Gå til innhold

Hunder ute 00 på nyttårsaften

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en hund som ikke er og aldri har vært noe redd for raketter, 12 år gammel. Kan helt fint gå ute med han midnatt midt i Oslo. Er vel vant til mange inntrykk og hatt god opplæring på høye lyder osv opp gjennom.

Anonymkode: 98a51...e27

Slik er vår hund også - vant med lyd, lys og skrik og skål fra festfolk midt i Oslo sentrum. Hunden liker å være der det skjer sammen med oss. Rolig og harmonisk så lenge den er med oss. Eldre hund men har vært slik siden valpestadiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Andrea59 skrev (24 minutter siden):

De færreste lufter vel akkurat rundt 12 - men det smeller jo jevnt fra tidlig kveld til langt over midnatt - så det er ikke lett å unngå. I fjor prøvde jeg å lufte kl 19 og 02 - begge ganger traff vi på fyrverkeri og hundene ble redde. Får lyst til…veldig stygge ting…med dem som ikke kan holde seg til riktige tider…

Vel, både 19 og 02 er innafor tidsrommet med "riktige tider" som du kaller det. 

Anonymkode: b65c5...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok med bikkja på skytebanen da den var 10-12 uker for å sørge for at den ikke ble skuddredd. Brydde seg overhodet ingenting om fyrverkeri på nyttårsaften. Folk som ikke lærer bikkja si til ikke å være redd er hovedproblemet.

Anonymkode: 51b3c...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min hund hadde gode nerver og syntes fyrverkeri var spennende. Stjerneskudd var enda mer populære, der måtte jeg passe på så ikke hun fikk tak i dem. 

Anonymkode: 1f628...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to var ute med oss, dem brydde seg ikke noe om smellene, er usikker på hvordan det hadde gått om de var inne alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine hunder er ikke redd for skudd eller raketter, men de er ikke ute ved midnatt på nyttårsaften. Det har de ikke noe behov for, og det fornuftige er å ikke ta hunden ut da. Det er bare trist å lese om hunder som er blitt skremt og har forsvunnet nå. Alle de var riktignok ikke ute ved midnatt, men noen var dessverre det. Eiere som nå ikke skjønner hvorfor hunden ble skremt, den har jo ikke blitt det før? 

Anonymkode: 1b86a...40d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mine hunder synes raketter er døds kult. Så fort det smeller løper de til døra og vil ut. Leker rundt og svarer litt tilbake. De ble drit sure da de ble holdt inne midnatt igår, og verdens lykkeligste da de slapp ut noen minutter over.

Anonymkode: da6cd...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ene katten elsker å være med ut og se på rakettene. Vil helst sitte på armen.

Man kjenner sine dyr. 

Anonymkode: 2890b...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hunden digger raketter. Vil være med ut og se på.

Anonymkode: d9e99...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde selvfølgelig aldri tatt med hunden min ut for å se på fyrverkeri dersom jeg visste at han ble redd eller ikke visste hvordan han ville reagere, men min bryr seg overhodet ikke om fyrverkeri og smell så vi tok han med ut ved midnatt nyttårsaften. Tok video av han når det sto på "som verst", han bare luffer rundt, snuser, markerer og prøver å spre lukta si 😅

Det skal sies at vi går aldri i nærheten av der det skytes opp/områder hvor folk står å skyter opp for man vet jo aldri hva folk finner på med fyrverkeri/er uheldig med. Er f.eks. mer redd for at noen er uheldig med å bikke fyrverkeriet mot oss eller lignende. 

Anonymkode: 32b7d...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...