Gå til innhold

Dere som smeller fyrverkeri.Tenker dere på alle dyrene som lider denne dagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper det blir forbudt. Kattene var livredde. Stinker, gjør det også. 

Anonymkode: e8acf...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tenker folk som holder hunder i fangenskap i små leligheter i sentrum og bruker titusenvis av kroner på kjæledyr at de kunne brukt pengene på å hjelpe fattige i Norge og i andre land i stedet....

... og ute i det ville livet - ville dyr blir spist i hjel av parasitter, revet opp av rovdyr... og dør stort sett pinefull død.

... jeg liker fyrverkeri.

Anonymkode: d29f6...05f

Forskning viser at folk som ikke har hund (eller andre kjæledyr) gir mer penger til fattige i Norge og andre land....eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om det var årets dummeste kommentar har ikke du lest mye altså 😂😂😂

Jeg gjør hva faen jeg vil, og ja, jeg gidder ikke å stoppe med fyrverkeri før noen av de landene gir seg.

Bikkja mi reagerer ikke, katten reagerer ikke, undelaten min koser seg med musikken vi spiller.

Det å dra inn helsetilbud er lavmål av deg. Det har ingenting med denne tråden å gjøre.

Anonymkode: cdffd...955

Og det har ingenting med tråden å gjøre at de skyter opp fyrverkeri i USA, Russland og Kina heller. Var derfor jeg dro det inn, for å illustrerer for deg hvor dum du er. Men, siden hverken katten DIN, Hunden DIN eller undulaten DIN reagerer på fyrverkeri så evner du ikke å tenke på at andre dyr reagerer. Sånn sett beviser du bare din egen dumhet på egenhånd.

Anonymkode: 94d6b...421

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har hatt små barn og vi rakk fint å fyre opp litt småtteri innenfor vinduet på 18.00-02.00. Jeg ser ingen grunn til å sende opp noe før eller etter, små barn eller ei.

Anonymkode: 3898e...2c3

Egoistiske rasshøl er vi alle sammen.

Mine småbarn går rundt og er livredde for hunder 24 timer i døgnet, 365 dager i året (spesielt når det ikke er båndtvang), fordi slike som deg er noen egoistiske rasshøl som synes det er så jævlig stas å ha bikkje.

Du er dessuten ute og lufter bikkja di HVER dag slik at den får PISSA overalt i nabolaget der småbarn som mine leker.

Nå som det er snø så ser man det, og unger synes gul snø er morsomt. Takk skal du ha ditt egoistiske rasshøl.

Anonymkode: 2957b...e74

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tenker folk som holder hunder i fangenskap i små leligheter i sentrum og bruker titusenvis av kroner på kjæledyr at de kunne brukt pengene på å hjelpe fattige i Norge og i andre land i stedet....

... og ute i det ville livet - ville dyr blir spist i hjel av parasitter, revet opp av rovdyr... og dør stort sett pinefull død.

... jeg liker fyrverkeri.

Anonymkode: d29f6...05f

Hvorfor hjelper ikke du de fattige med de pengene du bruker på fyrverkeri, hvis du er så opptatt av hva andre bruker pengene sine på? Ikke kom med at du hjelper ellers. Det er fortsatt mulig for deg å gi mer tydeligvis. 

Jeg som hundeeier plukker ikke opp hundebæsj før dere som skyter opp raketter rydder opp etter dere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men du er ikke hyklersk?

Der du går på butikken hver uke og kjøper kylling?

Mat må man ha, ikke nødvendigvis kjøtt, men alt vi spiser setter vel sitt avtrykk på naturen på en eller annen måte. Men raketter er fullstendig unødvendig.

Og for dem som elsker raketter, raketter synes lang vei. Hvorfor så mange på død og liv må sende opp eget fyrverkeri, skjønner jeg ikke. Det er helt gratis å se på andres.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du så EN forvirret fugl...? 

Naturen er et rått sted, "survival of the fittest" og folk nå er helt idiot når det kommer til "å ta vare på dyrene". Dyrene i naturen tar vare på seg selv. Ellers dør de og blir til føde for dem som kan klare seg selv. 

Her hadde vi felles oppskytning og det fungerte helt topp!  Alle trakk ned til sentrum og så fellesoppskytning som varte noen få minutter på nyttårsaften. Men "dyreelskerne" her skrev side opp og side ned om dritt på Facebook så nå gidder det ikke å arrangeres felles fyrverkeri mer. Så neste år er vi tilbake til at alle sitter på hver sin tue og skyter på hverandre, sender opp nødraketter og hagleskudd i ukesvis istedenfor den gode ordningen vi hadde. Helt topp, hurra for dyreelskerne!

Til dere med kjæledyr: dere vet det går ann å trene opp dyrene? Det går ann å kjøpe beroligende til dem hos dyrelegen? Det går ann å skåne dem selv fremfor å forlange at hele samfunnet skal bøye seg for dere sytepaver?

DU vil ha dyr! Flott! Ta nå vare på det selv!

Anonymkode: fe302...1d3

Nei, det er du som skriver som en idiot her. Hvor gammel er du? Jeg husker en tid med mye mer fugler enn det er nå, så vi må ta vare på fuglene og ikke drite oppi dem slik som du gjør. Og det at jeg ser EN forvirret fugl fra kjøkkenvinduet mitt, som er et svært begrenset område, betyr at det er massevis av forvirrede og forskremte fugler andre steder som sliter med å finne mat i et område de ikke er vant med å være, og at rundtom er det både fugler og andre dyr som har brukt verdifull energi til å flykte. Det er et enkelt regnestykke. Men det er selvsagt et vanskelig regnestykke om alt man bryr seg om er seg selv.

"Tellinger på fôrplasser og av vannfugler rett før og rett etter nyttårsaften har vist at betydelig færre fugler er på de faste plassene første nyttårsdag, forteller Falkenberg. Det betyr at de har flyttet på seg eller gjemt seg."
https://www.forskning.no/dyreverden-fugler/fugler-flyr-ut-for-a-redde-livet-nar-fyrverkeriet-smeller/2294917

Det er forresten rart at man blir oppfordret til å alltid ha hunder i bånd om vinteren så de ikke jager dyr som trenger sine vinterreserver for å overleve. Men fyrverkeri er helt greit. Det gir jo ingen mening.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Håper alle mennesker som bevisst påfører andre mye lidelse selv lider ensomme på slutten av sine liv. ❤️

Anonymkode: c28eb...846

Slik som deg hver gang du går på butikken og kjøper animalske produkter som kjøtt, egg og melk?

Eller når du kjører bil, buss, båt og fly, som ikke bare forurenser lufta men i tillegg bråker og skremmer dyr?

Eller dyrene som før hadde hjemmet sitt der du nå har okkupert og satt opp boligen din?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt poeng.... Norske katter dreper millioner av fugler hvert eneste år, men det driter norske katteeiere i. De kaller seg selv for dyrevenner, men er de egentlig det når de tillater domestiserte dyr å drepe millioner av fugler hvert eneste år, og mange av disse er pårødlista?

https://www.nmbu.no/fakulteter/veterinaerhogskolen/katter-dreper-millioner-av-fugler-og-pattedyr-i-norge-hvert-ar-hva

Anonymkode: 9774e...38f

Noen tall på hvor mange dyr, fugl og insekter som blir drept av mennesker, for sammenligning?

Vokste opp med katt som gikk fritt ute, og kan telle på fingrene hvor mange fugler den tok i løpet av sitt 15 år gamle liv. Den tok ett ekorn og en skjære. Mus og spissmus tok den mye av da.

Mistet tellingen på hvor mange fugler som daua fordi de krasja i vinduene i huset, og satte seg fast i bærnota. Før var det mye variert dyreliv her vi bor. Etter at de hogg ned hele skogen og byggefeltet kom, så har vi ikke sett snurten av et piggsvin eller et ekorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil gjerne lese denne forskningen, hvor finner jeg den? For det høres ut som en løgn du akurat diktet opp.... 

Anonymkode: ec39e...9c8

At du ikke skjønner at kattene våre er massemordere mhp fugl er ikke noe jeg gidder å utdanne deg på, kjapp google så får du opplyse deg selv.

"Funnet på selv" latterlig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mine småbarn går rundt og er livredde for hunder 24 timer i døgnet, 365 dager i året (spesielt når det ikke er båndtvang), fordi slike som deg er noen egoistiske rasshøl som synes det er så jævlig stas å ha bikkje.

Du er dessuten ute og lufter bikkja di HVER dag slik at den får PISSA overalt i nabolaget der småbarn som mine leker.

Nå som det er snø så ser man det, og unger synes gul snø er morsomt. Takk skal du ha ditt egoistiske rasshøl.

Hva faen.😂 At du ikke gidder å lære ungene dine at det er piss eller bli med de å leke, så er det hundeeier det er noe galt med?! 

Det er nå slik at dyr tisser ute. Aksepter det

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (Akkurat nå):

Nei, det er du som skriver som en idiot her. Hvor gammel er du? Jeg husker en tid med mye mer fugler enn det er nå, så vi må ta vare på fuglene og ikke drite oppi dem slik som du gjør. Og det at jeg ser EN forvirret fugl fra kjøkkenvinduet mitt, som er et svært begrenset område, betyr at det er massevis av forvirrede og forskremte fugler andre steder som sliter med å finne mat i et område de ikke er vant med å være, og at rundtom er det både fugler og andre dyr som har brukt verdifull energi til å flykte. Det er et enkelt regnestykke. Men det er selvsagt et vanskelig regnestykke om alt man bryr seg om er seg selv.

"Tellinger på fôrplasser og av vannfugler rett før og rett etter nyttårsaften har vist at betydelig færre fugler er på de faste plassene første nyttårsdag, forteller Falkenberg. Det betyr at de har flyttet på seg eller gjemt seg."
https://www.forskning.no/dyreverden-fugler/fugler-flyr-ut-for-a-redde-livet-nar-fyrverkeriet-smeller/2294917

Det er forresten rart at man blir oppfordret til å alltid ha hunder i bånd om vinteren så de ikke jager dyr som trenger sine vinterreserver for å overleve. Men fyrverkeri er helt greit. Det gir jo ingen mening.

Så du spiser ikke kylling? Eller kalkun på nyttårsaften?

Eller hva med omeletten og speileggene du mesker deg med? Tror du den høna ikke var forvirret?

Eller teller kanskje ikke disse fuglene?

Reiser du heller aldri med fly? Som både dreper og ikke minst skremmer massevis av ville fugler!

Hva med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (11 timer siden):

Jeg så en veldig forvirret småfugl på første nyttårsdag i fjor, tydelig at den var skremt vekk fra der den var vandt til å være. Når man først begynner å tenke på dette så blir det umulig å sende opp fyrverkeri. 

Av ren nysgjerrighet, hvordan ser en forvirret småfugl ut? Hvordan klarer du å se at den er forvirret og ikke bare en helt vanlig småfugl som hopper rundt?

Anonymkode: 32b2b...b09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva med å heller lære ungene å ikke være livredde hunder istedet for å gå rundt å vær sur på at samfunnet ikke innretter seg etter gullungene dine? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (8 minutter siden):

Hvorfor hjelper ikke du de fattige med de pengene du bruker på fyrverkeri, hvis du er så opptatt av hva andre bruker pengene sine på? Ikke kom med at du hjelper ellers. Det er fortsatt mulig for deg å gi mer tydeligvis. 

Jeg som hundeeier plukker ikke opp hundebæsj før dere som skyter opp raketter rydder opp etter dere. 

Hifh five fra hundeeier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (6 minutter siden):

Mat må man ha, ikke nødvendigvis kjøtt, men alt vi spiser setter vel sitt avtrykk på naturen på en eller annen måte. Men raketter er fullstendig unødvendig.

Og for dem som elsker raketter, raketter synes lang vei. Hvorfor så mange på død og liv må sende opp eget fyrverkeri, skjønner jeg ikke. Det er helt gratis å se på andres.

Men du er altså ikke hyklersk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
got2go skrev (1 minutt siden):

Hva med å heller lære ungene å ikke være livredde hunder istedet for å gå rundt å vær sur på at samfunnet ikke innretter seg etter gullungene dine? 

Hva med å heller leie en hytte i skogen, eller på annet vis reise vekk fra der folk og raketter er, de få dagene i året dette er snakk om?

Slik at ikke gullhundene dine dævver av skrekk?

Er vel dyremishandling å ikke reise vekk når du VET at de blir redde hvert år, eller?

Og hvis du ikke har anledning til å reise vekk, da bør du vel ikke ha hund da? For du vet jo at nyttårsaften kommer? Men du gjør ingenting med det og lar dem lide? Annet enn å «gå rundt å være sur på samfunnet» da selvfølgelig…

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er jo andre ting, som foregår hele året, som dyr blir skremt av. Dere tenker ikke på det. Det bygges og sprenges i vildens sky, det er torden og Lyn. Snakk om hysterisk brøl! Går det an

Anonymkode: 3dc97...f6f

Ja, det er noe dritt at mennesker bygger ned naturen uten god nok utredning. Men i motsetning til nye veier og nye boliger, så er fyrverkeri noe som er totalt unødvendig og som vi enkelt kan kutte ut. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (6 minutter siden):

Hva faen.😂 At du ikke gidder å lære ungene dine at det er piss eller bli med de å leke, så er det hundeeier det er noe galt med?! 

Det er nå slik at dyr tisser ute. Aksepter det

Hva faen. Når du ikke gidder å reise vekk fra folk og raketter på nyttårsaften så er det vel ikke de som sender opp fyrverkeri det er noe galt med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Herregud så sinna..om dinr barn er redd for hunder hele tiden må.du jobbe med dette. Ikke skylde på oss som har hunder som oppfører seg.

Tror du må jobber med ditt hat mot hunder..for du overfører dette til dine barn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...