AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:08 #161 Del Skrevet onsdag kl 11:08 Om det er så forbaska ille som mange skal ha det til i denne tråden så skulle man tro at alt av dyr, være seg kjæledyr, husdyr eller ville dyr, vært traumatiserte eller døde. Eller skadde. Merkelig at det isåfall er så lite om det i nyheterne da. Jeg er for måtehold. Jeg er for at det er regulert. Men mange her har en utopisk tankegang og bærer preg av å bli krenket av det aller meste. Anonymkode: 32b2b...b09 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:13 #162 Del Skrevet onsdag kl 11:13 Thyra skrev (20 minutter siden): Mat må man ha, ikke nødvendigvis kjøtt, men alt vi spiser setter vel sitt avtrykk på naturen på en eller annen måte. Men raketter er fullstendig unødvendig. Og for dem som elsker raketter, raketter synes lang vei. Hvorfor så mange på død og liv må sende opp eget fyrverkeri, skjønner jeg ikke. Det er helt gratis å se på andres. Hva med alkohol? Er det nødvendig? Er det verdt alle lidelser der medfører? Anonymkode: 9774e...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet onsdag kl 11:14 #163 Del Skrevet onsdag kl 11:14 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med å heller leie en hytte i skogen, eller på annet vis reise vekk fra der folk og raketter er, de få dagene i året dette er snakk om? Slik at ikke gullhundene dine dævver av skrekk? Er vel dyremishandling å ikke reise vekk når du VET at de blir redde hvert år, eller? Og hvis du ikke har anledning til å reise vekk, da bør du vel ikke ha hund da? For du vet jo at nyttårsaften kommer? Men du gjør ingenting med det og lar dem lide? Annet enn å «gå rundt å være sur på samfunnet» da selvfølgelig… Anonymkode: 2957b...e74 Det blir helt feil sammenlikning fordi fyrverkeri er ikke en nødvendighet. Du kan sammenligne det med at naboen skal ha full fest på bursdagen sin årlig. Da skal han ha dundrende musikk fra morgen til kveld, gjerne i flere dager til ende. Folk skal fly rundt, være drita fulle og skremme ungene dine. Tror du hadde blitt ganske sur da. Vi mennesker gjør mye stygge ting. Mye av det kan vi begrense og andre ting kan vi kutte helt ut. De tingene vi gjør som ikke har noe annet for seg enn å plage annet liv, som fyrverkeri bør vær fulstendig forbudt. Jeg har aldri hørt noen klare og komme med et eneste godt argument for hvorfor vi skal ha fyrverkeri. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:15 #164 Del Skrevet onsdag kl 11:15 Nei, eller jo. Men fyrverkeri har vi drevet med i maaange år, så hvorfor skal dyra i skogen bli med redd nå enn for 40 år siden? Så vi fyrer opp noen raketter som hører med på nyttårsaften. Så regner jeg med at dyra i skogen klarer de 5 minuttene med litt smell. Så lever de livet videre i skogen etterpå. Så tenker jeg de mange hysteriske menneskene som finnes kan ta seg en bolle og slappe av. Anonymkode: 42f04...aef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet onsdag kl 11:18 #165 Del Skrevet onsdag kl 11:18 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, eller jo. Men fyrverkeri har vi drevet med i maaange år, så hvorfor skal dyra i skogen bli med redd nå enn for 40 år siden? Så vi fyrer opp noen raketter som hører med på nyttårsaften. Så regner jeg med at dyra i skogen klarer de 5 minuttene med litt smell. Så lever de livet videre i skogen etterpå. Så tenker jeg de mange hysteriske menneskene som finnes kan ta seg en bolle og slappe av. Anonymkode: 42f04...aef Hvem sa de ikke ble redde for 40 år siden? Og… 5 min??? Her i Oslo startet de kl 18 i går og siste rakett jeg ble vekket av var kl 05. Det er 11 timer i panikk og frykt for alt levende rundt oss det. Og ja, vi har både rådyr, elg, fugl, rev og grevling i hagen. Mange dyr i byen også, så ingen grunn for god samvittighet fordi man fyrer opp eksplosivene sine i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet onsdag kl 11:20 #166 Del Skrevet onsdag kl 11:20 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva faen. Når du ikke gidder å reise vekk fra folk og raketter på nyttårsaften så er det vel ikke de som sender opp fyrverkeri det er noe galt med? Anonymkode: 2957b...e74 Det er ikke alle som bare kan reise vekk i uka før jul, under jul og etter jul pga at noen harrytasser skal leke rednecks på nyttårsaften. De fleste av oss har forpliktelser til samfunnet. Men, det er vel over disse knølene som er tilhenger av fyrverkeri sin fatteevne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet onsdag kl 11:23 #167 Del Skrevet onsdag kl 11:23 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men kyllingen som din toåring spiser daglig i