AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:04 #1 Del Skrevet onsdag kl 09:04 Jeg har planer om det Står ei skål med twist fremfor meg, og jeg vurderte en bit til kaffen MEN jeg står i mot, fordi jeg vil føle meg bedre, slippe å få det enorme søtsuget og forhåpentlig få ei bedre helse framover. Anonymkode: 8c13e...ff7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:08 #2 Del Skrevet onsdag kl 09:08 Jepp! Det er mange av oss denne gangen oppmever jeg 😍 Anonymkode: 40563...f2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:11 #3 Del Skrevet onsdag kl 09:11 Meh. Anonymkode: 92713...cb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:19 #4 Del Skrevet onsdag kl 09:19 Ja. Har diabetes så både sukker og karbohydrater må reduseres. Sukkerstopp har gått greit- jobber enda med karbohydratene Anonymkode: 49e1f...7fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:23 #5 Del Skrevet onsdag kl 09:23 Har aldri skjønt «jeg må komme meg av sukker» tankegangen til folk. Det er sukker i frukt, skal dere slutte å spise frukt? Det er sukker i alkohol, skal dere slutte å drikke? Hva med at dere ikke fokuserer på sukker og heller fokuserer på et normalt kosthold? Anonymkode: e1816...08d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet onsdag kl 09:45 #6 Del Skrevet onsdag kl 09:45 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har aldri skjønt «jeg må komme meg av sukker» tankegangen til folk. Det er sukker i frukt, skal dere slutte å spise frukt? Det er sukker i alkohol, skal dere slutte å drikke? Hva med at dere ikke fokuserer på sukker og heller fokuserer på et normalt kosthold? Anonymkode: e1816...08d Jeg vil ikke spise tilsatt sukker fordi jeg får cravings av det og det gjør det vanskeligere for meg å gå ned i vekt/holde vekten. Derfor. Jeg drikker ikke alkohol, så det er liksom ingenting å slutte med. Jeg har et normalt kosthold, men uten tilsatt sukker som kroppen overhodet ikke har bruk for. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:48 #7 Del Skrevet onsdag kl 09:48 Det er så absolutt slutt på sukkeret nå ja. Jeg har ikke spist så mye av det i jula, men nok til at jeg merker det 🤪 Og til #5 som lurte på hvorfor folk fokuserer på sukkeret. Hvorfor skal vi forsvare hvorfor vi ikke vil spise sukker? Men jeg kan fortelle deg hvorfor jeg unngår sukker, inkludert mye frukt, og drikker ikke alkohol i det hele tatt. For min egen del er det fordi sukker (og raske karbohydrater generelt) medfører et så stort ubehag at jeg bare spiser det helt unntaksvis. Av ubehag kan jeg nevne høy puls, hjertebank, indre uro/stress, tørste, hyppig vannlating, kløe i underlivet, kraftig søtsuget, og en del andre ting. Jeg har ikke diabetes, men har nedsatt glukosetoleranse, og tåler sukker veldig dårlig. Det er min grunn, andre folk har andre grunner. Igjen: Hvorfor skal vi forsvare hvorfor vi ikke vil spise sukker? Anonymkode: 530ab...05d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:51 #8 Del Skrevet onsdag kl 09:51 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har aldri skjønt «jeg må komme meg av sukker» tankegangen til folk. Det er sukker i frukt, skal dere slutte å spise frukt? Det er sukker i alkohol, skal dere slutte å drikke? Hva med at dere ikke fokuserer på sukker og heller fokuserer på et normalt kosthold? Anonymkode: e1816...08d Ja, har kuttet alkohol også. Frukt nei, fordi det har fiber og gode vitaminer. Alkohol og raffinert sukker er unødvendige kalorier. Den ugne følelsen jeg får i kroppen er ikke verdt den kortvarige nytelsen det gir. Og for meg, som mange andre, er moderasjon ekstremt vanskelig rundt sukker. Dette er studert nøye, anbefaler deg å lese deg opp før du dømmer andre som fungerer på annen måte enn deg. Uansett, det er faktisk for mange langt mer sannsynlig å klare å holde seg til et sunt kosthold uten raffinrrt sukker. Anonymkode: 40563...f2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:53 #9 Del Skrevet onsdag kl 09:53 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har planer om det Står ei skål med twist fremfor meg, og jeg vurderte en bit til kaffen MEN jeg står i mot, fordi jeg vil føle meg bedre, slippe å få det enorme søtsuget og forhåpentlig få ei bedre helse framover. Anonymkode: 8c13e...ff7 Kvifor i alle dagar har du ei skål med twist framfor deg viss du skal kutte sukker? 😅 Eg hadde holdt ut max 7 minuttar før eg fann fram min favoritt: japp.. Anonymkode: c3db2...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet onsdag kl 09:54 #10 Del Skrevet onsdag kl 09:54 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har aldri skjønt «jeg må komme meg av sukker» tankegangen til folk. Det er sukker i frukt, skal dere slutte å spise frukt? Det er sukker i alkohol, skal dere slutte å drikke? Hva med at dere ikke fokuserer på sukker og heller fokuserer på et normalt kosthold? Anonymkode: e1816...08d Frukt har aldri gjort gitt noen livsstilssykdommer i motsetning til snop, snacks og alskens ultraprossesert mat. De som lider av sukkeravhengighet kan fint spise frukt. Sjokolade og godteri trigger hjernen på en helt annen måte. Fruktsukker og raffinert sukker kan ikke sammenlignes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:54 #11 Del Skrevet onsdag kl 09:54 Uproblematisk, handler bare om selvdisiplin. Går som regel ned i vekt i Jula/kommer i bedre form, da det er enklere å legge opp til trening når jeg har fri. Anonymkode: 04065...c2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:54 #12 Del Skrevet onsdag kl 09:54 Ms. Steele skrev (7 minutter siden): Jeg vil ikke spise tilsatt sukker fordi jeg får cravings av det og det gjør det vanskeligere for meg å gå ned i vekt/holde vekten. Derfor. Jeg drikker ikke alkohol, så det er liksom ingenting å slutte med. Jeg har et normalt kosthold, men uten tilsatt sukker som kroppen overhodet ikke har bruk for. Så hvis du spiser en gjendekjeks så får du «cravings» også mister du alt av kontroll og går opp i vekt? Høres mer ut som om du bruker sukker som en syndebukk. Anonymkode: e1816...08d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet onsdag kl 09:54 #13 Del Skrevet onsdag kl 09:54 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, har kuttet alkohol også. Frukt nei, fordi det har fiber og gode vitaminer. Alkohol og raffinert sukker er unødvendige kalorier. Den ugne følelsen jeg får i kroppen er ikke verdt den kortvarige nytelsen det gir. Og for meg, som mange andre, er moderasjon ekstremt vanskelig rundt sukker. Dette er studert nøye, anbefaler deg å lese deg opp før du dømmer andre som fungerer på annen måte enn deg. Uansett, det er faktisk for mange langt mer sannsynlig å klare å holde seg til et sunt kosthold uten raffinrrt sukker. Anonymkode: 40563...f2c 👏🏻👏🏻👏🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet onsdag kl 09:55 #14 Del Skrevet onsdag kl 09:55 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uproblematisk, handler bare om selvdisiplin. Går som regel ned i vekt i Jula/kommer i bedre form, da det er enklere å legge opp til trening når jeg har fri. Anonymkode: 04065...c2b Det handler om alt annet enn vilkestyrke og selvdisiplin. Overspising/sukkeravhengighet er spiseforstyrrelser, altså sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:08 #15 Del Skrevet onsdag kl 11:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvis du spiser en gjendekjeks så får du «cravings» også mister du alt av kontroll og går opp i vekt? Høres mer ut som om du bruker sukker som en syndebukk. Anonymkode: e1816...08d Jeg er ikke den du svarer, men for meg sliter jeg veldig med å holde det til én kjeks - det blir nesten hele pakken. Det samme gjelder brød. Jeg klarer ikke slutte og blir ikke mett av det. Det krever enormt med disiplin, noe ueg ikke mangler oberhodet i alle andre arenaer av livet forresten. Trening, jobb, rutiner, rus/alkohol når det var en del av livet. Men sukker trigger kroppen min til ekstrem overspising og det er derfor langt enklere å unngå det. Da lever jeg et mye lykkeligere liv, har en mye sunnere kropp, blir freshere fordi huden blir bedre, og blir aldri mer oppblåst etter måltider når jeg kutter ut sukker og brus. Pluss mye bedre søvn og enormt med energi. De første ukene er harde, men hvis jeg kutter ned på karbohydrater disse ukene er det mye enklere, og så forsvinner cravings, så lenge jeg spiser nok protein+fett ved hvert måltid. Da er det kun disiplinen når jeg ser sukker, og den er enkel å motstå nettopp med mental disiplin. Og da kan jeg fint reintrodusere karobhydrater igjen uten at det trigger cravings. Anonymkode: 40563...f2c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet onsdag kl 15:32 #16 Del Skrevet onsdag kl 15:32 Har hatt meg 3 krumkaker nå i ettermiddag. Siste rest av julekakene, men tenker at her blir det å være forsiktig med sukker til hverdags og så bittelitt kos i helgene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå