AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:07 #121 Del Skrevet onsdag kl 10:07 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Samme her. Mine dyr har aldri vært utrygge, men jeg synes synd på ville dyr ute i naturen. Når det gjelder hunder og katter, så er det vel lurt å forebygge mot høye lyder, hvis du vet at dine dyr blir skremt? Man må ta litt ansvar selv også, med å eksponere hunden eller katten mot både det ene og det andre. Anonymkode: 18d9e...f48 Hunden min var ikke redd før noen, midt på sommeren, fyrte av fyrverkeri i timevis om natten. Tidligere var hun med oss ut nyttårsaften og brydde seg ikke. Nå står hun og skjelver midt på gulvet i timevis. Det er lett å si at man skal trene og forebygge, men det er ikke alltid det hjelper. Anonymkode: 2dfc3...df8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:12 #122 Del Skrevet onsdag kl 10:12 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Alle dyrene i skogen.fugler. Alle som blir skremt for livet fordi du skal ha det litt morro. Anonymkode: aa814...4ff Bryr meg akkurat like mye som du bryr deg om at boligen din, jobben din, veiene du kjører på, butikkene du handler i, ble bygget et sted som tidligere var ville dyr sitt hjem og habitat. For ikke å snakke om fotballbanen eller idrettshallen som barna dine bruker. de stakkars ville dyrene ble jaget derifra for at du og barna dine «skulle ha det litt morro». Vet ikke hvor mange tanker du har sendt til dem? Anonymkode: 2957b...e74 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:15 #123 Del Skrevet onsdag kl 10:15 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tenker på dyrene. Ble lei meg da jeg så ut vinduet i sted. Fuglene flyr vettskremte og helt retningsløst panisk i alle retninger. Vi mennesker er det verste denne planeten har fått påført. Dette er ikke feiring, det er tortur av det levende livet vi har rundt oss Anonymkode: 92f28...505 Tenker du på de skremte fuglene når du drar til syden i et vanvittig bråkete jetfly også? Anonymkode: 2957b...e74 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:17 #124 Del Skrevet onsdag kl 10:17 AnonymBruker skrev (10 timer siden): På vegne av alle dyr; fuck you so very much🖕🖕🖕🖕🖕alle dere idioter som skyter opp raketter. Håper karma biter dere i rævva🖕 Anonymkode: cd471...711 På vegne av alle dyr som som har blitt innesperret på et lite område hele livet og deretter drept slik at du har kunnet spise kjøttet deres; fuck you very much! Anonymkode: 2957b...e74 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet onsdag kl 10:17 #125 Del Skrevet onsdag kl 10:17 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ingen forskning som "objektivt" sier at kater dreper mer en raketer, akurat som jeg trode. Kjekt å ha god fantasi da... Anonymkode: ec39e...9c8 Heller ingenting som sier "objektivt" eller kvantifiserer hvor mange fugler som blir drept av fyrverkeri. Var det det du mente? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:19 #126 Del Skrevet onsdag kl 10:19 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi så nettopp et vettskremt rådyr løpe gjennom nabolaget. Får jo vondt av dyra, stakkars. Vi har ikke sendt opp noe på mange år. Anonymkode: 2318c...401 Men du spiser kjøtt eller? Anonymkode: 2957b...e74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:20 #127 Del Skrevet onsdag kl 10:20 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, det gjør disse rakett-egoistene selvsagt IKKE. Men folk flest bryr seg filla om dyrs lidelser. Bortsett fra søte kjæledyr, da. Hyklersk så det holder! Anonymkode: 188e7...4fc Men du er ikke hyklersk? Der du går på butikken hver uke og kjøper kylling? Anonymkode: 2957b...e74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet onsdag kl 10:20 #128 Del Skrevet onsdag kl 10:20 Leeloo skrev (9 timer siden): Jeg ELSKER fyrverkeri, synes det er sååå fint. Likevel er jeg 100% for et forbud, for det er ganske enkelt ikke verdt det. Det skremmer både folk og dyr, hvert år blir flere skadet, noen får varige mén. Om ikke hvert år, så skjer det at hus antennes. Det er penger opp i lufta, bokstavelig talt, og det står ofte masse søppel igjen som ingen går tilbake og henter. Håper lysshow og droner kan ta over, om ikke klarer vi oss med stjerneskudd (som uansett er det eneste vi kjøper). Signerer denne 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet onsdag kl 10:23 #129 Del Skrevet onsdag kl 10:23 Verstingene er jo småbarnsfamiliene som gir totalt faen og fyrer opp til all verdens tider bare fordi gullungene deres skal få se rakettene. Egoistiske rasshøl. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:26 #130 Del Skrevet onsdag kl 10:26 Anononyma skrev (10 timer siden): Har akkurat sittet hos en vettskremt 2-åring som våknet med et hyl. Skal opp igjen med han kl 07 i morgen tidlig. Takk til dere som vekker små barn og sørger for at småbarnsforeldrene får en nydelig dag med for lite søvn i morgen - til tross for at en selv både er edru og fornuftig. Takk til dere som tar livet av smådyrene (og de store) i naturen rundt oss - selv spurven er på vei mot å bli rødlistet så det er ikke akkurat sånn at vi har for mange av dem. og, takk til dere som sørger for å sette en skikkelig støkk i flyktningene vi liksom skal ta vare på på vei inn i det nye året. Denne idiotiske tradisjonen er så avleggs at jeg blir flau på menneskehetens vegne. Nå håper jeg snart folk i mitt nærområde er ferdig med å sette fyr på pengene sine så det blir mulig å få noen timer på øyet. Godt nyttår. Men kyllingen som din toåring spiser daglig i barnematen sin, den er greit å ta livet av eller? Og skinka du har på skiva di? Den grisen var det ikke så nøye med? Hva med spurven som før bodde der huset ditt nå står? Har du tenkt noe på han? Og når toåringen din slår seg vrang i det offentlige rom og hyler og skriker, enten det er på restaurant eller på bussen eller fly, det er helt greit? Eller når toåringen din blir russ og holder andre våkne om natta, null stress? Anonymkode: 2957b...e74 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:27 #131 Del Skrevet onsdag kl 10:27 Håper alle mennesker som bevisst påfører andre mye lidelse selv lider ensomme på slutten av sine liv. ❤️ Anonymkode: c28eb...846 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:28 #132 Del Skrevet onsdag kl 10:28 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men kyllingen som din toåring spiser daglig i barnematen sin, den er greit å ta livet av eller? Og skinka du har på skiva di? Den grisen var det ikke så nøye med? Hva med spurven som før bodde der huset ditt nå står? Har du tenkt noe på han? Og når toåringen din slår seg vrang i det offentlige rom og hyler og skriker, enten det er på restaurant eller på bussen eller fly, det er helt greit? Eller når toåringen din blir russ og holder andre våkne om natta, null stress? Anonymkode: 2957b...e74 Ærlig talt. Skjerp deg. Anonymkode: 2dfc3...df8 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet onsdag kl 10:29 #133 Del Skrevet onsdag kl 10:29 Tror jeg var to sekunder fra å ta livet av noen når driten ble skutt opp rett utafor døra vår kl 3 i natt. Kl 3, altså. Det er ulovlig. HELDIGVIS sov 1 åringen videre etter å ha skvettet litt til ellers hadde jeg hvertfall tatt livet av noen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:29 #134 Del Skrevet onsdag kl 10:29 ToneVie skrev (10 timer siden): Du kan feire nyttårsaften og et godt år uten å fyre opp raketter. Hvis du er blitt 50 år og aldri har sett vettskremte dyr pga av fyrverkeri har du virkelig levd et skjermet liv og ganske langt unna både stall og fjøs. du kan stoppe tordenvær og da eller ? Anonymkode: 96c03...c31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:32 #135 Del Skrevet onsdag kl 10:32 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du kan lage en annen tråd om andre ting du ønsker å forby. Dette er en tråd om fyrverkeri, så la oss holde oss til det temaet 😊. Anonymkode: 8658a...c8f Ikke noe bedre argumenter altså? Tydeligvis en typisk "la oss forby alt jeg ikke liker" type Det å vurdere kostnad og konsekvens imot hverandre er en nyttig øvelse for å finne ut om ens meninger er fakta eller følelses styrte. Så høyst relevant selv om du føler det ikke er det. Anonymkode: ba240...d9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet onsdag kl 10:34 #136 Del Skrevet onsdag kl 10:34 Fame skrev (3 minutter siden): Tror jeg var to sekunder fra å ta livet av noen når driten ble skutt opp rett utafor døra vår kl 3 i natt. Kl 3, altså. Det er ulovlig. HELDIGVIS sov 1 åringen videre etter å ha skvettet litt til ellers hadde jeg hvertfall tatt livet av noen Om du seriøst tror du kunne tatt livet av noen for at ditt barn ble vekket på natten bør du oppsøke profesjonell hjelp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet onsdag kl 10:34 #137 Del Skrevet onsdag kl 10:34 Tiuren skrev (Akkurat nå): Om du seriøst tror du kunne tatt livet av noen for at ditt barn ble vekket på natten bør du oppsøke profesjonell hjelp. Om du seriøst tror jeg mener helt oppriktig at jeg ville drept noen for det, så burde ta et kurs i hvordan Internett fungerer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet onsdag kl 10:37 #138 Del Skrevet onsdag kl 10:37 Fame skrev (Akkurat nå): Om du seriøst tror jeg mener helt oppriktig at jeg ville drept noen for det, så burde ta et kurs i hvordan Internett fungerer link til det kurset ? 🤣 Det jeg mente å få frem, som tydelig ikke var tema på det kurset du tok, er at man ikke må føle så mye. Rasjonalitet og fakta er viktigere en følelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:40 #139 Del Skrevet onsdag kl 10:40 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): du kan stoppe tordenvær og da eller ? Anonymkode: 96c03...c31 sånne kommentarer viser bare hvor lite vett folk har imellom ørene. Nei man kan ikke stoppe tordenvær, men man kan bidra der man klarer. Anonymkode: 7a09c...903 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:43 #140 Del Skrevet onsdag kl 10:43 got2go skrev (19 minutter siden): Verstingene er jo småbarnsfamiliene som gir totalt faen og fyrer opp til all verdens tider bare fordi gullungene deres skal få se rakettene. Egoistiske rasshøl. Jeg har hatt små barn og vi rakk fint å fyre opp litt småtteri innenfor vinduet på 18.00-02.00. Jeg ser ingen grunn til å sende opp noe før eller etter, små barn eller ei. Anonymkode: 3898e...2c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå