AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:24 #1 Del Skrevet onsdag kl 01:24 Min snart 14-åring har ingen venner. Han går med folk på skolen, men aldri på fritiden. Så nyttårsaften ble med meg, pappaen og to storesøsken som dro til venner i åttetiden. Utrolig kjedelig kveld for han som satt igjen. Han ville helst være alene på rommet og game. Vi fikk ham med til måltidet og en omgang kort som varte i 10 minutter. Hva ville dere funnet på med ham om dere var i samme situasjon? Anonymkode: def46...2a2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:28 #2 Del Skrevet onsdag kl 01:28 Festdagene er et resultat av hverdagene. Så dersom han foretrekke å sitte på rommet på fritiden og game, så blir det kanskje litt få invitasjoner IRL? Anonymkode: 9108b...612 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:29 #3 Del Skrevet onsdag kl 01:29 Min 14 ring har venner, men han får ikke være med de på kvelden enda, da skal vi være sammen som familie. Han ville nok kanskje helst vært hjemme han også, men han hadde ikke noe valg . Anonymkode: 162a3...d54 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:30 #4 Del Skrevet onsdag kl 01:30 Brettspill? Inviterte dere ingen på besøk? Anonymkode: 76739...348 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:31 #5 Del Skrevet onsdag kl 01:31 Jeg tenker at han er for ung til å ha ansvar for egen psykiske helse. Lirk de med dere, med hva enn de trenger for motivasjon. Anonymkode: be586...b61 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet onsdag kl 01:32 #6 Del Skrevet onsdag kl 01:32 Hvorfor ikke invitere de han er med på nyttårsaften? Overnatting, god mat, film, fyrverkeri.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:32 #7 Del Skrevet onsdag kl 01:32 Min var også hjemme. Så film og spiste godteri. Han har venner, men de møtes helst på trening eller via nettspill. Ikke stress ♥️ Anonymkode: 78975...b9c 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:35 #8 Del Skrevet onsdag kl 01:35 Er vel like vanlig som uvanlig å feire med venner. De er jo alt for unge til å drikke. Anonymkode: 8a25c...4ae 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet onsdag kl 01:37 #9 Del Skrevet onsdag kl 01:37 Sånn er verden, mange faller utenfor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet onsdag kl 01:37 #10 Del Skrevet onsdag kl 01:37 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vel like vanlig som uvanlig å feire med venner. De er jo alt for unge til å drikke. Anonymkode: 8a25c...4ae Handler vel ikke om drikking eller rus generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:38 #11 Del Skrevet onsdag kl 01:38 Mange 14-åringer som kun er med familien på nyttårsaften. Anonymkode: de8ee...0ae 35 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:43 #12 Del Skrevet onsdag kl 01:43 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Min snart 14-åring har ingen venner. Han går med folk på skolen, men aldri på fritiden. Så nyttårsaften ble med meg, pappaen og to storesøsken som dro til venner i åttetiden. Utrolig kjedelig kveld for han som satt igjen. Han ville helst være alene på rommet og game. Vi fikk ham med til måltidet og en omgang kort som varte i 10 minutter. Hva ville dere funnet på med ham om dere var i samme situasjon? Anonymkode: def46...2a2 Er det tenåringen eller du som mener han hadde en kjedelig kveld? Hos oss er det en selvfølge at 13-åringen er hjemme med oss på nyttårsaften, har ikke vært spørsmål om noe annet heller heldigvis. Trodde ikke det var vanlig å feire med venner når man er så ung. Anonymkode: 9570d...bde 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:46 #13 Del Skrevet onsdag kl 01:46 Min 14-åring var også hjemme, vi spilte spill og hadde pakkelek og fikk tiden til å gå med å ha litt fyrverkeri osv. Hadde besøk av en venninne av meg, storebroren gikk ut på fest etter middag. Jeg tenker det er lurt å planlegge noen aktiviteter sånn at de ikke blir sittende å spille en sånn kveld. Det kan også være lurt å se om han ikke kan få til mer sosial omgang i året som kommer? Finne en fritidsaktivitet som han trives med f.eks? Min eldste hadde ikke mange venner tidlig i ungdommen, men han begynte på Taekwondo og traff mange likesinnede der, nå går han siste året på vgs og har mange venner, så det kan fort ordne seg ❤️ Anonymkode: 6d0ca...acd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:48 #14 Del Skrevet onsdag kl 01:48 Min 20-åring har ennå aldri feiret nyttår sammen med venner. 🥲 Men det gjenspeiler jo hverdagen som også stort sett er uten venner. 😢 Anonymkode: 2eb82...007 1 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:57 #15 Del Skrevet onsdag kl 01:57 Jeg skjønner ikke helt. Mener du at 13 åringen skulle ha feiret med venner? Når ble det vanlig? Her feiret både 15 og 13 åringen hjemme. Det har aldri vært ett tema at de skal feire med venner før vgs. Vi hadde middag besøk, spilte brettspill og koste oss. De gikk opp etterhvert og spilte litt playstadion/VR før vi gikk ut sammen ca kvart på 12. Eldste mann reiste på fest med venner etter middagen. Han er 17 og det er første året han er med venner og ikke hjemme med oss på nyttåraften Anonymkode: 538aa...918 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 02:00 #16 Del Skrevet onsdag kl 02:00 Jeg har aldri feiret nyttårsaften sammen med venner, det har for meg alltid været en festdag med familien, nesten sånn som julaften. Anonymkode: c7631...2dd 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 02:11 #17 Del Skrevet onsdag kl 02:11 Er vel helt normalt at en 14-åring er hjemme på nyttårsaften? Det var da mine da de var på den alderen. Og har han kompiser på skolen, så er han sikkert sosial både med dem og andre på nett. Se filmen Ibelin🥰 Anonymkode: 07ba8...141 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 02:13 #18 Del Skrevet onsdag kl 02:13 Trodde det var normalt med familie nyttår. Har du spurt om han gamer med venner? Anonymkode: bcb75...947 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 02:17 #19 Del Skrevet onsdag kl 02:17 Har en 13-åring. Og en 16-åring. Og en 19.åring. Ingen 13-åringer (eller14, eller de fleste på 15), er på fest nyttårsaften, eller feirer med venner. Noen flere 16-åringer gjør det, enda flere 17-åringer osv, men altså, dere har ingen fest eller særlig feiring på nyttårsaften selv, ingen venner på besøk, ikke noe selskap? Vi hadde fest i kveld. Det var to andre unge tenåringer hos oss. De 3 ble litt tvangssosialisert med brettspill og film. Kl.24 gikk vi alle ut og så på fyrverkeriet. Anonymkode: abff9...16c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nimbus Skrevet onsdag kl 02:19 #20 Del Skrevet onsdag kl 02:19 Det er vel mest vanlig å feire med familie for 14 åringen 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå