk som klager over jobben og livet sitt i årevis uten å gjør noe med det. Da hadde det ikke gått, uansett jobb og lønn. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #13 Del Skrevet 1. januar Selv jeg som ufør hadde ikke datet en butikkansatt 😂😂 Ser ned på dem! Anonymkode: 59332...367 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #14 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): ville du vært sammen med/datet en mann uten utdannelse? Eller ufør? Eller med ufaglært jobb som butikk eller vaskepersonell? Inspirert av tråden under barn og familie. Foreldre er bekymret for sin sønn på 26 år som synes det er godt nok å jobbe i butikk og spiller ellers. Flere svar sier det er vanskelig å få kjæreste om man er mann som «bare» jobber i butikk jeg er kvinne 34 år selv. Skulle mannen min miste jobben og begynt å jobbe ufaglært eller i butikk ville jeg ikke gjort det slutt med han av den grunn. Jeg elsker han jo men hadde jeg møtt noen fra scratch som «bare» jobbet på butikk eller lavtlønnet ville det vært en dealbraker for meg i 30 åra. 20 år gamle meg hadde nok ikke brydd seg. Men som voksen vil jeg ha noe mer. Det har med å gjøre at jeg ønsker å ha grei økonomi sammen med en partner og ikke slite eller være fattig. Jeg vil ha en mann som har såpass lønn at vi kan reise på ferier, kjøpe de matvarene man ønsker, ha det økonomisk greit. Kunne ha rå til at Jeg jobber redusert mens barna er små. Dette er viktige ting for meg. gaming er ingen dealbreaker så lenge det ikke går utover familietid og logistikken hjemme hva med dere andre ? Er lav utdannelse og gaming en dealbraker ? Anonymkode: ba62a...2b3 Norsk forskning fra 2023 på gifteklare Nordmenn: »Vi ønsket å undersøke dette ved å intervjue kvinner og menn i etableringsfasen om hva de ønsker i en langsiktig partnerrelasjon. Noen hovedfunn er at kvinner ønsker en mann som er sterkere med mer sosioøkonomiske ressurser enn dem selv.» »Et annet overraskende funn er sammenhengen mellom en manns mangel på ressurser som jobb, inntekt, høyde, samt personlige egenskaper som initiativ og ambisjoner, og fravær av seksuell tiltrekning hos kvinnen. Hypotesen om at når menn og kvinner blir like utdannelsesmessig og økonomisk, vil hypergami forsvinne, gjenspeiles ikke i vår forskning. https://www.idunn.no/doi/10.18261/nat.34.2.2 Anonymkode: 6f5dc...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #15 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min mann har ingen utdannelse. Men har egen bedrift som gjør det godt. Anonymkode: 0ae16...041 Enda bra at han gjør det godt nå da. Anonymkode: 6f5dc...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #16 Del Skrevet 1. januar Vecky skrev (9 minutter siden): Vil heller ha en mann som har en jobb med lav lønn, men som elsker jobben, enn en mann som tjener godt og klager daglig på at han hater jobben sin. Blir fort sur stemning på hjemmebane også hvis man stadig skal sutre over en jobb man hater.. Det er vel ingen grunn til å tro at folk med god lønn hater jobben sin noe mer enn de som har lav lønn - snarere tvert imot. Men at det er viktigere å være fornøyd på jobb enn å tjene mye er et rimelig innspill. Anonymkode: 6f5dc...382 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #17 Del Skrevet 1. januar Ja. Anonymkode: 7ff35...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #18 Del Skrevet 1. januar Høy/lang utdannelse er da virkelig ingen garanti for at man er verken smart, snill, kjærestemateriale eller et godt menneske. Er selv høyt utdannet, og for å dra et Seinfeld-sitat, vil jeg selv vurdere mange av mine høyt utdannede kollegaer som UNDATEABLE. 😅 Personen og vedkommendes kvaliteter er det som er viktig. ❤️ Anonymkode: 608eb...1e8 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enda1anonymbruker Skrevet 1. januar #19 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selv droppet jeg ut av skolen etter ungdomsskolen, så følgelig null utdannelse. Så om det er en dealbreaker for noen, så gir jeg fullstendig fa.. i det. Fordi, selv med null utdannelse, så har jeg skapt et AS med mange ansatte og tar ut millionlønn hvert år, det veier opp for skolegangen jeg mangler Gamer gjør jeg også og har aldri hatt problemer med å finne meg en partner. Anonymkode: 57520...9d7 Eg synes det er stilig med sånne historier, Gratulerer. Eg stusser litt over sånne eksempler sjøl der kvinner eg leser om og venniner eg kjenner ser etter høyt utdannede menn. Satt i en middag engang da 2 venner ble introdusert. Ene veninna hadde høyt utdannet jobb der en yngre venn ble spurt ut. Han hadde slutta skolen når han var 16 for så å begynne å jobbe. Hun hørtes jo litt sjokkert ut. Han arbeidet som maler som ikke nødvendigvis er best betalte jobben. Likevel han kjøpte sin første leilighet som 18 og han eide nå halvparten av firmaet. (skal sies det var faren sitt firma.) Virket som hun tenkte seg om litt. En annen venn er og vanlig håndverker, men han har brukt pengene smart. Eier nå flere leiligheter han leier ut og reiser mye mer enn dem fleste en typisk globetrotter. Eg vil si at 9/10 damer som sier dem ønsker seg menn med høyere utdannelse grunnet økonomi eller samtaler. Hadde revurdert i tilfelle dem hadde møtt slike karer. Så da var liksom ikke høy utdannelse noe viktig lenger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 1. januar #20 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tro meg, det spørs hvor godt han tjener i den jobben han hater. Drar han inn 2 mill i året så finner du deg i all verdens syting, make no mistake!😅 Anonymkode: e4096...557 Jeg hadde ikke orka å leve med en kronisk sur fyr som klager over jobben og inkluderer hele familien i den negative hverdagen hans. Kanskje en som i tillegg aldri kan være der for barna og delta på aktiviteter og familiesammenkomster, for han må jobbe. Han kan dra inn så mange millioner han vil, men er sånt liv hadde jeg ikke orka å være en del av. Millionlønn gjør deg nødvendigvis ikke lykkelig. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå