Gå til innhold

Hvordan pakker du bort/oppbevarer all julepynten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du en eller flere kasser? Adventspynt for seg? Papp eller plastkasser? Har planer om å sortere det finere, så det blir kjekker å hente det frem til neste jul :) noen tips?

Anonymkode: 6053d...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maaange kasser med julepynt... Oppbevares i store, gjennomsiktige plastkasser med lokk som stables oppå hverandre i en bod. Veldig greit med gjennomsiktige kasser der man ser hva som er inni, vi bruker nemlig ikke all pynten hver jul.

Anonymkode: b144b...083

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastkasser, vi har stort lager i 2. etg på garasjen. Har opplevd mus i julepynten (og andre ting), så pappkasser blir aldri brukt til oppbevaring her. 

Anonymkode: c858c...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kartonger. Forsøker å sortere etter tema. f.eks juletrekuler og juletrekulestativ i et par bokser, alle lysene i en annen, duker og tekstiler sammen osv. Synes det funker greit. I år hadde jeg en redusert julepynting, men fant enkelt det jeg skulle ha opp. En annen positiv ting med denne metoden er at det er lettere å pakke kompakt, og dermed ha færre kartonger.

Anonymkode: 95613...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kasse for advent. 
En kasse for utendørs belysning

En kasse for juletrepynt

Anonymkode: db195...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsiktige plastkasser som kan stables.

Utelys/utepynt 

Advent

Juletrepynt 

Duker/pledd/gardiner 

Julelandsby

Annen pynt

Juleserviset flyttes opp på øverste hylle i kjøkkenskapet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en stor og en medium gjennomsiktig plastkasse m lokk for generell julepynt.

En stor plastkasse m lokk for juletrepynt samt en litt mindre oppbevaringsboks med rom for de kulene som er ekstra fine og ikke har egen boks fra før.

Har juletre i plast så den har jeg egen beskyttelse for med håndtak, veldig praktisk. Har ikke noe særlig adventspynt men det hadde nok fått en egen kasse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gjennomsiktige plastkasser i ulike størrelser sortert etter enten kategori eller farge. All hvit pynt for seg, alt brun/grått for seg, alle små glass/keramikkfigurer for seg. Julekuler ((hvitt, rød og sølv for seg og annen juketrepynt i egen boks. Duker og annet stoff for seg. Har en vegg i boden hvor alle eskene står stablet. 

Ja jeg har mye julepynt, tar ikke opp alt jeg har vært pr. Fått mye hjemmelaget pynt (sydd, heklet, strikket, brodert) som jeg ikke vil kaste.  Selv om jeg har fylt stua med 10 kasser så ser det ikke overdrevet julete ut for det er ikke superrødt. Det er masse naturfarger og tema er mer vinter enn jul, så kan ha det meste av pynten oppe i hele januar uten at man vil rynke på nesa. 

Anonymkode: 6b0d1...b65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastkasser med lokk. Stoffkasser med beholdere for kuler, og avlange beholdere i stoff som har plass til gavepapir, bånd, merkelapper og nødvendig utstyr. Alt er markert med hva det er. 

Har kaldloft med hyller, så oppbevares der. 

Anonymkode: 98e96...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En for advent som settes slik at den tar vi først. En for juletrefest og resten vare pakkes

Alt i plast kasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastkasser, har rundt 10 stk.

gavepapir legges i en holder til gavepapir 

juletre og girlandere i egne poser 

Anonymkode: 37ee2...b59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en papirpose med gavepapir,gaveposer,til/fra-lapper og gavebånd. Her ligger også saks,tape og penn,så slipper jeg å lete etter det hvert år! 

Så har jeg en plastboks med juletrepynt, to med annen julepynt,og én med det jeg setter opp først, som adventsstjerner,utelys,dørkrans,adventslys osv.

Var helt nødt til å lage et system,etter noen år med alt blandet og bare kaos...

Anonymkode: 70309...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjennomsiktige plastkasser med lokk. Pynt til juletre i sånn pappkasse med rom til julekuler, pluss en plastkasse med lokk til resten. Juletreet oppbevares i original eske. Har 40 kvm bod, så alt står i en hylle der 

Anonymkode: 03d42...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastkasser med lokk. Sortert etter innhold. 1 stk med juletrepynt, 1 stk med julelys feks. Lett å se hva som er i hvilken boks. Juletreet har jeg i esken det kom i, men med ny teip på hvert år 😄

Anonymkode: 46c3b...b74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt i plastbokser med lokk, beskyttet mot mus, støv og annet shit. Har veldig mange og sorterer litt etter tema, feks nisser, trær, hvit pynt, lysholdere osv. Står i en egen "julebod".

Juletrepynt er lagt i pappesker som igjen ligger i plast bokser. Hver kule ligger beskyttet med juleservietter. Det skal være stas å ta frem hvert år.

Anonymkode: 568d6...93b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastkasser. Prøver å ha det som brukes til advent for seg, og julepynten i en annen eske. Juletrepynten for seg selv i en liten Kasse.

Anonymkode: c88fc...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre gamle kofferter. En for juletre pynt. En for annen julepynt og tilsist en for advent og ting som skal frem litt før. Hjelper å ha stor kjeller og masse oppbevaringsplass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt skal opp samtidig og alt skal ned samtidig. Oppbevares i pappkasser i kjelleren, merket «Jul». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...