Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så veldig lyst å reise til Egypt, men reiser som regel med barna og vi har reist mye (Spania,Hellas,Tyrkia,+++++)

Har noen andre reist med barn til Egypt? Er det å anbefale? Mine er da 4 og 8 år.. Hva slags opplevelser kan vi få?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har ikke reist med barn til Egypt, men har vært der med en ungdomsgjeng. Jeg ville ikke tatt med mine barn dit ned (ikke når de er så små som dine hvertfall) Da må du i så tilfellet ha de i bånd. Jeg var noen ganger redd selv jeg. Folk har en helt annen kultur og måte å være på, de er ganske innpåslitne og gir seg ikke så lett. Landet var fantastisk, og folkene greie, men med små barn hadde det vært vanskelig å se hvor fint det var. Du må nok passe på de HELE tiden vil jeg tro.

Skrevet

Vi var i Egypt nå i oktober og hadde en topp ferie!! :D

Men vi har ikke barn, så jeg vet ikke hvordan det ville være. På hotellet hvor vi bodde var det mange barnefamilier - helt fra bitte små (4 mnd...hun var så søt :) ) til ungdommer...

Vi hadde litt kontakt med 3 svenske par som reiste med barn og de hadde bare possitive opplevelser bortsett fra i Kairo hvor de hadde vært på en slitsom dagstur - det værste hadde vist vært fordi "alle" ville ta på det lyslys blonde håret til de to minste jentene (4-5 år)...

Vi ble anbefalt å reise til et "fint" hotell (minst 4 stjerner) gjerne med egen shopping fordi man kunne gå litt lei av egypterenes vei og være på....vi var bare inne i byen to ganger - alt vi trengte var på hotellområdet!! Helt topp :D

På "hotellområdet" var det 8-10 spisesteder, gull-/sølvbutikk, kiosker og flere andre butikker hvor det ikke var "overivrige" selgere (mer tilpasset oss fra nord i Europa...). Hotellet hadde også egne strender (to som var langgrunne)og et korallrev slik at man ikke trengte reise ut fra hotellet for å snorkle. Selv de minste barna fikk se "morsomme fisker" da det også var en pir ut i vannet hvor det var grunnt langs langsidene av piren.

Så alt i alt tror jeg at dette er et flott sted for barnefamilier også....vi har allerede prata om og reise tilbake neste år...da sammen med to andre par som begge har barn (da får jeg noen og leke med på stranda :D ) og de har ingen betenkligheter etter å ha sett våre bilder og film....så jeg tror det blir litt som man gjør det selv...vil iallfall ikke fraråde og reise dit selv om man har barn!!!

Forresten Gjest - hva var det du var redd for??

Skrevet

Hei Rufus :)

Takk for svar !

Hvor var dere ? Dette hørtes fint ut, tror vi vil prøve. Egyptere kan kanskje være innpåsliten, men med tanke på barna så vil de nok bare være koselig. De utenlanske har en helt annen kultur og de er jo veldig glad i barn.

Det jeg er mest redd for er om det kan være noen farlige fisk i vannet osv.

Hvilket hotell var dere på? Jeg hadde jo håpet å få med meg de vanlige utfluktene. Men tenker på om de er for små for akkurat det.

Skrevet

Hei!

Vi var i Hurghada og bodde på hotell Arabia....reiste med Apollo fra Sverige...sparte litt penger på det :D

Vi fikk beskjed om at det ikke var noen av fiskene som var farlige, men de største kunne bli litt agressive dersom noen matet dem (som forøvrig ikke var lov!!). Så en som matet og jeg er ikke så tøff :oops: så jeg svømte min vei....

Det kunne også være noen "sjøpiggsvin" som kunne være vonde og tråkke på, men dersom fjernet piggene (sykestue i nærheten av hotellet....men den fikk vi heldigvis ikke brukt for!) skulle det ikke være noen problem. Men skulle jeg reist med barn ville jeg nok ha satset på badesko...for å være sikker...dessuten var det et par steder(men ikke der vi brukte bade) det ikke var så lett å gå pga litt skarpe steiner...

Vi var dessverre bare der en uke så vi fikk ikke med oss alle severdighetene - vi valgte å reise til Kairo. De hadde både en og to dagers turer dit, men vi valgte en dag. Startet fra hotellet TIDLIG (04.00 tror jeg det var)...og da sov vi i bussen nesten til vi kom fram til Kairo (jeg og barna sov til og med over et stopp :oops: )...så pyramidene, det egyptiske museet mm og var tilbake på hotellet rundt 23.00 på kvelden...men med litt "bestikkelser" (saltkjekser var tingen for dem...) var det bare et av barna som sutret litt utover kvelden på vei tilbake...

Var ikke på noen andre lengre utflukter i regi av reiseselskapet, så de kan jeg ikke si noe om...men om vi rekker å reise tilbake før dere evt reiser nedover lover jeg å komme med rapport.... :wink: (men tror ikke det blir før neste høst desverre :( )

Ellers er et vel noen småting somkan være ok og huske på....alltid ha noen småseddler (alle pengene er seddler!!) til tips...ikke kjøre minibusser - taxi er stort sett alltid billigere!!...Spør om det er noe mer du tenker på.....

God tur :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...