barnematen sin, den er greit å ta livet av eller? Og skinka du har på skiva di? Den grisen var det ikke så nøye med? Hva med spurven som før bodde der huset ditt nå står? Har du tenkt noe på han? Og når toåringen din slår seg vrang i det offentlige rom og hyler og skriker, enten det er på restaurant eller på bussen eller fly, det er helt greit? Eller når toåringen din blir russ og holder andre våkne om natta, null stress? Anonymkode: 2957b...e74 Jeg er veganer og guttungen vegetarianer. Vi er svært bevisst miljøet og det rundt oss - antakelig langt mer enn deg. Så min samvittighet er relativt ren. Om vi hadde spist kjøtt hadde det likevel vært en helt annen sak. Mennesket er omnivores og spiser i utgangspunktet «alt». Spise gjør vi for å leve, fyre opp raketter er alt annet enn overlevelse. Det er noen få sekunder med moro for fulle tullinger som synes sprengstoff er gøy, kostnaden er ren lidelse. At en 2-åring slår seg vrang på butikken må man faktisk bare leve med i et samfunn, tåler du ikke det får du flytte ut på den nøgne ø 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:23 #168 Del Skrevet onsdag kl 11:23 Tenker jeg skal ta en lang gåtur i skogen nå, regner med at jeg finner mange døde dyr. Anonymkode: 7d0ae...fad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:24 #169 Del Skrevet onsdag kl 11:24 kommodevaran skrev (5 timer siden): Hovedproblemet er jo ikke de få timene med smell rundt nyttår, men det faktum at folk ikke klarer å beherske seg og begynner å sende opp raketter flere uker før nyttår, og fortsetter langt uti januar. Selvfølgelig kan man ta ansvar for dyrene sine akkurat rundt nyttår, noen få timer der man holder dyra inne og evt. avleder oppmerksomheten til redde dyr eller tar dem med til roligere områder, det burde alle dyreeiere klare. Det er overkommelig for både bønder, hesteeiere, katteeiere, osv. Men det blir helt umulig å skulle passe på alle disse dyrene og holde dem innendørs i flere uker i strekk, bare fordi folk ikke klarer å holde oppskytingen til de få timene det faktisk er lov. De fleste hester blir kokkelimonke av å holdes inne 24/7 over lengre tid, og lykke til med å ikke lufte bikkja på to måneder... Det er så mange ulykker hvert eneste år, at man skulle tro folk snart forstod hvor alvorlig dette kan være. Men neida, man mååååå jo teste rakettene tre uker før nyttår! Om det ikke blir totalforbud, så burde det i det i det minste bli flere soner med forbud, og aller helst forbud for privatpersoner å sende og skyte opp. Vet det er mange som f.eks tar med bikkja på hytta rundt nyttårstider for å slippe unna fyrverkeriet, og da er det rett og slett kvalmende å vite at det også er folk som tar med raketter dit opp og skyter opp til alle døgnets tider. Noen friområder burde det være for dem som vil komme seg unna. Ikke fritt for på hytta heller. Her vi er, langt til fjells, så var det masse raketter i tre dager.. Anonymkode: 88150...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:25 #170 Del Skrevet onsdag kl 11:25 malifika skrev (1 minutt siden): Det er ikke alle som bare kan reise vekk i uka før jul, under jul og etter jul pga at noen harrytasser skal leke rednecks på nyttårsaften. De fleste av oss har forpliktelser til samfunnet. Men, det er vel over disse knølene som er tilhenger av fyrverkeri sin fatteevne. Man trenger jo ikke å reise bort før på selve nyttårsaften. Hvorfor overdriver du så voldsomt? Om man er så bekymret for det ene døgnet i året så kan man helt fint planlegge å ta seg fri og reise bort for disse 24 timene. Det er LOV å gjøre noe selv for å forbedre situasjonen også, ikke bare kaste hendene i været og forvente at hele verden danser etter akkurat din pipe. Anonymkode: 32b2b...b09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet onsdag kl 11:25 #171 Del Skrevet onsdag kl 11:25 Barna begynner å bli store nok til at det er veldig stas med fyrverkeri, så i år kjøpte jeg for første gang masse fyrverkeri som vi brukte nesten en time på å fyre opp. Var veldig gøy for store og små! Tenker det er langt verre med alle egoistiske dyreeiere som holder hunder og katter fanget i små leiligheter hele livene deres, gjerne mens de er borte 8 timer om dagen uten noen til å passe på, og «luftet dem» litt bare så de får gått på do. Det burde nok kanskje forbys. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:29 #172 Del Skrevet onsdag kl 11:29 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Om det er så forbaska ille som mange skal ha det til i denne tråden så skulle man tro at alt av dyr, være seg kjæledyr, husdyr eller ville dyr, vært traumatiserte eller døde. Eller skadde. Merkelig at det isåfall er så lite om det i nyheterne da. Jeg er for måtehold. Jeg er for at det er regulert. Men mange her har en utopisk tankegang og bærer preg av å bli krenket av det aller meste. Anonymkode: 32b2b...b09 Du leser altså lite nyheter. Det er saker om dette hvert år. Anonymkode: e8acf...55d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:30 #173 Del Skrevet onsdag kl 11:30 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du leser altså lite nyheter. Det er saker om dette hvert år. Anonymkode: e8acf...55d Link i vei. Anonymkode: 32b2b...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:32 #174 Del Skrevet onsdag kl 11:32 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du leser altså lite nyheter. Det er saker om dette hvert år. Anonymkode: e8acf...55d Og da forventer jeg at det er store og mange oppslag med tanke på hvordan ting blir fremstilt i denne tråden. Kom igjen, link i vei siden jeg leser så lite nyheter. Ikke bare rams opp gamle nyheter. Anonymkode: 32b2b...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:32 #175 Del Skrevet onsdag kl 11:32 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man trenger jo ikke å reise bort før på selve nyttårsaften. Hvorfor overdriver du så voldsomt? Om man er så bekymret for det ene døgnet i året så kan man helt fint planlegge å ta seg fri og reise bort for disse 24 timene. Det er LOV å gjøre noe selv for å forbedre situasjonen også, ikke bare kaste hendene i været og forvente at hele verden danser etter akkurat din pipe. Anonymkode: 32b2b...b09 Ikke meg, men mange kjæledyr er ikke glad i å reise. Jeg kan så klart skaffe barnevakt til kidden, putte kattene i bur og sitte i bilen med de langt fra folk. Men de hater å kjøre bil så da er vi like langt. Anonymkode: e8acf...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:33 #176 Del Skrevet onsdag kl 11:33 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og da forventer jeg at det er store og mange oppslag med tanke på hvordan ting blir fremstilt i denne tråden. Kom igjen, link i vei siden jeg leser så lite nyheter. Ikke bare rams opp gamle nyheter. Anonymkode: 32b2b...b09 Du bør klare å google selv. Det er plenty av saker om skremte hunder, fugler og andre dyr. Anonymkode: e8acf...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:34 #177 Del Skrevet onsdag kl 11:34 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du leser altså lite nyheter. Det er saker om dette hvert år. Anonymkode: e8acf...55d Ett kriterie til; fra store m AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke meg, men mange kjæledyr er ikke glad i å reise. Jeg kan så klart skaffe barnevakt til kidden, putte kattene i bur og sitte i bilen med de langt fra folk. Men de hater å kjøre bil så da er vi like langt. Anonymkode: e8acf...55d Vet du hva, da får folk jobbe litt mer med kjæledyrene sine...Om de hater å reise, om de ikke er vant til høye lyder etc etc... igjen; vær løsningsorienterte!! Anonymkode: 32b2b...b09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet onsdag kl 11:34 #178 Del Skrevet onsdag kl 11:34 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hva med å heller leie en hytte i skogen, eller på annet vis reise vekk fra der folk og raketter er, de få dagene i året dette er snakk om? Slik at ikke gullhundene dine dævver av skrekk? Er vel dyremishandling å ikke reise vekk når du VET at de blir redde hvert år, eller? Og hvis du ikke har anledning til å reise vekk, da bør du vel ikke ha hund da? For du vet jo at nyttårsaften kommer? Men du gjør ingenting med det og lar dem lide? Annet enn å «gå rundt å være sur på samfunnet» da selvfølgelig… Anonymkode: 2957b...e74 Jaja, god bedring til deg 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:35 #179 Del Skrevet onsdag kl 11:35 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du bør klare å google selv. Det er plenty av saker om skremte hunder, fugler og andre dyr. Anonymkode: e8acf...55d Nei jeg klarer ikke det. Jeg er så dårlig på å lese nyheter. Så det burde være enkelt for deg å begrunne kommentaren din med linker. Kom igjen nå da.... Anonymkode: 32b2b...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:36 #180 Del Skrevet onsdag kl 11:36 mommyaka skrev (29 minutter siden): Herregud så sinna..om dinr barn er redd for hunder hele tiden må.du jobbe med dette. Ikke skylde på oss som har hunder som oppfører seg. Tror du må jobber med ditt hat mot hunder..for du overfører dette til dine barn. Herregud så sinna, om dine bikkjer er redd for fyrverkeri så må du jobbe med dette. Anonymkode: 2957b...e74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå